Källkod visar en parad slopade klassiker till Playstation Classic

Robot
Källkod visar en parad slopade klassiker till Playstation Classic

Crash Bandicoot, Silent Hill, Tomb Raider och så vidare.

#playstation, #playstation-classic, #sony


Medlem

När dom lyckas låsa upp dessa köper jag en ps classic! (Take note Sony)

Kanske kommer i framtiden (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Kontot avslutas

32?
Jag läste detta för ca en timme sedan och räknade då till 36 spel så jag var tvungen att räkna igen och kom ännu en gång fram till 36.

Ja, det finns en hel del spel som saknas även här, förutom Castlevania SotN så saknar jag även Crash Bandicoot 3, Spyro spelen och något Wipeout (helst Wipeout 3 enligt mig)
Blev ändå imponerad av att spel som exempelvis Kula World var med på listan.
Samtidigt så skulle flera av dessa spel ha kunnat hjälpa till så att jag hade blivit så mer sugen på en Playstation Classic så att även jag hade köpt en konsol.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

32?
Jag läste detta för ca en timme sedan och räknade då till 36 spel så jag var tvungen att räkna igen och kom ännu en gång fram till 36.

Ja, det finns en hel del spel som saknas även här, förutom Castlevania SotN så saknar jag även Crash Bandicoot 3, Spyro spelen och något Wipeout (helst Wipeout 3 enligt mig)
Blev ändå imponerad av att spel som exempelvis Kula World var med på listan.
Samtidigt så skulle flera av dessa spel ha kunnat hjälpa till så att jag hade blivit så mer sugen på en Playstation Classic så att även jag hade köpt en konsol.

"Det visar sig nämligen att denna kvartett plus ytterligare 32 stycken varit tilltänkta."

32+4=36

eld
Medlem
Skrivet av maaex:

När dom lyckas låsa upp dessa köper jag en ps classic! (Take note Sony)

Det är bara spår av spel, inte spelen i sig. De spel som redan finns på ps classic tar upp det mesta av de 16gb som finns på den.

Det enda intressanta i det hela är att sony har testat en hel del olika spel, men av olika anledningar slutat upp med de spel som nu finns på ps classic.

Medlem

Fanns ju många classics men även titlar som inte var värst intressanta.
Alla classics har sina brister men ja de e bitter att där är spår av andra spel i mjukvaran som folk hade velat ha med

Medlem

Problemet ligger väl i att många av de titlarna antingen innehåller licenser (såväl märken som musik) som inte längre gäller eller har sålts av Sony. Ingenting som inte går att lösa med tillräckligt mycket förhandlingar och pengar, men fullkomligt omöjligt att få till med så lite jobb Sony var villiga att lägga ned på plastskräpet.

Medlem

Konsollen har redan blivit hackad, så vänta en liten stund så kan du troligen använda en hårddisk med alla dina rippade spel.
Eller så spelar man helt enkelt bara på PC utan nå extra krångel.
Med dina egna rips Ofc.
DS3 och DS4 dosor fungerar utan problem på Windows så, via Bluetooth.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Konsollen har redan blivit hackad, så vänta en liten stund så kan du troligen använda en hårddisk med alla dina rippade spel.
Eller så spelar man helt enkelt bara på PC utan nå extra krångel.
Med dina egna rips Ofc.
DS3 och DS4 dosor fungerar utan problem på Windows så, via Bluetooth.

"Med dina egna rips Ofc" :D. Bästa idag!


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Konsollen har redan blivit hackad, så vänta en liten stund så kan du troligen använda en hårddisk med alla dina rippade spel.
Eller så spelar man helt enkelt bara på PC utan nå extra krångel.
Med dina egna rips Ofc.
DS3 och DS4 dosor fungerar utan problem på Windows så, via Bluetooth.

eller bara skaffa ps3 och jailbreaka, som nu går upp till firmware 4.82.
så kan du spela ps1,ps2 och ps3 + massor med mer.
"Med dina egna rips Ofc."

Medlem

Såg listan på Youtube, det är denna lista som PS Classic skulle haft, då hade jag köpt den.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

eller bara skaffa ps3 och jailbreaka, som nu går upp till firmware 4.82.
så kan du spela ps1,ps2 och ps3 + massor med mer.
"Med dina egna rips Ofc."

Det också, men kompatibiliteten för PS2 spel är atm inte så jäkla bra.
och det är rätt tedious att konvertera filerna om du ska använda dina egna rips, är inte liksom bara att choppa in i ps3an och hoppas på att det ska fungera, t.ex. spelen ska också signeras med din konsolls act.dat fil mm.

PS1 spel on the other hand fungerar bättre, på alla versioner av konsollen, bara att choppa in skivan i konsollen så fungerar det.
PS2 är en annan femma, då enbart first gen launch modellerna hade PS2 hårdvara inuti själva konsollen.
Senare modeller förlitade sig på emulering pretty much, därför det har dålig kompatibilitet.

pcsx2 på PC är det bästa sättet att spela dina PS2 spel, som också har support för att mounta skivorna direkt via cdläsaren.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det är väl inte det minsta konstigt att de testar alla tänkbara spel ifall det skulle hamna på konsolen? Det betyder inte att de planerade att ha med det eller att förhandlingarna var nästan klara. Personerna som tar fram hårdvaran och väljer emulatorn och testar att allt funkar är definitivt inte samma personer som har någon insyn i förhandlingar om licenser.

Medlem

Har inte sett någon nyhet om det innan, Digital Foundry har gjort en genomgång av emuleringen och kom fram till att den är väldigt tveksam. En teori som kommer fram till varför vissa spel slopades är att emulatorn helt enkelt inte orkar med dom. Vissa spel har PAL-versionen istället för NTSC och går därför i 50 FPS, även där tar dom upp att det kanske beror på att emulatorn inte klarar av spelen i 60 FPS.

Nvidia Shield verkar typ vara likvärdig i emulatorprestanda så har man en sån kanske det kan vara ett alternativ. Dom tar annars upp alternativen med att skaffa en PS2:a, Vita och andra möjligheter.

Medlem

Vagrant Story,ett helt makalöst bra lir som jag hade glömt bort! letade fram det igår och skulle börja spela det igen när min 57kg klump till hund kom och satt sig på playstationet så det gick i bitar,hahahaha han blev livrädd och stack iväg som en lön innan jag hann och bli arg!! God Jul allihop!

1
Skriv svar