Shadow of the Tomb Raider-trial ute på samtliga plattformar

Robot
Shadow of the Tomb Raider-trial ute på samtliga plattformar
Medlem

Trist att försäljningen gick dåligt, tycker de fick ordning på det mesta efter de trista första spelen i remake-serien. Helt klart bästa Tomb Raider-spelet sedan Underworld och jubileums-spelet.

Medlem

Vad synd att det har sålt så pass dåligt. Jag hade riktigt skoj med Shadow of the Tomb Raider. Gillade djungel settingen och fick ut många timmars speltid.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Ambassadör
Xbox

Det kom helt enkelt alldeles för många spel i höst.

Jag tycker att Shadow ser bra ut och kommer definitivt att plocka upp det senare, men just nu finns det icke plats i spelschemat.

Förvånansvärt många spel som valde att begå försäljningssjälvmord i höst... Varför frivilligt gå upp emot Spiderman, Forza Horizon 4, Black ops 4, Assassin's Creed Odyssey och Red Dead Redemption 2?
Visst det kan argumenteras om olika genres hit o dit, men ändå speltid växer ju inte på träd.

Utöver det så har vi ju spektakulära bergväggskrasher i 300km/h som Fallout 46 som utöver sitt nära-döden-tillstånd också tyckte att konkurrera den här hösten skulle ge lite extra krydda! ja jisses...


signatur

Jump in.

Medlem

Köpte collectors edition på det spelet,har kört 2-3 timmar och kändes otrolig sämre än dom 2 andra som jag gillade skarpt.

Medlem

Va det den här som var exklusivt 1år för Xbox?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Gaara:

Va det den här som var exklusivt 1år för Xbox?

Nej.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Loading:

Köpte collectors edition på det spelet,har kört 2-3 timmar och kändes otrolig sämre än dom 2 andra som jag gillade skarpt.

på vilket sätt ?

Medlem

Känns som spelbranschen har en utmaning.
Om man ser till filmbranschen, är det ju oxå väldigt stora pengar som ska spelas in för att filmbolagen ska hålla sig flytande. Men 120 kr för en film på 2 timmar anser många vara okej. Sen är det ju då väldigt många som går på bio/hyr/köper.
Spelföretagen lägger oxå enorma kostnader på spel, som är dyra i försäljningsledet och som tar lång tid att spela igenom. Om man köper 1 spel i månaden eller ser film ett par gånger, då känns ju film som ett alternativ där man åtminstone kan få tillbaka något.
För vem vill köpa ett spel för 500 kr, när man redan ligger med ett par ospelade spel som väntar i hyllan?

Medlem

@Håkan: Ifall någon fick för sig att göra ett spel med ca 2 timmars innehåll så skulle det säkert också kunna vara billigt...och helt ointressant för de flesta spelare. Tror det skulle klassas som "interaktiv underhållning" på sin höjd.
Men visst, spelmarknaden måste ju ha exploderat de senaste åren då pengavändarna fått upp ögonen för löftet om stora inkomster. Att det resulterar i några timmars ögongodis innan allt som återstår är repetitivt grindande eller mikrotransaktioner känns då som en mindre överraskning. Här är det konsumenternas pengar man vill åt, inte ägna sig åt "välgörenhet" genom att ge spelarna en fantastisk upplevelse som för i tiden. Tycker det känns som själen i spelen allt oftare får ge vika för "marknaden".
Konstnärer och skapare ersätts även i denna genre av kopieringsmaskinen och löpande bandet.

Själv har jag massor av riktigt bra spel som ligger oöppnade i mitt bibliotek. Jag har inget emot att betala för dem, det är dem lätt värda med tanke på vad man får tillbaka för en sådan ynklig summa, det är tiden jag saknar. Jag kommer helt enkelt försöka bli mer selektiv i mitt spelande framöver och sluta upp med hastiga köp som sedan visar sig vara någon sketen money-grab.

Medlem

Sett en del benchmarks och spelet verkar vara sjukligt dåligt optimerad, high inställningar skulle man ligga på max 60 fps i 1440p så hoppar nog detta tyvärr!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Tråkigt att det sålde dåligt, men samtidigt så är spelet det sämsta utav de 3 senaste. Mycket har inte förändrats, och så har det blivit för linjärt.

Medlem

Jag gillade det och det är snyggt men det är för kort, enda klagomålet är att efter story är slut så lider det av samma problem som AC spelen där värden känns tom.

Medlem

@Ender
Det jag försökte förmedla, om än lite otydligt och förvirrat är hur mycket det kostar att producera ett spel, som sen måste dra in stora pengar för att studion inte ska konka, som Starbreeze. Problemet är då som du säger, tiden. Släpps det nåt storspel som tar upp allas tid, kan ju vara multiplayer eller RDR2 som exempel, då sitter ju alla med dessa spel och vill inte lägga 500 kr på ett spel, som kommer i fel tid eller liknande.

Medans med en film på 2 timmar, kan man se ett par stycken i månaden. Medans ett stort spel kan ta upp folks spelande i 1-2 månader.

Medlem

Jag tog platinum på spelet igår och det är verkligen inget jag kan rekommendera någon att göra. Fyfan för detta spel.

Första genomspelningen var helt okej. Storyn är tyvärr kass men det är väldigt roligt att utforska, klara tombs, levla osv.
Det bästa är grafiken, väldigt trevligt speciellt i hdr och 4k-isch eller vad det nu är på ps4 pro. Många ggr jag fått stanna upp och kolla in vyerna.

Men för att ta platinum på skräpet måste man klara det på svåraste svårighetsgraden. Problemet där är att checkpoints är borttagna så dessa delar där man ska klättra, springa ifrån tsunamis osv är hopplösa med tanke på att lara aldrig gör som man vill. Hon hoppar år helt fel håll, kastar sitt rep åt helvete, hoppar inte alls osv. Tyvärr infinner sig dessa delar dessutom strax före sparpunkter samt efter typ 30 min speltid. Jag vet inte hur många ggr jag fick spela igenom prologen... Samt ett gäng andra delar..
Spelet var helt okej innan jag gav mig på platinumet. Nu hatar jag det 😠

Med det sagt rekommenderar jag hellre 1an och framförallt 2an. Bättre spelbarhet och story.

1
Skriv svar