Ekonomin i Red Dead Online är ett skämt menar ilskna spelare

Inaktiv

Det ska ju vara realisitskt. Om man har dynamisk hästpung ska även kidsen få känna på hur det är att jobba oändligt många timmar men tjäna lite

Medlem

Dom gör nog som med GtaV online. Fast svårare att få tag på pengar kanske. Dom börjar smått lägger till expansioner och saker och ökar både priser och sätt man kan få in pengar på. Inget konstigt alls att det är som det är nu. Kommer bara att köra online ibland tills någon i klanen börjar spela det. Och kom ihåg att det bara är en beta. Det blir nog jättebra om ett år eller 2. I gtaV online kan jag få in lätt över 1 miljon dag om jag vill nu. Har så mycket nu och jag började spela det på riktigt i sommras bara. Har allt jag vill i spelet inklusive yacht alla företag coolaste bilarna flygplanen mm mm.

Medlem

@roftg: Planekonomi gör inga spel alls.

Skrivet av anon_326114:

Bara en observation men känns allmänt som att R* mikrotransaktioner är mer accepterade än tex BFV. Jag försvarar inget av företagen men innan BFV släpp så var det ett väldigt gnäll om att de inte släppte Battle Royale läget med spelet och när i princip samma sak sker med RDR2 online så är folk mycket mer välvilliga.

Äger inte BFV då det inte intresserar mig för tillfället och RDR2 spelade jag genom så fort jag fick chansen. Tycker bara att det är ironiskt.

Vissa företag är i stort sett immuna, pga glorifierande fanbois. Blizzard och R* är två av dem. Sen finns det företag som inte kan göra något rätt, även om de gör rätt vid något tillfälle, Tex EA.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Bara en observation men känns allmänt som att R* mikrotransaktioner är mer accepterade än tex BFV. Jag försvarar inget av företagen men innan BFV släpp så var det ett väldigt gnäll om att de inte släppte Battle Royale läget med spelet och när i princip samma sak sker med RDR2 online så är folk mycket mer välvilliga.

Äger inte BFV då det inte intresserar mig för tillfället och RDR2 spelade jag genom så fort jag fick chansen. Tycker bara att det är ironiskt.

Men folk har ju kritiserat rockstar massor för deras mikrotransaktioner. Att det inte blir lika stor uppståndelse är antagligen för att rockstar levererar stora single player upplevelser som du enkelt kan spendera 100 timmar. Du har då redan fått mycket underhållning för dina spenderade pengar. Sen tror åtminstone jag att de flesta som köper rockstars spel gör det för single playern och det finns därför färre som bryr sig om att det finns mikrotransaktioner i onlinedelen.

När folk köper Battlefield gör de det för multiplayer och uppståndelsen från communityn blir därför större när det fattas innehåll, vilket det uppenbarligen gör i Battlefield 5.

Medlem

Nu börjar det. Efter den enorma hypen.

Inaktiv
Skrivet av Sillgam:

Men folk har ju kritiserat rockstar massor för deras mikrotransaktioner. Att det inte blir lika stor uppståndelse är antagligen för att rockstar levererar stora single player upplevelser som du enkelt kan spendera 100 timmar. Du har då redan fått mycket underhållning för dina spenderade pengar. Sen tror åtminstone jag att de flesta som köper rockstars spel gör det för single playern och det finns därför färre som bryr sig om att det finns mikrotransaktioner i onlinedelen.

När folk köper Battlefield gör de det för multiplayer och uppståndelsen från communityn blir därför större när det fattas innehåll, vilket det uppenbarligen gör i Battlefield 5.

Jag håller fullt med dig angående sp/mp delen etc. Men fortfarande både BFV och RDR2 släpptes med delar som kommer senare (BR respektive online) varav det förra fick bra mycket skit för att spelet inte släpptes i sin helhet. Och nu i fallet BFV så ska alla mikrotransaktioner gälla kosmetika (ej spelat det själv) medan som jag tolkar det i RDR2 online så torde man kunna köpa "goldbars" för riktiga pengar och helt enkelt spara tid alt ge sig ett försprång med vapen etc.

Angående RDR2 online så har jag inte heller spelat det själv utan detta är min tolkning av artikeln.

Och avslutningsvis så påstod jag aldrig att folk inte kritiserade R* utan att det helt enkelt var bra mycket mindre kritik jämfört med kritiken mot DICE i samband med släppet av BFV.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Köpte det till PS4, orkade inte med skiten.. väntar på PC och mods.

Kan man köpa för någon hundring?

Medlem

Kommer ihåg hur folk freakade för att det tog 40 timmar att låsa upp Vader i BF2. Jämfört med det här verkar det nästan som en gåva. Och visst Vader var en karaktär och inte ett skin men ändå, detta är bara Take Two som vill dra in massa pengar för dom har gjort det med GTAV och handlar ju definitivt inte om att ge spelare en bättre upplevelse. Över 100 timmar för ett skin är helt absurt, det finns praktiskt taget ingen, tonåring med oändlig fritid eller inte som kan tänkas att grinda så länge. Folk kan försvara det med diverse argument men det ändrar inte det faktum att det är sjukt girigt av dom.

Medlem

som tur var köpte jag det enbart för singledelen ändå orkar inte spela flera 100 timmar till sen fan, nej.


signatur

//monster

Avstängd

Jag startade online och körde igenom lite av inledningen. Jag köpte ingen deluxe version av spelet så har fått noll saker gratis i online-delen som man får om man hade den. Det är nog inget jag tänker fortsätta köra, allt är för dyrt och kostar riktiga pengar. Bra mycket roligare att köra om vanliga spelet då som jag håller på med nu. Missade otroligt mycket i min första genomspelning har jag märkt nu som crafting och vissa quester. Hade för bråttomt helt enkelt när jag körde igenom spelet första gången.

Jag hade velat att man skulle kunna connecta till en kompis bara och kör co-op i vanliga spelet. Typ fara ut och fiska, spela poker eller jaga. Men som vi alla vet är Rockstar giriga jävlar så det kommer aldrig hända.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Jag håller fullt med dig angående sp/mp delen etc. Men fortfarande både BFV och RDR2 släpptes med delar som kommer senare (BR respektive online) varav det förra fick bra mycket skit för att spelet inte släpptes i sin helhet. Och nu i fallet BFV så ska alla mikrotransaktioner gälla kosmetika (ej spelat det själv) medan som jag tolkar det i RDR2 online så torde man kunna köpa "goldbars" för riktiga pengar och helt enkelt spara tid alt ge sig ett försprång med vapen etc.

Angående RDR2 online så har jag inte heller spelat det själv utan detta är min tolkning av artikeln.

Och avslutningsvis så påstod jag aldrig att folk inte kritiserade R* utan att det helt enkelt var bra mycket mindre kritik jämfört med kritiken mot DICE i samband med släppet av BFV.

Som jag sa så är folk helt enkelt mer villiga att vänta på något om de redan fått valuta för sina slantar. Så enkelt är det.

Sen kan jag förstå att folk klagar på bfv med tanke på att de la tid på att göra dålig single player som ingen spelar. Istället för att fokusera på att få färdigt battle royale läget, som verkar vara väldigt populärt just nu. Liknelsen med RDR2 hade varit att onlinedelen släpps först och sen släpps single player. Tror du inte rockstar fått liknande kritik då?

Skrivet av breahl:

Jag hade velat att man skulle kunna connecta till en kompis bara och kör co-op i vanliga spelet. Typ fara ut och fiska, spela poker eller jaga. Men som vi alla vet är Rockstar giriga jävlar så det kommer aldrig hända.

Vad hindrar er från att jaga och fiska i onlinedelen?

Avstängd
Skrivet av Sillgam:

Som jag sa så är folk helt enkelt mer villiga att vänta på något om de redan fått valuta för sina slantar. Så enkelt är det.

Sen kan jag förstå att folk klagar på bfv med tanke på att de la tid på att göra dålig single player som ingen spelar. Istället för att fokusera på att få färdigt battle royale läget, som verkar vara väldigt populärt just nu. Liknelsen med RDR2 hade varit att onlinedelen släpps först och sen släpps single player. Tror du inte rockstar fått liknande kritik då?

Vad hindrar er från att jaga och fiska i onlinedelen?

Man vill ju gärna vara ifred så inte andra spelare kan komma och skjuta en. Just det som hindrar oss.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Skämtet är väl ändå att man känner behovet av att färga sin digitala pistol på internet i en viss färg?

Inaktiv
Skrivet av Sillgam:

Som jag sa så är folk helt enkelt mer villiga att vänta på något om de redan fått valuta för sina slantar. Så enkelt är det.

Sen kan jag förstå att folk klagar på bfv med tanke på att de la tid på att göra dålig single player som ingen spelar. Istället för att fokusera på att få färdigt battle royale läget, som verkar vara väldigt populärt just nu. Liknelsen med RDR2 hade varit att onlinedelen släpps först och sen släpps single player. Tror du inte rockstar fått liknande kritik då?

Vad hindrar er från att jaga och fiska i onlinedelen?

Hör vad du säger men tycker att den sista jämförelsen är rätt av banan. Men men agree to disagree.

Nu har jag varken spelat RDR2 online eller GTA online. Men att folk har så pass mycket tid att lägga ner på exempelvis att färga en revolver är lite skrämmande men kul för dom som uppskattar det här, alternativt inte har något bättre att lägga sin skattade pengar på.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

GTA online va ett skämt. Pay2win all the way. Och extremt Toxic då folk gick över eld och vatten för att sabba för alla andra.

Precis samma tendenser i RDR2 online.. går verkligen inte att rida förbi en annan spelare utan att det viner kulor. Att gå omkring i en stad slutar alltid att man antingen blir skjuten eller tacklad och hogtied.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av sebrock:

Skämtet är väl ändå att man känner behovet av att färga sin digitala pistol på internet i en viss färg?

eller är det exakt samma sak som att själv få välja färg på saker man köper i verkligheten?


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

som tur var köpte jag det enbart för singledelen ändå orkar inte spela flera 100 timmar till sen fan, nej.

Samma här. Single player-delen känns ju riktigt levande och är fullspäckad med saker som händer hela tiden så det räcker gott för min del.

Medlem

Känner detsamma, hela progression känns väldigt meh.
Pengar är extremt jobbigt att fixa, att ranka upp för att kunna spela med det vapnet du vill ha är extremt jobbigt, vad fan finns det för poäng med multiplayer spel som bara är en grind känner jag. Vad jag hade velat ha är en mer persistent värld, att folk inte respawnade 30 meter därifrån dom dog, att man tjänade något på att döda andra spelare, camp pvp, rån, du kan inte råna någonting online, varken npc's eller affärer, hade ju velat råna banker och grejer med polarna.

Singleplayern är klockren, multiplayern känns som en grind, orka behöva spela 35 timmar för att ens kunna köpa dubbelpipigt hagel, eller betala "guld". yuck.

Andra spelare borde inte synas på kartan, och det borde finnas bounty som i singleplayern, och att hög bounty kanske avslöjade position.

Näh det är väldigt mycket som är åt fel håll i online, dom har gått alldeles för mycket mot gta v konceptet, som jag hatade bör tilläggas. Så jävla tråkigt skit.

Medlem

De är ju lite meningen att de ska ta långtid för att tjäna ihop gold eller cash, på den tiden som spelet utspelas i fick man jobba hårt för att få ihop $1 för att ens överleva 1 dag. Tycker de är helt rätt att ha en sådan ekonomi som tar timmar, gillar man inte det får man helt enkelt sluta ingen tvingar de "irriterade spelarna" att fortsätta spela.

Sen ja de är också synd att man kan köpa "gold" helt orealistiskt och förstör spelet. När de ändå gjort en sån fantastisk värld och skapa en sån realistisk värld så tycker man inte de ska finnas sådant alternativ att kunna köpa sig loss med riktiga pengar.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av breahl:

Man vill ju gärna vara ifred så inte andra spelare kan komma och skjuta en. Just det som hindrar oss.

Men då är det ju inte rockstars girighet som du har något emot. Det är andra spelare.

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

De är ju lite meningen att de ska ta långtid för att tjäna ihop gold eller cash, på den tiden som spelet utspelas i fick man jobba hårt för att få ihop $1 för att ens överleva 1 dag. Tycker de är helt rätt att ha en sådan ekonomi som tar timmar, gillar man inte det får man helt enkelt sluta ingen tvingar de "irriterade spelarna" att fortsätta spela.

Sen ja de är också synd att man kan köpa "gold" helt orealistiskt och förstör spelet. När de ändå gjort en sån fantastisk värld och skapa en sån realistisk värld så tycker man inte de ska finnas sådant alternativ att kunna köpa sig loss med riktiga pengar.

Problemet är ju att man tjänar som om det vore 1890 men kostar som om det vore 2018. En semi auto pistol kostade då 35 dollar i spelet 1000, du säljer en guld ring för 1 dollar köper baked beans för 1.5....

Medlem

Åååååh, och jag som älskar giriga utvecklare utan någon som helst verklighetsanknytning till deras prissättningar! Jag vet inte hur dem tänkt med något sådant här, men all min nyfikenhet på spelet slickade just på en lyktstolpe i minusgrader. Jag har sett andra spel som i sig är helt ok, men där utvecklarnas girighet gör att jag helt enkelt inte kan njuta av spelet på grund av den fullkomliga idiotin i prissättningen på vanliga sketna föremål.
Saken är den arr även ifall ett föremål enbart är kosmetiskt så kan jag välja att lägga några spänn extra för att om inte annat stödja dem som gjort att spelet. Jag har gjort det på flertalet F2P-spel där jag aldrig känt tvånget att spendera men gjort det ändå av ren goodwill. Här blir ju effekten den totalt motsatta, då jag hellre offrar min musarm i en tvättstugemangels-relaterad olycka än att göda några giriga ($£@]! som fått för sig att det är rimligt att lägga pengar motsvarande en PS4 på ett par röda gummistövlar in-game.

Medlem

Det är pga sånt här girigt skit som jag säljer mitt spel och skiter fullständigt i onlinepisset. Vill ni köpa så skicka ett p.m. har klarat singel kampanjen och skivorna är som nya.

Medlem
Skrivet av Ender:

Åååååh, och jag som älskar giriga utvecklare utan någon som helst verklighetsanknytning till deras prissättningar! Jag vet inte hur dem tänkt med något sådant här, men all min nyfikenhet på spelet slickade just på en lyktstolpe i minusgrader. Jag har sett andra spel som i sig är helt ok, men där utvecklarnas girighet gör att jag helt enkelt inte kan njuta av spelet på grund av den fullkomliga idiotin i prissättningen på vanliga sketna föremål.
Saken är den arr även ifall ett föremål enbart är kosmetiskt så kan jag välja att lägga några spänn extra för att om inte annat stödja dem som gjort att spelet. Jag har gjort det på flertalet F2P-spel där jag aldrig känt tvånget att spendera men gjort det ändå av ren goodwill. Här blir ju effekten den totalt motsatta, då jag hellre offrar min musarm i en tvättstugemangels-relaterad olycka än att göda några giriga ($£@]! som fått för sig att det är rimligt att lägga pengar motsvarande en PS4 på ett par röda gummistövlar in-game.

Bra skrivet Ender. Och tack för garvet. Haha.

"men all min nyfikenhet på spelet slickade just på en lyktstolpe i minusgrader."


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Nyhet:

once you go black you'll never go back
😁😁😁


signatur

Skitfiske

Medlem

Single-player spel <3


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Testade online-delen i helgen, tog mig igenom karaktärsskapandet och tutorial samt första påtvingade MP-uppdraget med random matchmaking som kändes ok men inte direkt immersive. Kom till mitt läger och kände ändå att det kanske skulle kunna vara lite kul ändå. Rider ut från lägret i makligt takt på väg till första story-uppdraget, mindre än 2 minuter senare ligger jag face down i en lerpöl efter att ett posse på 3-4 spelare tok-galopperat fram och satt en kula i pannan på mig... Gick tillbaka till SP-delen igen.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

12
Skriv svar