Sitter du på en massa Ubisoft-poäng? Dags att lösa in dem

Robot
Sitter du på en massa Ubisoft-poäng? Dags att lösa in dem

1 april är det som gäller. Och det lär inte vara ett skämt.

#poäng, #ubisoft, #units


Medlem

Avskyr när poäng och liknande ska tidsbegränsas...

Medlem

Men varför? Så ofta spelar jag inte ett Ubisoft spel och nu lär jag ju knappast sukta efter dem mer....

Medlem

Enda Ubisoft spelet jag har spelar och kommer spela är Rainbow six siege och har redan köpt allt som går att köpa. Tråkigt att jag har spenderat allt jag kan spendera dom på.

Medlem
Skrivet av McNord:

Avskyr när poäng och liknande ska tidsbegränsas...

Jag har en bunt SF biocheckar som gått ut. SF tjänar pengar på att sälja biljetter som inte används.

Tradigt, men jag förstår deras tänk. Om man ständigt skjuter upp med att använda dem, exempelvis hitta billigare spel på andra ställen, då ligger de bara där och rostar och de får inte in pengar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har för mig att det finns en lag i Sverige om att dessa saker ska ha en längre livslängd på 10 år om det inte har angetts tidigare. Så om detta är ett nytt villkor så får det inte gälla för gamla krediter. Om jag har förstått rätt

Medlem

@HappyPie: Du tänker på presentkort, faller dessa bonuspoäng in på samma villkor som ett presentkort?

Ambassadör
Xbox

Finns det något vettigt att använda poängen på?


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Man kan få 20% off i deras shop för 100 poäng. Om man är sugen på division2 kanske det kan vara intressant.

Ambassadör
Xbox

@spikes: Ah, det var ju inte dumt.


signatur

Jump in.

Medlem

Minns jag spelade igenom delar ac gamla AC-spel för att samla poäng för att köpa grejer till nya ac-spel som ger rejäla fördelar tidigt. Kastknivar för att slippa jaga folk på taken som ett j-a fyllo (let's face it, kontrollerna har aldrig riktigt hållit måttet) var guld värda.

Men det här förstärker min åsikt om att Ubi sedan många år tillbaka är "nya EA", en åsikt som grundlades efter samtal med supporten och en nästan patetiskt "fransk" fransman som bockade i varje check-box för hur en stereotyp snorkig, oförskämd, "förnäm" fransman är, med en rent bisarr fransk brytning när han försökte och helt misslyckades med att snacka engelska. Efter det har jag inte köpt en enda PC-version från Ubi, men det har blivit en del konsolspel på rejäl rea och rätt många poäng med tiden.

Inaktiv

Brukar använda lite då och då för att köpa någon collectors på deras hemsida och få 20%. Men spelar många Ubi så har alldeles för många poäng. Lär försvinna en hög sen.

Medlem
Skrivet av McNord:

Avskyr när poäng och liknande ska tidsbegränsas...

Pantkvitton gäller bara i ett år, sedan några år.


signatur

autograph

Medlem

VAD gör det Ubishit att våra poäng är kvar? Vi supportar dem med att köpa deras spel, så gör dem såhär? Pfft. Ser ingen mening överhuvudtaget med detta.

Medlem

@spikes: 20% av priset i deras shop är generellet sett fortfarande dyrare än att köpa det på en vanlig gaming site.


signatur

I drank what?

Gnällkuk
Skrivet av McNord:

Avskyr när poäng och liknande ska tidsbegränsas...

Skrivet av Halvars90:

Men varför? Så ofta spelar jag inte ett Ubisoft spel och nu lär jag ju knappast sukta efter dem mer....

Skrivet av OddGreen:

VAD gör det Ubishit att våra poäng är kvar? Vi supportar dem med att köpa deras spel, så gör dem såhär? Pfft. Ser ingen mening överhuvudtaget med detta.

Förlåt, men jag förstår verkligen inte ert resonemang för fem öre. Ni gnäller alltså på att poäng, som ni får bara genom att spela spel som ni köpt ger er in-game prylar eller rabatt för andra spel utan att ni behöver göra något extra?

Vad tror ni syftet med detta var? En del var säkert att ge folk lite extra-känsla med att kunna köpa kosmetiska prylar, men självklart var huvudsyftet att öka antalet köp av spel via deras egna plattform. Om de ger 20% rabatt kanske det kostar samma som på gråimporten. Det finns potentiella annars förlorade försäljningar att hämta tillbaka.

Uppenbarligen har användandet av dessa poäng varit låg, hur gör man då för att öka användandet? Sätt tidsbegränsning, få folk att spendera dessa på något sätt. Ren och skär logik, vad är det som är konstigt eller att gnälla över?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag har 2 191 poäng, det lär jag inte hinna göra av med innan dess. :/


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Uppenbarligen har användandet av dessa poäng varit låg, hur gör man då för att öka användandet? Sätt tidsbegränsning, få folk att spendera dessa på något sätt. Ren och skär logik, vad är det som är konstigt eller att gnälla över?

Användandet blir inte högre för att de tidsbegränsar dem, det blir lägre.

Medlem

Ska testa låta poängen vara kvar, kanske försöker dem skrämma upp oss och i sista sekund dra tillbaka allt


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Gnällkuk
Skrivet av Halvars90:

Användandet blir inte högre för att de tidsbegränsar dem, det blir lägre.

Vad baserar du det på? Begränsar du användandet till en tidsperiod så kommer troligtvis en större andel att se till att förbruka så mycket som möjligt istället för att som idag, bara låta de ligga där.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vad baserar du det på? Begränsar du användandet till en tidsperiod så kommer troligtvis en större andel att se till att förbruka så mycket som möjligt istället för att som idag, bara låta de ligga där.

Jag baserar det på mitt låga användande av Uplay. Jag spelar få spel från Ubisoft, att de tidsbegränsar det kommer alltså göra att jag inte har några poäng kvar när något nytt spel kommer.

En annan anledningen till att jag vet att de kommer att användas förre poäng är av yrkeserfarenhet med olika bonussystem mitt företag har. Det är poäng som är värda tusentals kronor som försvinner varje år för att kunderna inte använder upp dem.

Gnällkuk
Skrivet av Halvars90:

Jag baserar det på mitt låga användande av Uplay. Jag spelar få spel från Ubisoft, att de tidsbegränsar det kommer alltså göra att jag inte har några poäng kvar när något nytt spel kommer.

En annan anledningen till att jag vet att de kommer att användas förre poäng är av yrkeserfarenhet med olika bonussystem mitt företag har. Det är poäng som är värda tusentals kronor som försvinner varje år för att kunderna inte använder upp dem.

Att utgå från sig själv enbart blir knappast något att dra någon form av vettig åsikt av, om du dessutom inte spelar Ubisoft spel särskilt ofta, eller köper Ubisoft-spel mer sällan än vartannat år hade det nog inte gjort någon större skillnad.

Företag och bonuspoäng är något helt annat, det är företagets pengar och inget som den enskilde anställde bryr sig lika mycket om. Känns mer som oakstamhet rent ekonomiskt, sen kan man ju diskutera om ansvaret ligger på den anställde eller någon annan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Företag och bonuspoäng är något helt annat, det är företagets pengar och inget som den enskilde anställde bryr sig lika mycket om. Känns mer som oakstamhet rent ekonomiskt, sen kan man ju diskutera om ansvaret ligger på den anställde eller någon annan.

Det är lustigt att du utgår från att det är företag och inte privatpersoner det gäller

Jag tror helt klart Ubisoft kommer att spara på detta. Se bara några av kommentarerna i tråden. Det är nog många fler i den sitsen.

Medlem
Skrivet av autograph:

Pantkvitton gäller bara i ett år, sedan i några år.

//fixed it

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Förlåt, men jag förstår verkligen inte ert resonemang för fem öre. Ni gnäller alltså på att poäng, som ni får bara genom att spela spel som ni köpt ger er in-game prylar eller rabatt för andra spel utan att ni behöver göra något extra?

Vad tror ni syftet med detta var? En del var säkert att ge folk lite extra-känsla med att kunna köpa kosmetiska prylar, men självklart var huvudsyftet att öka antalet köp av spel via deras egna plattform. Om de ger 20% rabatt kanske det kostar samma som på gråimporten. Det finns potentiella annars förlorade försäljningar att hämta tillbaka.

Uppenbarligen har användandet av dessa poäng varit låg, hur gör man då för att öka användandet? Sätt tidsbegränsning, få folk att spendera dessa på något sätt. Ren och skär logik, vad är det som är konstigt eller att gnälla över?

Förstår mycket väl varför det används men gillar det inte som kund. Inte svårare än så.

Medlem

Om jag tolkar det rätt,
Så får de poäng du redan har startdatum 1/4-2019 och de förfaller 1/4-2021.
De har många ggr haft kvar 20% för poäng trots bra rea så lyckats shoppa en del titlar till hyggligt pris över åren.
Men ingen chans att jag hinner förbruka vad jag har innan 1/4-2021 i alla fall.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

1
Skriv svar