Smällfet gratisuppdatering till Sea of Thieves har anlänt

Robot
Smällfet gratisuppdatering till Sea of Thieves har anlänt

Styr skutan åt ”Shrouded Spoils”.

#sea-of-thieves


Avstängd

FZ och Sweclockers stream på detta vill jag se framöver.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Det är så synd att det inte finns mer än bara cosmetics i spelet. Det är bra optimerat, fantastiskt snyggt vatten, bara allmänt ser bra ut och är najs. Meeen så fort man gjort all några gånger (vilket man hinner med på under ett tiotal timmar) så har man gjort allt och enda man kan göra då är grinda upp mer cosmetics.

Kunde ha varit ett så fantastiskt spel om det fanns mer än cosmetics.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Det är så synd att det inte finns mer än bara cosmetics i spelet. Det är bra optimerat, fantastiskt snyggt vatten, bara allmänt ser bra ut och är najs. Meeen så fort man gjort all några gånger (vilket man hinner med på under ett tiotal timmar) så har man gjort allt och enda man kan göra då är grinda upp mer cosmetics.

Kunde ha varit ett så fantastiskt spel om det fanns mer än cosmetics.

Skulle inte förvåna mig om spelet från början var designat att ha lootlådor, som de senare valde att ta bort efter all negativ respons från bland annat Middle Earth Shadow of War och Battlefront 2.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Det är så synd att det inte finns mer än bara cosmetics i spelet. Det är bra optimerat, fantastiskt snyggt vatten, bara allmänt ser bra ut och är najs. Meeen så fort man gjort all några gånger (vilket man hinner med på under ett tiotal timmar) så har man gjort allt och enda man kan göra då är grinda upp mer cosmetics.

Kunde ha varit ett så fantastiskt spel om det fanns mer än cosmetics.

Håller med dig! Spelet har sån jäkla potential och det är sån jäkla mysig stämning i spelet. Hoppas det kommer mer content så man får ge sig ut till havs med polarna igen!

Medlem

Jag tyckte spelet var bra även fast det man jobbar ihop i slut ändan bara är cosmetics.
Dom kan ist jobba på fler sätt att spela på eller utforska intressanta platser och mer varierande saker som kan hända.
Nör jag spelade var variationen det som hände med andra spelare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

inte hört ett ord om detta spel nånstans sen release, vilken flopp det måste varit


signatur

//monster

Medlem

Säger samma sak som när det kom ut, ge spelet 1 år av uppdateringar så kommer jag köpa det sen och njuta som fan.
Det är som att spelet är i beta stadiet fortfarande 😊

eld
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Skulle inte förvåna mig om spelet från början var designat att ha lootlådor, som de senare valde att ta bort efter all negativ respons från bland annat Middle Earth Shadow of War och Battlefront 2.

Det är väl allmänt känt att de länge planerat att ha items (pets tex.) som kan köpas för riktiga pengar, men att de dragit ut med att implementera det iom risken att förlora de få spelare de har kvar.

Ambassadör
Xbox

Jag har inte spelat det på ett tag men de från min gamla crew som spelar nu säger att det är en väldig skillnad mot launch. De har lagt till en jäkla massa content.

De har nog inga problem med spelare, det är ständigt folk som spelar och det ligger relativt högt på Most Played. Särskilt sedan förra expansionen, Forsaken Shores.

Xbox Game Pass säkerställer en stadig ström av spelare också. Jag ska hoppa in igen någon gång efter RDR2 och kolla läget själv, får återkomma med någon liten re-review då.


signatur

Jump in.

eld
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag har inte spelat det på ett tag men de från min gamla crew som spelar nu säger att det är en väldig skillnad mot launch. De har lagt till en jäkla massa content.

De har nog inga problem med spelare, det är ständigt folk som spelar och det ligger relativt högt på Most Played. Särskilt sedan förra expansionen, Forsaken Shores.

Xbox Game Pass säkerställer en stadig ström av spelare också. Jag ska hoppa in igen någon gång efter RDR2 och kolla läget själv, får återkomma med någon liten re-review då.

Det är alltid lite av nyhetens behag varje update, men spelets kärna saknar fortfarande en hel del och updates har inte hjälpt något alls där.

Eftersom att det inte finns några siffror att gå efter när det kommer till spelarantal så får man gå på saker som twitch, där det krashade rätt snabbt från sina rekordsiffror efter launch och haft en stadig men nergående siffra med spikes varje update.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av eld:

Det är alltid lite av nyhetens behag varje update, men spelets kärna saknar fortfarande en hel del och updates har inte hjälpt något alls där.

Eftersom att det inte finns några siffror att gå efter när det kommer till spelarantal så får man gå på saker som twitch, där det krashade rätt snabbt från sina rekordsiffror efter launch och haft en stadig men nergående siffra med spikes varje update.

Vet inte riktigt hur stor roll det spelar så länge spelet stöds med nytt content kontinuerligt. Så länge det är fler än 24 spelare så kommer du aldrig att märka någon skillnad.

Nu när de fixat achievements så finns det ju i alla fall lite rimliga mål att jaga för mig personligen. Jag hade också önskat mer progression med RPG-element och gärna en bra story-kampanj i singleplayer, men det är inte vad detta spelet är.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag älskar spelet för att det INTE finns någon fjanting progression. Hatar spel med sånt skit, jag vill bara in och spela när jag vill och kunna hoppa in närt som helst utan att få röven sparkad av en no-lifer som grindat som en idiot.

Tycker ärligt talat att gamers idag har glömt bort hur man spelar bara för att ha kul och bara leva i ögonblicket.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Alexraptor:

Jag älskar spelet för att det INTE finns någon fjanting progression. Hatar spel med sånt skit, jag vill bara in och spela när jag vill och kunna hoppa in närt som helst utan att få röven sparkad av en no-lifer som grindat som en idiot.

Tycker ärligt talat att gamers idag har glömt bort hur man spelar bara för att ha kul och bara leva i ögonblicket.

Här har du en bra poäng. Anledningen till att jag KAN hoppa in utan att ha spelat på ett bra tag utan att vara hopplöst undergearad/levlad och bara spela på samma villkor är ju att det inte har progression på det sättet. Det är ju faktiskt positivt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag har inte spelat det på ett tag men de från min gamla crew som spelar nu säger att det är en väldig skillnad mot launch. De har lagt till en jäkla massa content.

De har nog inga problem med spelare, det är ständigt folk som spelar och det ligger relativt högt på Most Played. Särskilt sedan förra expansionen, Forsaken Shores.

Xbox Game Pass säkerställer en stadig ström av spelare också. Jag ska hoppa in igen någon gång efter RDR2 och kolla läget själv, får återkomma med någon liten re-review då.

Gör gärna det, återkom med en recension där du jämför då med nu. Det hade jag uppskattat


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

inte hört ett ord om detta spel nånstans sen release, vilken flopp det måste varit

Flopp skulle jag nog inte påstå. Dem sålde mer än 2 miljoner exemplar (och då räknar vi inte ens med alla som kör spelet via gamepass). Folk spelar fortfarande Sea of Thieves och jag ser spelare hela tiden när jag är ute och seglar. Dem uppdaterar även spelet regelbundet och lägger till innehåll titt som tätt! Så flopp skulle jag nog inte kalla det, men det är verkligen inte det mest populära spelet där ute.

Saker är inte alltid svart eller vitt.

eld
Medlem
Skrivet av caene:

Flopp skulle jag nog inte påstå. Dem sålde mer än 2 miljoner exemplar (och då räknar vi inte ens med alla som kör spelet via gamepass). Folk spelar fortfarande Sea of Thieves och jag ser spelare hela tiden när jag är ute och seglar. Dem uppdaterar även spelet regelbundet och lägger till innehåll titt som tätt! Så flopp skulle jag nog inte kalla det, men det är verkligen inte det mest populära spelet där ute.

Saker är inte alltid svart eller vitt.

Även väldigt många som köpte och spelar fallout 76

Problemet är väl att sea of thieves följer sin GAAS formula rätt tätt, content är planerat i förtid och droppas in i stadig men inte snabb takt. Ett mindre gäng uppdaterar spelet medans jag gissar på att en annan del av företaget arbetar på en uppföljare.

Det har redan visat sig att de inte kan få in nya kunder i sea of thieves, men IP't har visat sig värdefullt för ett sea of thieves 2.

Det är helt enkelt inte lukrativt att slänga mer pengar än vad de redan gör på sea of thieves.

Föredelen i det hela är väl just det att ett sea of thieves 2 förhoppningsvis kan bli det alla hoppades på att det första skulle vara, samma gameplay men med allt det content folk saknade.

Medlem
Skrivet av eld:

Även väldigt många som köpte och spelar fallout 76

Exakt, så ingen flopp då. Precis min poäng. Ifall dem sålde många exemplar och många spelar spelet - ingen flopp.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Jag älskar spelet för att det INTE finns någon fjanting progression. Hatar spel med sånt skit, jag vill bara in och spela när jag vill och kunna hoppa in närt som helst utan att få röven sparkad av en no-lifer som grindat som en idiot.

Tycker ärligt talat att gamers idag har glömt bort hur man spelar bara för att ha kul och bara leva i ögonblicket.

Ja det är det här instant gratification systemet många fallit för.
Tänk många spel från förr många hade inte klarat av att spela idag för att man inte kan "låsa upp" mer vapen eller föremål.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vägrar skaffa skiten så länge det finns på windows store!


signatur

AYY LMAO

Skrivet av Haziza:

Vägrar skaffa skiten så länge det finns på windows store!

Det är inte deras fel. Stöd spelutvecklaren ändå (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har seglat många timmar på tjuvarnas hav. Det har varit många fantastiska äventyr. I slutänden tröttnade jag dock pga att det blev mer sea of friends. Det var i pvp spelet verkligen levde upp, men spelet uppmuntrar till att undvika pvp så de flesta jag spelade med ville inte leka sänka skepp med mig. Kanske återvänt någon dag i framtiden, men eftersom jag valde game pass och inte längre har det så tar det emot extra.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av ZkilfinG:

Jag har seglat många timmar på tjuvarnas hav. Det har varit många fantastiska äventyr. I slutänden tröttnade jag dock pga att det blev mer sea of friends. Det var i pvp spelet verkligen levde upp, men spelet uppmuntrar till att undvika pvp så de flesta jag spelade med ville inte leka sänka skepp med mig. Kanske återvänt någon dag i framtiden, men eftersom jag valde game pass och inte längre har det så tar det emot extra.

Då kommer nog nästa expansion vara mer i din smak, ett nytt game mode som heter Arena och är helt pvp-fokuserat:


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Jag har seglat många timmar på tjuvarnas hav. Det har varit många fantastiska äventyr. I slutänden tröttnade jag dock pga att det blev mer sea of friends. Det var i pvp spelet verkligen levde upp, men spelet uppmuntrar till att undvika pvp så de flesta jag spelade med ville inte leka sänka skepp med mig. Kanske återvänt någon dag i framtiden, men eftersom jag valde game pass och inte längre har det så tar det emot extra.

Det finns ju Klaner/Discord's med mer PvP sugna spelare. Jag vet att dom flesta jag seglar med in min klan är alltid lite blodtörstiga om vi inte har allt för mycket loot ombord.
Själv köpte jag spelet för att sänka och plundra och leva rövare på haven.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Då kommer nog nästa expansion vara mer i din smak, ett nytt game mode som heter Arena och är helt pvp-fokuserat:

https://www.youtube.com/watch?v=j9aUwwenheQ

Jag såg den, och det kan bli bra men är lite skeptisk på om dom kommer lyckas få det rätt. Jag vill dels ha meningsfull world pvp (skulle vilja se lite inspiration från EvE online, men utan komplexiteten och skillpoints (levlande)), dels custom servrar så att det blir enklare att ordna turneringar.

Skrivet av Alexraptor:

Det finns ju Klaner/Discord's med mer PvP sugna spelare. Jag vet att dom flesta jag seglar med in min klan är alltid lite blodtörstiga om vi inte har allt för mycket loot ombord.
Själv köpte jag spelet för att sänka och plundra och leva rövare på haven.

Jo, jag spelade med en av de större flottorna, The Iron Fleet. Hänger fortfarande kvar där för vi har blivit multi-gaming så nu spelar vi andra spel tillsammans också. Kul att ha träffat en massa trevliga pirater från över hela världen genom SoT!

Medlem

Det må vara lite snålt med content men själva spelidén är ju helt fantastisk och jag måste säga att Rare gör att grymt jobb med släppa nytt material. De lyssna på vad spelarna vill ha och det märks att de har en tydlig bild av vad spelet är i grunden, så de spårar inte iväg (än så länge *host* Arena) och är väldigt transparenta kring sin utvecklingsprocess.

Jag tror dock det krävs en viss omställning för att man ska uppskatta spelet fullt ut. Jag kan hålla med om att det snabbt blir repetitivt om man enbart spelar spelet för att grinda mot att bli pirate legend. Men om man struntar i allt vad guld och levels heter och ger sig ut och söker upp andra spelare, för det är trots allt vid dessa möten som spelet skiner blankast, så upplever jag något jag inte upplevt i något annat spel.

1
Skriv svar