Tävling – Vinn en Playstation Classic!

Medlem

Spelade mycket psx hos en kompis men hans spel var inte något att hänga i grannen.
Sen skaffade han resident evil, jag gillade spelet men vågade inte spela. Men när väl jag fick prova 2an hos min kusin så fastnade jag direkt och då började tjatet på mina föräldrar 😁

Medlem

Spelade första MGS hemma hos en kompis. Vi var 10 år. Han spelade. Jag fick titta. hela. tiden.
Bra spel.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Den snabba 3D-grafiken från arkardhallar flyttade hem med Tekken och Ridge Racer. Resident Evil var första spelet som verkligen skrämde mig. Jag glömmer aldrig zombiehunden som krossade fönstret bakom mig.

Medlem

En bild säger mer än 30 ord. Nog allt har Playstation satt sina spår. (Hoppas inte min fru läser )
Inget och stoltsera med men nu kanske det finns en anledning😉

[img="http://forumbilder.se/H8VQ5/dd2078e6-b204-4f10-b88f-b4e1223ddbfc.png?width=150"]

Medlem

Musiken i CD-kvalité gav mig stor inspiration till att skapa liknande musik själv. Satt med min Japanska keyboard och spelade in på kassettband. Har ägt alla Sonys konsoler sedan dess.

Medlem

Min PS1a fick mig att förstå vinsten i piratkopiering min PS3a fick mig att sluta för man hellre ville äga spelen. Med PS4a så hade jag nog köpt spelen virtuellt.

Medlem

Far tog mig till lokala videobutiken. Där fick jag hyra playstation och ett spel i 24h. Hård uppfostran gjorde att jag såg frihet vid varje uthyrning. Minnet sitter kvar.

Medlem

Hade aldrig möjlighet att skaffa en PS1 men äskade verkligen spelen. Spelade en del av spelen på emulator och senare lånade jag en PS1 för att spela igenom FF VIII. Jag har enormt bra minnen av det spelet och det är lite synd att det inte finns med bland spelen i listan. Däremot finns ju alltid FF VII och Destruction Derby. Även GTA och Resident Evil var spel som spelades mycket på den tiden.

Medlem

Spelade Final Fantasy VII hos en granne. Sedan köpte jag ett PlayStation bara för Final Fantasy VII. Helt såld.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Tror min relativt breda spelsmak kommer mycket från Ps1 och alla demo skivor som fanns. Med enbart veckopeng var spelköpen få, så man samplade ju allt man kunde!

Medlem

Det allra första spelet jag spelade till Playstation var Gran Turismo, min farbror hade köpt konsollen och spelen Tekken 3, Gran Turismo och Spyro the Dragon (tre fantastiska spel), något som kom som en ordentlig överraskning då jag behövde hos mina farföräldrar (där han också bodde) under några veckors tid p.g.a. min brors operation som tog mina föräldrars tid och energi för ett par veckors tid. Hur som helst så har detta sedan utformat hur mycket jag har tyckt om bilar och framför allt bilspel därefter. Fart och fläkt har alltid varit något som har fascinerat mig sedan den dagen, adrenalinet likaså.

Medlem
Citat:

Använd högst 30 ord

Tror det är många som missade den punkten.

Medlem

Var 10 år när pappa köpte ett PSX med två kontroller, men inget spel! Vad gjorde det när en magisk demoskiva följde med. Spelade Tekken och Crash Bandicoot hela kvällen!

Medlem

Parappa the rapper var det första ps-spelet jag spelade och som även fick mig att satsa på min rapkarriär. Har över 50 spelningar på spotify

Medlem

Året: 1999
Spelet: Silent Hill

Förmodligen ett av de mest skräckinjagande spelen någonsin? Har fortfarande kalla kårar.

Medlem

Jag och mina tre bröder spelade FFVII på PS. Det är fortfarande ett av mina bästa spelminnen. En spelade och de andra tittade på i timmar.

Medlem

Jag glömmer aldrig när morsan skulle väcka mig och jag satt kvar och spelade, men jag förstod inte hennes ilska. Det var FFVII och jag var salig i upplevelsen.

Vi fick låna hem ett Playstation av en polare och vilken himla lycka. Fy tusan vad med spö storebrorsan fick i Tekken, då jag på samtliga knappar brukade trycka.

Medlem
Klassiker.

En av de första konsolerna jag spelade intensivt på, jag kommer ihåg spel som FFVII, MK, Crash Bandicoot, och många fler. Det var inkörsporten för min stora gamingpassion. Vackra minnen.

Medlem

Fick PS1 på julen och spelade demoskivan 1 vecka innan jag fick Tomb Raider 1. Skivan var från asien så det vart svartvitt. Aldrig spelat Tomb Raider 1 med färg

Medlem

Jag och bror fick denna fina bit 1995.
Spelade flitigt i flera år, till konsolen gjort sitt och sa hejdå.
En trogen vän, snälla kom tillbak(a).
4:e generationen är inte lika bra.

Medlem

När jag fick spela Wipeout för första gången. Det kändes som om man förflyttats till framtiden!

Medlem

Ärren som minneskort och sparkristallerna skapade när man dog 35 minuter in i Tomb Raider 3´s Nevada-fängelse-uppdrag lever fortfarande kvar.

Medlem

Mitt bästa minne från Playstation tiden var när jag skulle spela Resident Evil 1 första gången. Jag var inte så gammal så man blev ju väldigt rädd många gånger så att min styvpappa fick hjälpa mig med vissa banor. Men PS1 var startskottet för mitt spelintresse. Många timmar med kompisarna spenderades att spela Crash, Ridge Racer och Gran Turismo 1.

Medlem

Jag (10år) sov över hos en kompis och vi körde ”vartannat liv” i CrashBandicoot2, typ halva natten. På isbjörnsbanorna delade vi på kontrollen där en styrde och en hoppade. Minnen!

Medlem

December -97, 10 år och med kosing från födelsedagar och pantade burkar köpte jag en konsol och ett begagnat Gran Turismo och spinnsladdade mig in i en ny dimension


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Var en stor pojke som efter Super Nintendo övergett konsoler för vuxnare PC.
Men Playstation sög sent i sin livscykel in mig i konsollvärlden igen, och där är jag än!

Medlem

Hur man som Snake infiltrerade en gedigen terrorrist-organisation med kartonglådan!


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Känslan och minnet. När man startade upp MGS, man såg introt där Snake infiltrerade Shadow Moses Island i en Micro ubåt. Stämningen, man kastades in i det okända, musiken och titeln som uppenbarades där man stod heroiskt i hissen upp mot den snötäckta helikopterplattan... resten är historia, kära minnen, en spel serie som alltid greppat mig,get mig glädje, skänkte mig känslor av sorg och vemod, känsla av att kämpa och göra något rätt men sedan har det uppenbarat sig att man blivit lurad och använts som en schackpjäs.

Medlem

Vet inte hur mycket timmar denna konsol gett mig, men hoppas på att denna kan ge mina barn samma visioner som originalet gett mig.

Skriv svar