Bethesda pudlar – ska skicka bra loot istället för jympapåsar

Robot
Bethesda pudlar – ska skicka bra loot istället för jympapåsar

Canvas istället för nylon. Spel ÄR verkligen en materialsport!

#canvas, #fallout-76, #jympapåse


Medlem

Ärligt talat som konsument hade jag tyckt det var för sent. Eftersom de först ansåg att inga fel hade begåtts och man skulle vara glad med de man fick.

Inaktiv
Skrivet av Pholiage:

Ärligt talat som konsument hade jag tyckt det var för sent. Eftersom de först ansåg att inga fel hade begåtts och man skulle vara glad med de man fick.

Kan bara hålla med, för lite för sent. Man kan ju ha förståelse för att en underleverantör inte levererar efterfrågad produkt men någon form av kvalitetskontroll måste väl ändå finnas på Bethesda (Förstår själv med tanke på hur spelet är hur orimligt detta låter, men ändå).

Riktigt sniket och rent ut sagt klantigt.

Medlem

Bra att de gör någonting åt det, finns dock inte så mycket goodwill att hämta i att ge folk vad de betalade för.

Medlem

Bra jobbat Bethesda, efter att ha slagit ifrån er och skapat mindre bra PR så är jag glad att ni gör något åt det och lyssnar på era kunder


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

"Oh how, the mighty have fallen ..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kommer man undan med det så gör man. Det var nog så slipsarna hos Bethesda resonerade när dom beslutade att skicka med en soppåse.

Ser på många håll att Bethesda får axelklappar för att dom har ändrat sig. Personligen så tycker jag inte att ett företag som försöker scamma sina kunder är värd en axelklapp.

Medlem

Den här PR katastrofen måste ha slagit hårdare än vad jag trodde om dom pudlar så här mycket, hoppas folk inte ger dom för mycket beröm för att ge folk vad som redan va utlovat. (efter att folk pekat ut detta för dem)

Medlem

Skärpning fz.
j Gymmpapaåsä stavas det.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av knerk:

Bra jobbat Bethesda, efter att ha slagit ifrån er och skapat mindre bra PR så är jag glad att ni gör något åt det och lyssnar på era kunder

Hur kan man välja att prisa dem i detta fallet? Det är ju klart att de nu akut behöver åtgärda detta då stämningarna hade varit dyrare än att tillverka nya väskor. Nej någon cred tänker jag INTE ge dem för att ge kunderna vad de betalt för EFTER hot!

Gen
Medlem

De måste helt ärligt fått påtryckningar från högre ort. Synd att de inte gjorde rätt från början (synd att FO76 överhuvudtaget kom ut).

Medlem

Imponerande att man kan förhala så länge innan man ger kunden vad de köpt. Dessutom efter vad som verkar innebära en del jobb för kunden.

Releasehästryttare
Skrivet av Pholiage:

Ärligt talat som konsument hade jag tyckt det var för sent. Eftersom de först ansåg att inga fel hade begåtts och man skulle vara glad med de man fick.

Har du nån källa på det?
För vad jag kommer ihåg så har jag ej läst nånstans att de sagt att de inte kommer ersätta folk som fick den sämre påsen.

Jag har bara hört att de sagt att de kommer göra nya och skicka ut dem till de kunder som hör av sig.

Medlem

Jag var och kommer fortsatt vara skeptisk till bethesdas nya marknadsfilosofi. Ofärdiga spel, det här med kassen som måste ses som en käftsmäll till den kollektiva fanskaran, kraschande servrar och det ofärdiga slutskicket.. Men, viktigt att se det med, känns som Bethesda gör vad dom kan för att möta kritiken. Stora patcher, omrevidering av dom mest kritiserade punkterna i spelet, och nu kommer då den utlovade väskan. Dom har trampat i skiten men dom försöker rätta till det. Det gör ju inte någonting av det dom gör till OKEJ, men det är klart bättre än att rulla tummarna och peka långfinger till konsumenterna.

Medlem
Skrivet av Devan:

Har du nån källa på det?
För vad jag kommer ihåg så har jag ej läst nånstans att de sagt att de inte kommer ersätta folk som fick den sämre påsen.

Jag har bara hört att de sagt att de kommer göra nya och skicka ut dem till de kunder som hör av sig.

Dom skulle ersätta med ATOMS, inte med nya påsar.

Medlem
Skrivet av Devan:

Har du nån källa på det?
För vad jag kommer ihåg så har jag ej läst nånstans att de sagt att de inte kommer ersätta folk som fick den sämre påsen.

Jag har bara hört att de sagt att de kommer göra nya och skicka ut dem till de kunder som hör av sig.

De sa ju "We aren't planning on doing anything about it", bland annat.

Medlem
Skrivet av AtlasBreaker:

Dom skulle ersätta med ATOMS, inte med nya påsar.

Och det roligaste av allt är man inte ens kunde köpa en väska in-game med de 500 atoms

Releasehästryttare
Skrivet av xScaryKidx:

Ok tack, inte sett det förut konstigt nog.

scrollade ner i tråden och det roligaste jag läste va:

"Don't you guys have bags anyway?"

Medlem

Det kom ju ut att dom hade gett canvasväskor till youtube snubbar istället, gratis liksom
och sen skit till oss som köpte.
Det är väll trevligt att dom tog tummen ur röven men vi alla vet att dom gjorde det för att undvika att bli stämda för falsk marknadsföring.
Sure, dom kan säga att det var tidiga bilder på väskan, MEN dom sa aldrig att det hade blivit ändrade planer för den, och folk var redan inställda på canvas.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det är så viktigt att ha rätt folk som kommunicerar med sina kunder. Den som skrev tillbaka med "we aren't planning on doing anything about it" har kostat Bethesda/Zenimax helt otroligt mycket goodwill som kommer ta lång tid att reparera. Kan inte vara kul att vara den personen nu.

Ambassadör
Xbox

Pudlande på hög nivå.


signatur

Jump in.

Medlem

Det börjar bli komiskt detta.
Bethesda ge licensen till nån annan som kan göra fallout ni smutsar ner hela varumärket


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bra att kritiken fick dem att ta sitt förnuft (eller resterna av deras varumärke) till fånga. Tråkigt att det skulle behöva gå så långt bara. Shopping ABC; man vill ha det man betalar för...hur kan dem inte känna till detta?

Medlem

Om dom förväntar sig att få bra PR kan dom glömma det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av tjompa:

Kommer man undan med det så gör man. Det var nog så slipsarna hos Bethesda resonerade när dom beslutade att skicka med en soppåse.

Ser på många håll att Bethesda får axelklappar för att dom har ändrat sig. Personligen så tycker jag inte att ett företag som försöker scamma sina kunder är värd en axelklapp.

Fan har du soppåsar av nylon jävlar i mig må bli dyrt i slut ändan. Ja det var dåligt av dom skicka fel påse men detta kanske lär folk att sluta pre-ordra vilket jag alltid sagt åt folk man ska sluta med. Jag säger bort med pre-order släpp spelet och samma dag som du släpper spelet släpp ett demo så folk kan pröva på spelet för att se är det värt pengarna och om dom kanske gör så att du får spela hela spelet som demo i 1-2 timmar innan du köper kanske folk kan se om du försöker dra en jävel igenom släppa trasigt spel Alla Assassin creed unity.

Medlem

Hoppas som ovan att detta leder till att fler personer väljer att inte förbeställa spel oavsett hur mycket lull-lull företagen lockar med.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Fallout: Where is the water chip?
Fallout 2: Where is the GECK?
Fallout 3: Where is my father?
Fallout 4: Where is my son?
Fallout 76: Where is my refund?

1
Skriv svar