Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Gen:

- har kört väldigt lite pga PS4 Pro blur problemet...

Kommer ihåg att jag läste något om det där de letade upp vad det var. Kommer inte riktigt ihåg vad det var men det var antingen HDR som är totalt utbuggat på RDR2 eller så var det 4K på PS4 Pro som orsakade det hela.
Så testa först att stänga av HDR, vet inte om du gör det i spelets meny eller konsolens inställningsmeny på PS4. Funkar inte det så testa att ställa PS4 på 1080p upplösning.

Ambassadör
Xbox

@Gen: Angående kartan så är det inte som ett Ubisoft-spel, det är alltså inte femtioelva markörer på kartan. Så det är normalt! Du kommer se de missions som är tillgängliga och diverse shops typ.


signatur

Jump in.

Gen
Medlem
Skrivet av breahl:

Kan gissa vart du är och du kommer kunna återvända dit sen.

Okej, tack!

Skrivet av Wolfkin:

Kommer ihåg att jag läste något om det där de letade upp vad det var. Kommer inte riktigt ihåg vad det var men det var antingen HDR som är totalt utbuggat på RDR2 eller så var det 4K på PS4 Pro som orsakade det hela.
Så testa först att stänga av HDR, vet inte om du gör det i spelets meny eller konsolens inställningsmeny på PS4. Funkar inte det så testa att ställa PS4 på 1080p upplösning.

Stänga av HDR var det första jag gjorde. Okej att det snöar och är grått i början av spelet men tyckte även allas kläder var väldigt färglösa. När jag sen stängde av HDR så blev tex menyn plötsligt röd på riktigt. Kört lite i 1080p då det visuellt knappt är någon skillnad mot "4K" om man tänker på saker som är långt bort (inkl bakgrunder) men på nära håll ser man viss skillnad i skärpa.

Skrivet av Mortaigne:

@Gen: Angående kartan så är det inte som ett Ubisoft-spel, det är alltså inte femtioelva markörer på kartan. Så det är normalt! Du kommer se de missions som är tillgängliga och diverse shops typ.

Perfekt, då kör jag vidare.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

@Gen: Angående kartan så är det inte som ett Ubisoft-spel, det är alltså inte femtioelva markörer på kartan. Så det är normalt! Du kommer se de missions som är tillgängliga och diverse shops typ.

Haha bra jämförelse ändå men AC Odyssey har bra mycket mer quester än detta spel, jag skulle säga ungefär 50 gånger mer. Men många är repeat förstås och att man ska grinda saker. Det finns inga sådana i red dead 2.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Haha bra jämförelse ändå men AC Odyssey har bra mycket mer quester än detta spel, jag skulle säga ungefär 50 gånger mer. Men många är repeat förstås och att man ska grinda saker. Det finns inga sådana i red dead 2.

Nu blir det ju lite off-topic men du har spelat AC:Odyssey? Stämmer det att man kan stänga av typ alla markörer och grejer på karta och HUD?
Inser nu när jag kört i RDR2 att det är rätt skönt att inte hela tiden ha just plottrig karta och liknande. Tog bort minimapen också för mer immersion.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Nu blir det ju lite off-topic men du har spelat AC:Odyssey? Stämmer det att man kan stänga av typ alla markörer och grejer på karta och HUD?
Inser nu när jag kört i RDR2 att det är rätt skönt att inte hela tiden ha just plottrig karta och liknande. Tog bort minimapen också för mer immersion.

Japp det stämmer att man kan göra det och måste gå på vad folk säger. Jag gjorde inte det för jag ville spela ut det innan rdr2


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Japp det stämmer att man kan göra det och måste gå på vad folk säger. Jag gjorde inte det för jag ville spela ut det innan rdr2

Haha, fair enough

Låter bra med valfrihet!


signatur

Jump in.

Medlem

Spännande! Jag fann ett gäng Norskar när jag utforskade idag!


signatur

Nämen!

Avstängd
Skrivet av Struggle:

Spännande! Jag fann ett gäng Norskar när jag utforskade idag!

Norskar? Vart då?


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Haha, fair enough

Låter bra med valfrihet!

Men jag måste säga att det spelet har mer innehåll, jag ska ta upp det senare men ska vänta tills alla expansioner släppts. Det är en större värld än rdr2 så har utforskat långt ifrån allt i den än så länge. RDR2 gjorde så jag tog ett break i det spelet.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Det är ju synd att Rockstar bara vill tjäna pengar och släppa 0 expansioner till singleplayer-delen som faktiskt är den roligaste. Jag tror att pga hur allt slutar så kommer det inga fler expansioner. Den riktiga expansionen är ju red dead 1 eftersom detta utspelas före. Men hade varit kul med en remake till det som funkar på nyare konsoler.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot
Red Dead Online Event!

Tjena alla cowboysare, nu är det nämligen såhär att imorgon den 7/12 så kommer jag och några till från FZ köra ett Red Dead Online event! Eventet startar kl 20:00 och alla som har Red Dead Redemption 2 på PS4 kommer att kunna delta. För att kunna delta i eventet så får ni söka er till Fz gruppen på PSN communitys, Gå in på sökrutan och sök på "Fz.se", gå med i gruppen och kolla bland inlägg så kommer ni finna eventet.

Har ni frågor så kan ni skicka ett PM till mig!

Medlem

Lite sen till denna tråd men sicket spel! Lagt ned en jädra massa timmar och bara kommit till slutet av kapitel 3! Finns så mycket att göra, otroligt imponerad! Har dock några saker jag funderar över

- Arthur känns odödlig? Kan hamla i en eldstrid med 6-8 bounty hunters och det känns som dem pepprar ned mig med kulor men tar sjukt lång tid innan man faktiskt dör?? Detta plus att man har deadeye och lätt kan markera headshots gör att detta spel känns lite för enkelt :/ Synd att det inte finns olika svårighetsgrader!

- Meningen att man ska känna sig som en fattig bandit men har typ 2800+$ på kontot?? Detta plus överflöd av items gör att min Arthur alltid har fullt i liv, alltid det bästa vapnet, gott om ammo osv.

Jag älskar detta spel men jag får begränsa mig själv då jag verkligen gillar att spela på svårare svårighetsgrader! :/

Medlem
Skrivet av zevile:

Jag älskar detta spel men jag får begränsa mig själv då jag verkligen gillar att spela på svårare svårighetsgrader! :/

Det är sant, spelet blir inte särskilt svårt om man maxar Arthur. Det finns som sagt ingen svårighetsgrad man kan ändra på heller.

Men det finns några saker man kan göra själv...

  • Se till att du har $300-bounty på dig överallt på kartan.

  • Betala aldrig bounty.

  • Slå av aim assist.

  • Slå av radarn.

  • Skippa rengöring av vapen.

  • Ät aldrig vilket gör att Arthur kommer att ha sämsta tänkbara hälsa och cores.

  • Var taskig mot alla i spelet hela tiden. Spela 100% outlaw.

Det ger åtminstone lite annorlunda spelupplevelse.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Men jag måste säga att det spelet har mer innehåll, jag ska ta upp det senare men ska vänta tills alla expansioner släppts. Det är en större värld än rdr2 så har utforskat långt ifrån allt i den än så länge. RDR2 gjorde så jag tog ett break i det spelet.

Jag har det liggandes i backloggen, väntar som du på att allt innehåll är släppt. Ser grymt ut.

Skrivet av breahl:

Det är ju synd att Rockstar bara vill tjäna pengar och släppa 0 expansioner till singleplayer-delen som faktiskt är den roligaste. Jag tror att pga hur allt slutar så kommer det inga fler expansioner. Den riktiga expansionen är ju red dead 1 eftersom detta utspelas före. Men hade varit kul med en remake till det som funkar på nyare konsoler.

RDR 1 ser fint ut på Xbox One X Kan bli så att jag kör det direkt efter, om jag är sugen på mer.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

RDR 1 ser fint ut på Xbox One X Kan bli så att jag kör det direkt efter, om jag är sugen på mer.

Så ser min plan ut.

Medlem

Online-läget kommer aldrig bli kul så länge auto-aim är så starkt kalibrerad. Sikta in en meter ifrån spelaren flicka uppåt på styrspaken och pang. Headshot.

Noll skicklighet krävs för detta spel och tar bort all charm med ett online läge.

Medlem

Hoppla tråden! hoppla! XD


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tobbe:

Hoppla tråden! hoppla! XD

Haha, dagens "Min Häst-inlägg" ?


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Vi borde göra en megatråd för något gratis hästspel. Vore skitkul om vi fick andra och spela stallspel. Hahaha

Ambassadör
Xbox

@Zimpan: Haha


signatur

Jump in.

Avstängd

Jag ville bara tipsa er om att ni kan få tre st rare revolvrar om ni gör alla uppdrag åt journalisten som skriver om gunslingers. Jag har alla tre nu och tror dom är bättre än dessa man köper i affären. Man får questen i Valentine på en av saloonerna.

Och tack för tipset vem det nu var om att ändra kontroller i dueller, fick min bästa pistol pga det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag ville bara tipsa er om att ni kan få tre st rare revolvrar om ni gör alla uppdrag åt journalisten som skriver om gunslingers. Jag har alla tre nu och tror dom är bättre än dessa man köper i affären. Man får questen i Valentine på en av saloonerna.

Ok, det låter toppen! Jag har fått questen men har inte kommit igång med den ännu. Får ta och fixa den.

Skrivet av breahl:

Och tack för tipset vem det nu var om att ändra kontroller i dueller, fick min bästa pistol pga det.

Varsågod! Kul att höra att det funkade.

KoP
Medlem

Inget passive mode i online = No play. :/

Medlem
Skrivet av breahl:

Det är ju synd att Rockstar bara vill tjäna pengar och släppa 0 expansioner till singleplayer-delen som faktiskt är den roligaste. Jag tror att pga hur allt slutar så kommer det inga fler expansioner. Den riktiga expansionen är ju red dead 1 eftersom detta utspelas före. Men hade varit kul med en remake till det som funkar på nyare konsoler.

Det kommer aldrig att hända, men håller med här. Jag har faktiskt RDR1 kvar till mitt PS3 i källaren hos mina föräldrar (och till min gamla teve dessutom) så det kanske jag borde göra en nostalgitripp på! Det vore kul att se hur världen upplevs nu jämfört med hur det är i RDR2, det är ju bara typ området kring Blackwater och New Austin som finns och så norra Mexico.

Skrivet av zevile:

Lite sen till denna tråd men sicket spel! Lagt ned en jädra massa timmar och bara kommit till slutet av kapitel 3! Finns så mycket att göra, otroligt imponerad! Har dock några saker jag funderar över

- Arthur känns odödlig? Kan hamla i en eldstrid med 6-8 bounty hunters och det känns som dem pepprar ned mig med kulor men tar sjukt lång tid innan man faktiskt dör?? Detta plus att man har deadeye och lätt kan markera headshots gör att detta spel känns lite för enkelt :/ Synd att det inte finns olika svårighetsgrader!

- Meningen att man ska känna sig som en fattig bandit men har typ 2800+$ på kontot?? Detta plus överflöd av items gör att min Arthur alltid har fullt i liv, alltid det bästa vapnet, gott om ammo osv.

Jag älskar detta spel men jag får begränsa mig själv då jag verkligen gillar att spela på svårare svårighetsgrader! :/

Intressant tyckte spelet kunde vara löjligt svårt ibland men det var mest under uppdrag. Men ja det kan vara lite för enkelt ibland och det känns löjligt att man ska skjuta någon i hjärtat tre gånger för att en ska dö men fler skott kan gå på Arthur utan att han skadas.

Medlem
Skrivet av breahl:

Norskar? Vart då?

Ta dig en tur nära Manzanita Post, väster om Blackwater!


signatur

Nämen!

Medlem

Spelet är fantastisk på alla sätt...men saknar en liiiiiiiten detalj: Vaska guld!? Borde inte detta ha funnits med i spelet...eller är det så att det finns, men jag har inte kommit dit än?!

Medlem
Skrivet av JackFlack:

Spelet är fantastisk på alla sätt...men saknar en liiiiiiiten detalj: Vaska guld!? Borde inte detta ha funnits med i spelet...eller är det så att det finns, men jag har inte kommit dit än?!

Bra fråga, det undrar jag med. När jag var uppe i norr och jagade så red jag förbi en glad lirare som stod och vaskade guld vid en flod.

Lite senare när jag jagat klart så red jag förbi samma ställe. Då hade mannen gett sig av men han hade lämnat kvar lite grejer inklusive guldvaskningskitet. Jag gick fram och testade använda guldvasken men det verkade inte gå. Hade varit skoj om det funkat!

Medlem

Skeleton party confirmed?

Jag såg ett gäng skelett som låg där mitt i skogen. De hade alla randiga fångkläder och en av dem hade kedjor runt fötterna.

Jag hittade inga fler ledtrådar. Undrar vad de gjorde där, vad är deras historia? Den här världen är full av fascinerande grejer.

Medlem

@Nemo: Bröderna Dalton som gjort en misslyckad rymning?

Skriv svar