Så funkar den helomgjorda diplomatin i Total War: Three Kingdoms

Robot
Så funkar den helomgjorda diplomatin i Total War: Three Kingdoms

Ska man äntligen lyckas med den så kritiserade delen av serien?

#diplomacy, #three-kingdoms, #total-war


Medlem

Är less på TW som utspelar sig i kina. Tyckte Shogun 2 var riktigt tråkigt just pga detta. Vill ha Medieval 2.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Är less på TW som utspelar sig i kina. Tyckte Shogun 2 var riktigt tråkigt just pga detta. Vill ha Medieval 2.

Öm, Shogun utspelar sig i Japan, inte Kina. Medieval 2 finns redan, kom för minst 10 år sen. Det finns inget tidigare TW spel i Kina vad jag vet om.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kleptoman:

Är less på TW som utspelar sig i kina. Tyckte Shogun 2 var riktigt tråkigt just pga detta. Vill ha Medieval 2.

Det var inte många rätt i det inlägget.

Medlem

Intrycket jag får ifrån detta är att TW går ifrån ett icke-existerande diplomati system, till ett väldigt sparsmakat diplomati system. Kanske ett stort steg framåt för TW, men inget som imponerar direkt.

Och de verkar fortfarande ha kvar den helt orimliga AI motståndet att alliera sig med en mäktig nation. D.v.s. att en AI nation är mindre benägen att ingå i allians eller icke-aggressions pakt med den mänskliga spelaren om denna är för mäktig.

Medlem

Låter intressant men vi får se hur det fungerar i praktiken. Lär oavsett köpa spelet, få serier jag gillar mer än TW.

CFW
Medlem

Nä, den här blir att hoppa över, tråkigt nog. De asiatiska TW-spelen intresserar föga, jag tror att de missade mycket på att inte fokusera på europeisk historia, förslagsvis:

*TW: Medieval 3
*TW: Empire 2
*TW: Victoria/WW1

Nåja, förnumstigt får man drömma vidare om framtiden (eller ja, dåtiden )...

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Öm, Shogun utspelar sig i Japan, inte Kina. Medieval 2 finns redan, kom för minst 10 år sen. Det finns inget tidigare TW spel i Kina vad jag vet om.

Självklart menade jag Medieval 3.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Blir ett lätt köp. Inte köpt nåt TW sen Atilla.

Medlem

Då har du missat dom bästa då, även om dom är fantasy å man inte gillar det, variationen som finns i warhammer 1-2 e nåt helt sjukt emot dom historiska hittils

Medlem

Usch, Kina.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Avstängd

Fördröjt? Rätt säker på att det ursprungligen skulle kommit hösten 2018..

Medlem

Diplomatin ser ut att ha blivit mycket mer mångsidig och komplett i Total War Three Kingdoms. Kul med lite omväxling och kinesisk historia alternativt romantisering. Ser fram emot spelet.

1
Skriv svar