Gratisvecka i The Elder Scrolls Online!

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Gratisvecka i The Elder Scrolls Online!

Har du varit nyfiken på The Elder Scrolls Online? Nu har du chansen att få spela det helt gratis!
Torsdag 6:e december till tisdag 11:e december är det en gratis vecka på alla plattformer (PS4, PC/MAC och Xbox One). Här finns mer info om gratisveckan. https://www.elderscrollsonline.com/en-us/news/post/55345

Hur gör man för att kunna spela på denna gratis vecka? Jo, såhär ska du göra:

  1. Navigera till Free Play page

  2. Välj din plattform

  3. Ladda ner spelet till vald plattform

  4. Skapa ett ESO konto och börja spela!

Notera att du måste ha Playstation Plus medlemskap om du spelar på PS4, och Xbox Live Guld medlemskap om du spelar på Xbox One. Något som är bra att veta: spelet är 80GB stort, så se till att ha utrymme på din hårddisk innan du installerar det.

Under gratisveckan kommer du att få tillgång till bas spelet och DLC'n Morrowind.

Alla nya konton som skapas kommer att få 500 crowns helt gratis som man kan handla för ingame butiken Crown Store! Och bestämmer du dig för att köpa spelet efter gratisveckan, kommer du att kunna fortsätta där du slutade spela under gratisveckan. Just nu kostar The Elder Scrolls Online 9,99 Euro på steam, 50% rea till 20:e dec.

Jag Kristallkrona spelar på PC/EU, så om du vill ha någon att spela med under gratisveckan så säg till så hjälper jag dig mer än gärna att utforska Tamriel tillsammans!

Bra saker att hålla koll på:

  • Pågår mellan: tors 6:e dec - tis 11 dec

  • Spelets storlek: Spelet är 80GB (se till att ha utrymme på din hårddisk!)

  • Plattform: PS4 (måste ha PS4 Plus), Xbox One (måste ha Xbox Live Guld) och PC/MAC.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Tack för tipset! För bli att testa detta i helgen.

Ambassadör
Xbox

Det ser alltid himla roligt ut detta. Hinner inte riktigt med nu, men en vacker dag så...

Såg att de släppt en Collection med, tror jag, allt DLC så det blir till att hugga den på någon rea framöver!


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

Har spelet men har inte spelat på ca 1 år. Ska nog ta tag i spelet någon gång i framtiden, men det finns alldeles för mycket att spela just nu!

Medlem

Blev det gratis o lira efter köp eller hur ser det ut?

Körde betan, men den helt äkta elder scrolls känslan fanns inte där för mig.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Jag provade förra gången det var gratisvecka, tyckte det kändes rätt bra i början ... men sen när jag kom till första stället med riktiga fiender, dödade dem, vände mig om och vände mig tillbaka, och fienderna stod där igen 15 sekunder senare ... då raderade jag spelet direkt tyvärr. Visst att det är roligt med loot och xp men nån form av orsak-verkan-samband får det ju ändå vara.

Medlem

Högg tag i standard edition och har spelat detta ett par veckor nu och måste säga att det är ett väldigt trevligt lir. Bra quests, kul pvp. Lite tråkigt att folk i PUGs bara blåser igenom dungeons utan att ta sig tid att lyssna på questsgivers osv... joinade därför en guild som inte gör det.
Lätt värt 99 spänn!

Medlem

Provade man det här i betan och gillade minst 1 aspekt av spelet (vad som helst, bortse från buggar som mestadels blivit fixade) bör man prova igen, det är mycket bättre nu än då. Det är även gigantiskt att utforska spelet, det är oerhört stort utan att ha för mycket "livlösa" områden typ som i BDO.

Ångrade inte alls mitt äventyr där, saknar ibland spelet så kanske blir det ett återbesök i framtiden.

NiC
Medlem

Någon som vet vilken tid det börjar?

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av NiC:

Någon som vet vilken tid det börjar?

Det har redan startat! Så in och skapa ett konto för vald platform!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av N_micke:

Blev det gratis o lira efter köp eller hur ser det ut?

Körde betan, men den helt äkta elder scrolls känslan fanns inte där för mig.

Ja, om du väljer att köpa spelet så behöver du inte betala något mer. Om du skulle vilja ha en Craftingbag och lite extra grejer så finns det något som heter ESO+, en månadskostnad på 12,99 Euro. Men det behöver man inte men spelar man mycket så är det att föredra då man får alla DLC och lite förmåner.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

NiC
Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Det har redan startat! Så in och skapa ett konto för vald platform!

Hehe! Nyss när jag tittade stod det fortfarande att det skulle börja snart Tack för heads up!

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Mortaigne:

Det ser alltid himla roligt ut detta. Hinner inte riktigt med nu, men en vacker dag så...

Såg att de släppt en Collection med, tror jag, allt DLC så det blir till att hugga den på någon rea framöver!

Senaste DLC'n var Murkmire. Den med collctionen kanske du tänker på Summerset som var ett kapitel.

Skrivet av Zimpan:

Har spelet men har inte spelat på ca 1 år. Ska nog ta tag i spelet någon gång i framtiden, men det finns alldeles för mycket att spela just nu!

JAA, spela spela.. Men det finns många spel jag vill spela med i mitt steam libary.. Men tiden.. (jag har mer timmar i ESO än Skyrim.. Säger något om vilket spel ja enbart har spelat det senaste..) Dom har kommit "log in rewards" nu. Så man får belöningar varje gång man loggar in. Den förra månaden fick man en helt DLC gratis om man hade loggat in tillräckligt många gånger!

Skrivet av Witchfinder:

Jag provade förra gången det var gratisvecka, tyckte det kändes rätt bra i början ... men sen när jag kom till första stället med riktiga fiender, dödade dem, vände mig om och vände mig tillbaka, och fienderna stod där igen 15 sekunder senare ... då raderade jag spelet direkt tyvärr. Visst att det är roligt med loot och xp men nån form av orsak-verkan-samband får det ju ändå vara.

Det är just det som är grejen med MMO, man ska kunna grinda lvl så spawnar dom direkt för att man ska kunna döda dom igen.

Skrivet av deathGasm:

Högg tag i standard edition och har spelat detta ett par veckor nu och måste säga att det är ett väldigt trevligt lir. Bra quests, kul pvp. Lite tråkigt att folk i PUGs bara blåser igenom dungeons utan att ta sig tid att lyssna på questsgivers osv... joinade därför en guild som inte gör det.
Lätt värt 99 spänn!

Ja grejen är ju så att i 4-manna dungeons så har de flesta redan kört questen och kanske bara kör sin daily dungeon så vill de inte lyssna igen. Men det finns en del som lyssnar på quest, oftast kan man säga till att man har quest och så brukar de vara snälla och vänta.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av NiC:

Hehe! Nyss när jag tittade stod det fortfarande att det skulle börja snart Tack för heads up!

Ok, nä det har redan börjat! Vilken platform spelar du på?


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av kristallkrona:

Senaste DLC'n var Murkmire. Den med collctionen kanske du tänker på Summerset som var ett kapitel.

Det stämmer nog, tror det var allt upp till och med Summerset!

Hur ofta kommer det kapitel/DLC? Verkar ha hyfsat tempo.


signatur

Jump in.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Mortaigne:

Det stämmer nog, tror det var allt upp till och med Summerset!

Hur ofta kommer det kapitel/DLC? Verkar ha hyfsat tempo.

Ett nytt kapitel varje år, och 2 - 3 DLC varje år. Som jag skrev förut så var senaste DLC'n Murkmire som släpptes i oktober.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

1
Skriv svar