Hjälp med att köpa nytt grafikkort?

Medlem
Skrivet av Nercis:

Ja tänkte aldrig på skärmen förns det nämndes.
Får nog bli så att jag skaffar en RX580/90 tillsvidare och extra ram, men jag är kluven över om jag ska köpa till 2x4 eller helt nya 4x4 eller 2x8? De är ju 7 år gamla och vad jag har läst så rekommenderas det att man byter ut ram efter några år? Jag har inte haft några problem än men kanske är dags?
Förövrigt har jag redan en SSD och en HDD.

Nej du behöver inte byta RAM efter ett par år. Vart har du läst det?

Kolla hur många slots du har för RAM. Och kolla vad som sitter nu, om det är 1x8 eller 2x4. Är det 1x8 köper du en likadan 1x8.
Är det 2x4 köper du två likadana 2x4. Om du har 4 slots såklart, vilket brukar vara standard. Jag kör själv 4x4Gb, hade 2x4 till att börja med.

Har du redan SSD så är det ju inte lönt att köpa det om du inte behöver mer utrymme såklart.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Nej du behöver inte byta RAM efter ett par år. Vart har du läst det?

Kolla hur många slots du har för RAM. Och kolla vad som sitter nu, om det är 1x8 eller 2x4. Är det 1x8 köper du en likadan 1x8.
Är det 2x4 köper du två likadana 2x4. Om du har 4 slots såklart, vilket brukar vara standard. Jag kör själv 4x4Gb, hade 2x4 till att börja med.

Har du redan SSD så är det ju inte lönt att köpa det om du inte behöver mer utrymme såklart.

Ja du, har läst och hört det flera gånger. När jag var i tonåren på 90-talet gick jag en dator kurs och där var nog förta gången jag hörde att man bör byta ut sin ram. Jag börjar nog bli gammal och hänger inte med i svängarna

Jo jag har 4 ram slots och nu sitter det 2x4. Jag hade till och med ram förpackningen liggandes i skrivbordslådan, så nu har jag tillverkare och modell nr.

Medlem

Tack för alla tips och svar!
Har bestämt mej för att skaffa nåt lite bättre och billigare kort som nödlösning, helt ny dator får vänta.

Bara som fundering.

Jag har 1060 6gb , överklockad intel 5 och har planer att köpa nytt kort inom denna eller nästa månad.

Du kommer INGENSTANS i varken AAA eller CSGO, kan inte spela PUGB eller Fortnite utan låg fps.

1070 gtx är minimikravet. Satsa på 1080 för det kommer löna sig.

Medlem
Skrivet av Nercis:

Ja du, har läst och hört det flera gånger. När jag var i tonåren på 90-talet gick jag en dator kurs och där var nog förta gången jag hörde att man bör byta ut sin ram. Jag börjar nog bli gammal och hänger inte med i svängarna

Jo jag har 4 ram slots och nu sitter det 2x4. Jag hade till och med ram förpackningen liggandes i skrivbordslådan, så nu har jag tillverkare och modell nr.

Oj, jag var för ung på 90-talet haha. Idag behöver du inte oroa dig för det, går de sönder så går de sönder, mina stickor är också typ 7 år gamla.

Okej men det är ju strålande, då är det bara att hitta samma eller motsvarande

Skrivet av Stephanie of Astora:

Bara som fundering.

Du kommer INGENSTANS i varken AAA eller CSGO, kan inte spela PUGB eller Fortnite utan låg fps.

1070 gtx är minimikravet. Satsa på 1080 för det kommer löna sig.

Herregud, ska du kommentera så sitt inte och ljug.


signatur

Ducati Streetfighter 848

12
Skriv svar