Fallout 76, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Spelare / Hjälp / Guide / Frågor / Events

Tråddemonen
Testpilot

Vi startar en ny diskussion för dem som vill fortsätta skriva men som inte uppskattade 76. Givetvis får även de som gillade spelet delta i diskussionen.

Vad vill ni ska göras bättre inom spelet?
Diskutera gärna utan en massa fula ord och säg vad ni önskar, det märks att ni vill fortsätta skriva, annars hade ni inte deltagit med så mycket inlägg.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Vi startar en ny diskussion för dem som vill fortsätta skriva men som inte uppskattade 76. Givetvis får även de som gillade spelet delta i diskussionen.

Vad vill ni ska göras bättre inom spelet?
Diskutera gärna utan en massa fula ord och säg vad ni önskar, det märks att ni vill fortsätta skriva, annars hade ni inte deltagit med så mycket inlägg.

Tycker man bör gå vidare om man inte gillade spelet. Det finns ju massa annat.
Visst fallout fans som är besvikna kanske tar det extra hårt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

kan man skaffa kompanjoner eller robotar som hjälper en?
istället för att ha en skrikande tonåring i örat.

hade det funnits skulle jag spelat det mer.

Tråddemonen
Testpilot

@Molotov: Jo det är något jag tycker man också bör göra, men många som vart besvikna fortsatte att skriva i tråden, så jag tänkte att vi startar ett trevligare diskussionsämne istället för att kasta skit på varandra.

Medlem

Spelat ett litet tag nu, tycker det faktiskt är rätt roligt, behövs jobb men det är helt okej för tillfället. Gillade Fallout 4 och detta känns som mer av samma, så det är bra.

Vad jag stör mig på enormt är att jag ständigt blir over-encumbered, man har ju hoarder-inställningen på max, precis som i Fallout 4, så jag plockar ju upp allt.
Samtidigt vill jag inte sätta alla poäng på Strength för att få mer plats, hade varit kul om det funnits ryggsäckar (vet att den finns pocketed mods, men har inte såna än) eller robotkompanjoner (som Ugglemannen skrev ovan) som man kunde skicka till sitt camp med allt skräp och som sen kom tillbaka.

Sen behöver kontrollerna på PC bli bättre, vill kunna ha två knappar till samma funktion, separera granat- och melee-knappen och muspekaren måste bli mer responsiv, händer ständigt att det inte händer något när man trycker när det är tydligt att muspekaren är över objektet, mest märkbart i inventoryskärmen med objektet längst ner i listan.

Utöver det är det bra, hoppas verkligen de klurar ut alla buggar och så. Modverktyg får gärna komma tidigare, och privatservrar så man kan skräddarsy spelet lite.

Tråddemonen
Testpilot

@Fiddi: Robot idén gillade jag med att skicka robotar med loot. Gör det lite extra spännande även om andra spelare kunde skjuta ner dem och sno loot. Lite gamble i det hela om man skickar iväg den ensam.

Medlem

De skulle kunna låta en köpa rekvisitionsbiljetter för Vertibots som kommer och hämtar ens prylar, men då får de nog fixa alla de buggar som finns kring dessa redan

Att gratis kunna skicka robotar som hämtar ens loot låter dock inte som en bra idé.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Tråddemonen
Testpilot

@Dunder: Tror han var inne på att man fyller robotarna med loot och skickar till camps för tömmning. Så man slipper den oändliga processen med att springa fram och tillbaka.

Medlem
Skrivet av Dunder:

De skulle kunna låta en köpa rekvisitionsbiljetter för Vertibots som kommer och hämtar ens prylar, men då får de nog fixa alla de buggar som finns kring dessa redan

Att gratis kunna skicka robotar som hämtar ens loot låter dock inte som en bra idé.

Varför inte? Lär ju behöva skaffa roboten innan man kan använda den, om de så är en man bygger själv eller köper. Allt behöver inte trycka ner spelaren.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Newklear: Tror han var inne på att man fyller robotarna med loot och skickar till camps för tömmning. Så man slipper den oändliga processen med att springa fram och tillbaka.

Samma här.

Skrivet av Fiddi:

Varför inte? Lär ju behöva skaffa roboten innan man kan använda den, om de så är en man bygger själv eller köper. Allt behöver inte trycka ner spelaren.

Om man behöver bygga en ny varje gång så kan det vara okej.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Tråddemonen
Testpilot

@Dunder: Jaha ursäkta, var nog lite trött i huvudet när jag läste ditt inlägg.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Om man behöver bygga en ny varje gång så kan det vara okej.

Håller inte med, det låter inte alls logiskt.
Bättre att den behöver någon form av bränsle i så fall, fusion cores finns ju redan, kanske att den drar energi efter hur långt det är till närmsta bas.
Eller kanske att roboten inte kommer tillbaka utan att man måste springa och hämta den igen efter man skickat hem den. Som sagt, behöver inte vara så hardcore.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Håller inte med, det låter inte alls logiskt.
Bättre att den behöver någon form av bränsle i så fall, fusion cores finns ju redan, kanske att den drar energi efter hur långt det är till närmsta bas.
Eller kanske att roboten inte kommer tillbaka utan att man måste springa och hämta den igen efter man skickat hem den. Som sagt, behöver inte vara så hardcore.

Hela risk vs reward-systemet försvinner om man kan lägga allt på en robot som "bär hem" det man plockat på sig, och det vore synd om man gjorde det ännu mer casual.

Kanske om den är relativt långsam, och dyker upp på kartan för alla på servern.
EDIT: Eller åtminstone för alla i närheten.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Fiddi:
Ett tips är att equippa armor med pockets. De gör att man kan bära mer.

Medlem
Skrivet av Niqros:

@Fiddi:
Ett tips är att equippa armor med pockets. De gör att man kan bära mer.

Jag har "löst" det genom att strunta i att bygga hus, och istället bara sätta ner ett camp när jag behöver lasta av. Blir inget basbyggande för min del innan de fixat stash-size och är säkra på att de löst buggarna med att baserna försvinner titt som tätt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tänkte bara länka denna video som är rejält vettig.

https://www.youtube.com/watch?v=akSsYY-UzAE

Medlem
Skrivet av Niqros:

@Fiddi:
Ett tips är att equippa armor med pockets. De gör att man kan bära mer.

Jo, men som sagt, kan inte göra såna än.

Medlem
Skrivet av Niqros:

Tänkte bara länka denna video som är rejält vettig.

https://www.youtube.com/watch?v=akSsYY-UzAE

Ha vilken Spinndoktor! "Vad bra att vi kan betala 600 så Bethesda kan släppa bra spel i framtiden."
Hur kan ett sådant resonemang vara fel?

Annars kan man kolla in: https://www.youtube.com/watch?v=7L1UAglcaa0

Medlem

Trodde aldrig dagen skulle komma då man kör ett Fallout där man hellre säljer bobbleheadsen (stash limit) än har kvar dem (på tok för stressig funktion) :´)

Medlem

Nu fick jag uppleva mitt första atombombsnedslag. Riktigt, riktigt spännande var det. Men jag disconnectades från servern efter några minuter. Man kunde samla på sig några abnorma ingredienser och beståndsdelar som man kan crafta några obskyra komponenter av. Kan tänka mig att det är nånting som krävs för någon RIKTIGT kul uppgradering. Så jag hann inte samla på mig allt som krävdes för att crafta det där grejset. Dessutom var det ett par av ingredienserna som ruttnar. Så det blev riktigt, riktigt trippel-illa av att disconnectningen bortom min kontroll skedde. 1) Fick inte fortsätta utforska och slåss mot spännande monster 2) Hann inte samla allt som behövdes för de spännande komponenterna 3) En del av det jag väl hann samla kommer nu ruttna och påminna mig om disconnectningen allt eftersom förruttnelseprocessen fortgår, ska väl slänga bort skiten så jag slipper se det. Eller lägga in i min stash. Eller nej förresten, den är ju full.

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Trodde aldrig dagen skulle komma då man kör ett Fallout där man hellre säljer bobbleheadsen (stash limit) än har kvar dem (på tok för stressig funktion) :´)

Jag hade hellre sett att de gav en permanent bonus, så som de alltid gjort. Väldigt konstigt beslut att de nu är consumables, istället.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag hade hellre sett att de gav en permanent bonus, så som de alltid gjort. Väldigt konstigt beslut att de nu är consumables, istället.

Ja, både de och tidningarna känns jätteskumma. Jag är den spelartypen som sparar på såna där situationella buffar tills spelet är över, eftersom jag aldrig kan säga på rak arm att "nu är ett bra tillfälle". Det gör mig bara stressad och likaså föda som ruttnar, jag befattar mig inte med det.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Ja, både de och tidningarna känns jätteskumma. Jag är den spelartypen som sparar på såna där situationella buffar tills spelet är över, eftersom jag aldrig kan säga på rak arm att "nu är ett bra tillfälle". Det gör mig bara stressad och likaså föda som ruttnar, jag befattar mig inte med det.

Jag är likadan springer runt med flera leader bobbleheads och mat som ger bonus EXP för att jag tänker att de måste användas så optimalt som möjligt.

Och att mat som legat ute i tjugo år plötsligt ruttnar på en timme bara för att man plockar upp den, mycket skumt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag är likadan springer runt med flera leader bobbleheads och mat som ger bonus EXP för att jag tänker att de måste användas så optimalt som möjligt.

Och att mat som legat ute i tjugo år plötsligt ruttnar på en timme bara för att man plockar upp den, mycket skumt.

Iofs så skulle man kunna komma överens med sig själv att man "tuggar" i sig allt sånt när det är dags att träda in i en blast zone.
Haha ja, funderar ibland på det absurda i att ens blick in i en lunch pail är det som sätter igång förruttnelseprocessen för den matbit som ligger däri. Eller kanske inte, det kanske är upplockningen som sätter igång. Om man låter melonen ligga kvar i lådan så kan man kanske återvända till den 6th sub floor i vaultlabyrinten när man blir hungrig, jippi!

Medlem

Vad fan, har servrarna varit nere över fyra timmar eller? De skulle väl börja underhållsarbetet klockan 14.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Vad fan, har servrarna varit nere över fyra timmar eller? De skulle väl börja underhållsarbetet klockan 14.

Lite oroväckande att de behöver vara offline så pass länge även för så små patcher... Men nu har vi ju lite större stash size i alla fall, det är alltid något


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Enormt lång nertid det blev i går, blev tvungen att vara uppe så sent och spela att jag är urtrött i dag på jobbet >:( Nästan sju timmar nertid. När man ställt in sig på att spela men det inte går, så känns det ungefär som då det blir strömavbrott - man har plötsligt ingen aning vad man ska ta sig för, blir helt lamslagen.

Medlem

Ja stash limiten och power armor-buggen som jag drabbats av fixades gudskelov. Men i stället har min carry weight börjat bli hur random som helst både med och utan power armor.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Ja stash limiten och power armor-buggen som jag drabbats av fixades gudskelov. Men i stället har min carry weight börjat bli hur random som helst både med och utan power armor.

Har du pocketed-modden på så verkar den kunna orsaka problem. De twittrade om att de känner till problemet, så förhoppningsvis fixas det i nästa patch.
De skrev att man skulle testa att logga ut och in igen, men det är ingen bra lösning i och med att man då förlorar sin workshop och allt man byggt upp där.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skriv svar