Episkt? Epic lanserar Steam-rival

Medlem

Det trista är väl att framtiden handlar om prenumerationer såsom Origin Premium. Problemet uppstår ju när man likt film och tv-serier behöver ha 4-5 prenumerationer 'a 150kr i månaden bara för att se det innehåll man vill se. Knappt piratat något de senaste 12-13 åren men det känns som det är en poteniell väg att gå igen.

Hög tid att FZ lanserar sin Steam-dödare också!

Medlem
Jag byter gärna ut Steam.

Har Epic bättre filter så kan det gå bra.
Med alla mina tags i Steam så är det 1557 titlar av närmare 15000.
Av dom är ett spel intressant (för mig) Metro Exodus och det uppmärksammade
jag inte på Steam store som jag bara gett upp. Troligare FZ.
Jag förstår att AA speltillverkare ruttnar, får samma utrymme som Crime Girl tex.
Förutom 30% låter hutlöst för en digital distribution.
Kul för personer som tycker om små spel, men att bara trycka ner tusentals i "Your Queue"
mm är bara för mycket för någon som har 0 intresse och aldrig spelat något.
Jag förstår inte hur Steam kan tjäna mer på värdelösa filter, som måste vara ett medvetet val.

edit: okt 2018 24'489 titlar på steam

Medlem

Tycker om hur Epic Games breddar sig.

Men jag ser hellre att det är en kollaborativ plattform för digital licensiering där de olika aktörerna är tjänsteleverantörer med sina portföljer, så de kan konkurrera och samarbeta samtidigt.

Allt vad det gäller digitala licenser, så vi som konsumenter slipper köpa om och om och om igen. Även så om det bara är en kryptoliggare där det påvisar att du faktiskt äger licensen, sen kan alla stå för delar av "driften" vi en kryptoalgoritm, konsumenterna kan också låna ut cykler för att på något vis få del av universalvalutan inom plattformen.

Ursäkta mina utopiska och orealistiska utsvävelser.

Fridens gott folk!

Medlem
Skrivet av returpack:

Bra! Förhoppningsvis blir det så många olika klienter till slut att vi går tillbaka till DRM-fria spel (osannolik utopi).

Jag trodde du skulle säga piratkopiering

123
Skriv svar