Battlefield V-uppdateringen Overture skulle släppas idag, här är trailern

Robot
Battlefield V-uppdateringen Overture skulle släppas idag, här är trailern

Dice upptäckte ett tekniskt problem i elfte timmen.

#battlefield-v, #dice


Bra DICE.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gillar spelet. Men det går inte så bra just nu. Precis när det började gå bra gick jag och köpte ett mekaniskt KB så nu sitter jag och fumlar med fingrarna. Måste vänja sig förmodligen. En annan sak som är mitt största problem tror jag är: litar för mycket på mina medspelare. Förväntar mig alltid att när man gör ett aggressivt ryck framåt så står folket bakom och täcker. Men sedan när andra laget gör kaos med mig så märker man att alla är borta. Haha! Kanske bara jag som är en dålig spelare 🙂

Medlem

Tycker de ska ta bort möjlighet till scope på alla vapen utan sniper. Är ganska tröttsamt när till och med assaultfolket står med sina G41 och m1 och leker sniper istället för att göra nytta. De bör även begränsa sniper till 1 eller två per lag.

Medlem

Spelet är riktigt kul med kompisar men tycker SP delen var lite fattig. Man hinner inte binda någon relation till någon karaktär och de känns liksom inte hemskt som WW2 borde göra. Lite för mycket arcade om man kan säga så. Nu är jag inte helt insatt i de historier man får ta del av, men känns som väldigt mycket fiction mer än vad som är sann historia. Kanske har att göra med att det är ett spel så det blir situationer där man känner sig som en supersoldat som kan run & gun utan konsekvens.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tycker de ska ta bort möjlighet till scope på alla vapen utan sniper. Är ganska tröttsamt när till och med assaultfolket står med sina G41 och m1 och leker sniper istället för att göra nytta. De bör även begränsa sniper till 1 eller två per lag.

Är något jag har märkt också. När halva andra lager är snipers uppe på ett berg och man måste krypa genom hela kartan.

Medlem

Vad jag läst på internet skall detta spelet vara en flopp och ren besvikelse?

Många som rekommenderar köpa långt senare pga buggar och annat otyg.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Roligt att se att folk verkar gilla det här på FZ(baserat på surveyns poäng) jag har inte vågat lagt pengar på detta än men ser att de har rea på ps+, så frågan är rdr2 eller bfv, eller båda å va nykter i december?


signatur

Styret upp och däcken ner

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Remus:

Vad jag läst på internet skall detta spelet vara en flopp och ren besvikelse?

Många som rekommenderar köpa långt senare pga buggar och annat otyg.

Buggar och sega menyer sätter käppar i hjulet mellan varven, men själva spelupplevelsen är fenomenal.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Buggar och sega menyer sätter käppar i hjulet mellan varven, men själva spelupplevelsen är fenomenal.

Okej. Låter bra. Kanske blir en julklapp eller ett lite billigare köp i Januari.... Fan.. Då kommer ju RE2 remaken!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

@Remus: i skrivande stund har har 89% gett spelet 3 eller högre i nyhetens omröstning. Det anser iallafall inte jag vara en flopp eller besvikelse.

Efter 25 timmars lir kan jag hålla med om att det finns lite buggar. De värsta jag stött på är när man inte kan spawna (kan inte göra något alls), eller att man spawnar utan mainvapen. Dock så har det endast hänt en eller två gånger.

Personligen är det inget jag hängt upp mig på, utan spelupplvelsen i övrigt har vägt upp det dåliga med hästlängder.

Medlem
Skrivet av Remus:

Vad jag läst på internet skall detta spelet vara en flopp och ren besvikelse?

Många som rekommenderar köpa långt senare pga buggar och annat otyg.

Jag har märkt att folk på internet älskar att gnälla över allt möjligt. Sedan skapas det ett grupptryck som gör att andra följer med i gnället, istället för att tänka själva.
Så här det blivit mycket med Battlefield och dice, tror jag.

Medlem

Förstår inte det här medic-snacket. Spelar enbart medic och toppar i princip alltid listorna. Sten är ett brutalt vapen

Medlem
Skrivet av Robalicious:

Förstår inte det här medic-snacket. Spelar enbart medic och toppar i princip alltid listorna. Sten är ett brutalt vapen

Tror man lyssnade mycket på det inledande gnället innan folk insåg hur man ska spela som medic.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tycker de ska ta bort möjlighet till scope på alla vapen utan sniper. Är ganska tröttsamt när till och med assaultfolket står med sina G41 och m1 och leker sniper istället för att göra nytta. De bör även begränsa sniper till 1 eller två per lag.

Eller så bara ta bort snipers, det är det mest spelförstörande inslag som finns i BF imo.. kan sträcka mig till att begränsa antalet snipers till högst 2.... Så jävla tråkigt när typ 10+ spelar snipers och det bara typ glittrar längst bort i vyn

Medlem
Skrivet av roftg:

Eller så bara ta bort snipers, det är det mest spelförstörande inslag som finns i BF imo.. kan sträcka mig till att begränsa antalet snipers till högst 2.... Så jävla tråkigt när typ 10+ spelar snipers och det bara typ glittrar längst bort i vyn

Ansolut att snipers kan vara jobbiga ibland, men det är ju ingenting om man jämför med bombplanen atm. Har man ingen bra pilot i sitt lag som kan skjuta ner dem blir det en tråkig runda 😑

Ambassadör
Xbox

Den här trailern gjorde att spelet hoppade upp några placeringar på inköpslistan. Får bli på någon rea framöver!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Bawzan:

Ansolut att snipers kan vara jobbiga ibland, men det är ju ingenting om man jämför med bombplanen atm. Har man ingen bra pilot i sitt lag som kan skjuta ner dem blir det en tråkig runda 😑

Det är ju bara att ha en som kör kanorna från marken?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Robalicious:

Förstår inte det här medic-snacket. Spelar enbart medic och toppar i princip alltid listorna. Sten är ett brutalt vapen

Det är min upplevelse också. Det är buslätt att tjäna ihop poäng på att återuppliva, Sten/MP40/M1928A1 är riktigt bra vapen. Rökgranaterna är förmodligen spelets bästa föremål.

Buffarna känns mest som en stor bonus.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Det är ju bara att ha en som kör kanorna från marken?

Om det va så enkelt skulle det nog inte vara ett problem 😊

Medlem

När man kör medic med soumi och upgraderat magasinet till 50. Då kan man verkligen spraya gränder!

Ambassadör
Xbox

Roligt att så många verkar köra Medic. Kör det ofta själv i BF-spel! Spelar också ofta "min klass", vilket brukar ge både massor av poäng och virtuella ryggdunkningar.

Medics unite!


signatur

Jump in.

Medlem

Sniper är ju det enda som jag nästan är bra på.


signatur

autograph

Medlem

Är gammal gubbe numera, och har svårt att hänga med i det (ibland) höga tempot. Har precis fått kläm på BF1, och hade hoppats på lite flash-backs från BF1942 nu, men som tur var blev det inte så.
Enda skiten jag sitter med är att en massa inställningar inte sparas, så jag måste titta på introt varenda j-a gång jag startar, samt ändra inställningarna. Jo jag har googlat och suttit med EA-support. Blir till att ominstallera Origin och därmed alla EA-spel.

Medlem
Medlem
Skrivet av Delcorona:

Tack för infon


signatur
Medlem
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Är gammal gubbe numera, och har svårt att hänga med i det (ibland) höga tempot. Har precis fått kläm på BF1, och hade hoppats på lite flash-backs från BF1942 nu, men som tur var blev det inte så.
Enda skiten jag sitter med är att en massa inställningar inte sparas, så jag måste titta på introt varenda j-a gång jag startar, samt ändra inställningarna. Jo jag har googlat och suttit med EA-support. Blir till att ominstallera Origin och därmed alla EA-spel.

Finns lösning. Sitter med telefon på muggen just nu så orkar inte leta åt dig. Googla "settings not saving battlefield v" eller nåt. För mig var det nån .tmp fil som skulle raderas !

Medlem

Imo ska medics kunna återuppliva fortare och få tillgång till flera vapentyper. Medics har en typ av vapen. Assault och support har flera.

Medlem

@DAoG: medics har ju snabbare revive än icke-medic revive. IMO skulle medic bli OP ifall de får tillgång till bredare sortiment av vapen, med tanke på att de kan heala sig själva oändligt mkt. En väldigt vanlig anledning till att jag dör med andra klasser är för att mitt med-kit är förbrukat.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Det är min upplevelse också. Det är buslätt att tjäna ihop poäng på att återuppliva, Sten/MP40/M1928A1 är riktigt bra vapen. Rökgranaterna är förmodligen spelets bästa föremål.

Buffarna känns mest som en stor bonus.

Medic är utan tvekan en av de roligare klasserna att spela, men jag kan tyvärr inte hålla med om vapnen. Redan på medium-range märker man väldigt tydligt hur oprecisa deras vapen är och hur slumpmässigt skotten flyger. Tyvärr känns det för mig som att jag vapenmässigt blir bestraffad när jag kör Medic.

Assault-klassens Gewähr 43 fullt uppgraderad däremot, den är ett monster!

12
Skriv svar