Razzia hos Starbreeze, medarbetare misstänks för grovt insiderbrott

Robot
Razzia hos Starbreeze, medarbetare misstänks för grovt insiderbrott

Husrannsakan mot huvudkontoret.

#overkill, #starbreeze


phi
Medlem

Det går bra nu.

Medlem

Det går bra nu.
Konkurs och nedläggning lagom till jul.

Releasehästryttare
Medlem

Om inte annat, så fick PayDays årliga CrimeFest en ny innebörd.

Medlem

Nää, nu blev jag ledsen

Medlem

Haha ingen PayDay för dem alltså xD

Inaktiv

Ännu en spik i kistan för Starbreeze. Gillade ändå dom förut men nu vill jag rentutav att de ska gå i graven, dock vill jag påpeka att jag tycker synd om många som arbetar där som blir lidande men ledningen och designers beslut senaste tiden är åt skogen.

fue
Medlem

Vad trodde dem.

I mitten av november i år sålde bolagets avgående finanschef Sebastian Ahlskog hela sitt innehav i Starbreeze för totalt 3,3 miljoner kronor. Vid ungefär samma tidpunkt sålde avgående vd Bo Andersson Klint aktier för totalt 18,6 miljoner kronor. Affärerna gjordes på aktiekurser mellan 4 och 6 kronor.

Ropar ju 'kom och ta oss EBM (Ekobrottsmyndigheten)'

Medlem

Kom just ihåg att jag fick aktier i Starbreeze för flera år sen. Dags att sälja de snabbt.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

-95,6% för mitt innehav. Det går bra

Medlem

fyfan va pinsamt.. hoppas dom konkar åt skogen nu då

Medlem

Rätt väntat ja, med tanke på CFO. Skulle gissa att Bo klarar sig, ifall det är som bolaget kommunicerade tidigare kring hans sälj - dvs att hans bank tvångssålde aktier för att täcka lån han tagit för att betala dom. Men annars så luktar det fisk om hela skiten.

Medlem

Det kan även röra sig om att cfon eller vdn tipsat någon av sina buddies om att sälja innan rekonstruktionsbeslutet. Det är också insiderbrott. Hur som helst så är det ändå rena skurkerier, dessutom tragiskt att köra ett välmående bolag ner i botten på ett par år på gränsen till straffbart det med...

Geeks Gaming

”Who you gonna call?”
Kör: ” THQ Nordic”

Eller massive...eller någon annan

FM-guru
F.d. Sisyr

Jäkla tur att man sålde skiten "i tid" (not really, torskade ändå nästan 20%).

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jäkla tur att man sålde skiten "i tid" (not really, torskade ändå nästan 20%).

Jag borde ha sålt mina i maj men jag glömde bort. Skulle ha förlorat 50% men inte lika mycket som nu.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Sålde mina när de låg kring 16 kr för något år sen

Medlem

Så kan det gå. Tycker visserligen att insiderhandel borde vara fullt lagligt men det är ju irrelevant för hur lagarna ser ut. Hur som får man vara bra desperat för att agera på ett sätt där man hamnar på EBMs radar, maken till hypereffektiv myndighet.

Medlem

Mycket stavfel i nyheten

Medlem

Som en gamer som gillar aktier är det svårt att hålla sig borta från spelföretag som Starbreeze. Men jag har lyckats för jag aldrig har trott på dem i det långa loppet. Problem är ju att det bara är ett lotteri inför varje spelsläpp. Blir det vinst går aktiekursen upp , bonus till anställda och noll i form av utdelning till ägarna. Sen går man all in på nästa tärningskast.
Det inte riktigt som andra förhoppningsbolag där en eventuell medicin eller gruvan kan ge långsiktiga, mer uppskattningsbara intäkter.

Redaktör
Skrivet av laban005:

Mycket stavfel i nyheten

Vad har jag missat?


signatur
Redaktör
Skrivet av neocon:

Inintierats, släpte, säjer.

Och jag som läst nyheten tre gånger... Fakturera Geeks förr korr.

(Nu avgår jag)


signatur
Medlem

@Sisyr: Har en kollega som investerade i företaget när dom var nya och kostade under en krona. Han låg plus ca 300,000kr när dom låg som högst och tror inte att han har sålt dom. Han är nog ganska ledsen om han inte hann sälja dom.

Medlem

Får se när de blir utsparkade från Stockholms börsen.

Medlem

Hade jag haft aktier i starbreeze hade jag sålt efter första game play revealen i twd vart ju bara en tråkig reskinad PD 2 typ. Surt för dom som inte såg detta komma. Vet många här inne snackat om hur mycket valuta och hur bra starbreeze vart osv rätt surt för dessa nu

MEG
Medlem

Någon blev påkommen med handen i kakburken


signatur

Death is only the beginning

Medlem

StarFREEZE, motherfucker!


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Tänkte hojta till här, då det aldrig uppmärksammas när det inte är det, men : Cudos till att inte använda clickbait titel!

Medlem

Undra om gamla VD:n blir tagen snart också. Han har tydligen lämnat landet.

12
Skriv svar