Pagan Fury i Melodifestivalen: "Ett rullande reklamtåg för Paradox"

Robot
Pagan Fury i Melodifestivalen: "Ett rullande reklamtåg för Paradox"
Medlem

Wow! Nån har verkligen en lång stav uppkörd.
Inte för att jag följer melodifestivalen eller har nån koll på den men skulle ju inte bli förvånad om värre saker skett förr. Känns som det finns bättre saker att bli upprörd över och försöka få allmänheten att rasa emot.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Wow! Nån har verkligen en lång stav uppkörd.
Inte för att jag följer melodifestivalen eller har nån koll på den men skulle ju inte bli förvånad om värre saker skett förr. Känns som det finns bättre saker att bli upprörd över och försöka få allmänheten att rasa emot.

Det är en krönika. Vilket i många fall är dramatiskt skriva för att dra till sig uppmärksamhet till tidningen eller sajten.

"Rullande reklamtåg för Paradox spel"

Crusader Kings 2 släpptes 2012. Tror han att spelet ska bli en storsäljare nu 6 år efter originalsläpp? Visst det supportas fortfarande med DLC. Men skulle Paradox göra reklam, då vore det för kommande Imperator Rome.

Avstängd

Attans! Nu kommer Mellos att förpestas med MTX som är tradition med dagens "moderna" spel!

#SupLagomIHelgen

Medlem

Man kan ju hoppas att det är ett rullande reklamtåg och fylla på med lite mer Paradox i portföljen.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Releasehästryttare

Nu när vi alla betalar en del av våran lön till SVT så säger jag att jag är helt ok med att detta bandet skall få vara med!

Om inte, så kan Radiotjänst returnera pengarna till mitt bankkonto!

Medlem

Fast man kan ju argumentera att i princip alla akter i melodifestivalen är reklam för skivbolagen bakom även om de inte aktivt redovisas i sändningen. Det är ju inte direkt att man söker efter skivbolagsnamnet om man gillar ett framförande men de gynnas ju ekonomiskt av det.

Medlem

Fast är inte hälften av alla "mello" artister där för att främst få tv-tid aka reklam?

Medlem

Säga vad man vill om melodifestivalen, inget jag kollar på. Men känns rätt självklart att de följer reglerna som alltid har funnits där. Se bara Lotta Engbergs låt 'fyra bugg och en Coca Cola'. Hon fick dock framföra den i svenska melodifestivalen, men blev tvingad att ändra texten till Eurovision pga deras regler. Så lika bra att de kastar ut bandet nu om det ändå kommer att ske i ett senare skede om de skulle vinna i Sverige.

eld
Medlem
Skrivet av TheConsul:

Fast är inte hälften av alla "mello" artister där för att främst få tv-tid aka reklam?

För artisten. Tanken är väl att ett företag eller produkt inte ska göras reklam för genom ett band, och nu är detta band på alla sätt och vis ett officiellt band för en produkt.

Bandet säger ju själva att de representerar crusader kings i melodifestivalen.

https://twitter.com/PaganFuryBand/status/1067337622425690112

Medlem

Att Edward var ansikte för Valio när han samtidigt sjöng en sång om mat? Pagan Fury är inte första exemplet liksom

Medlem

Pagan Fury skapades inte av Paradox. De kontaktade själva paradox med sin musik.

Inaktiv

Att folk ens orkar bry sig om melodifestivalen är ju ett tecken på att vi har det alldeles för bra och borde gått samma möte som dinosaurierna för länge sedan. Detta om något är ett tecken på att Gud inte finns. Tänk er själva hur fort man tryckt på resetknappen om ens karaktärer i The Sims höll på så här...

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Att folk ens orkar bry sig om melodifestivalen är ju ett tecken på att vi har det alldeles för bra och borde gått samma möte som dinosaurierna för länge sedan. Detta om något är ett tecken på att Gud inte finns. Tänk er själva hur fort man tryckt på resetknappen om ens karaktärer i The Sims höll på så här...

Om ens karaktärer i The Sims höll på så byggde man ett rum utan dörr eller en swimmingpool utan utgång, så fick de spendera resten av sina dagar där.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

FZ har inte sökt Ann-Louise Hanson för en kommentar.

Hahaha, fan vad bra


signatur

I drank what?

Medlem

Jag gissar att Torsk på Tallinn inte hafe nån större spike förra året, trots att Rolandz var med.

Medlem

Med den logiken så kan vi inte ha några musikband som skrivit kontrakt med skivbolag i melodifestivalen heller.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Att folk ens orkar bry sig om melodifestivalen är ju ett tecken på att vi har det alldeles för bra och borde gått samma möte som dinosaurierna för länge sedan. Detta om något är ett tecken på att Gud inte finns. Tänk er själva hur fort man tryckt på resetknappen om ens karaktärer i The Sims höll på så här...

De flesta borde ha ett intresse i hur bra Melodifestivalen är och vad den innehåller i och med att det är vi som betalar för kalaset.

Inaktiv

@kebbe: Jag tycker alla ska få ha sina intressen och jag ser inte ner på folk som gillar melodifestivalen men när folk beter sig som om det vore viktigt lägger jag pannan i djupa veck. Samma sak med det mesta, t ex fotboll som egentligen bara är en jävla lekstuga det med där vuxna människor sparkar omkring på en boll och tjänar mycket pengar.

Medlem
Skrivet av Devan:

Nu när vi alla betalar en del av våran lön till SVT så säger jag att jag är helt ok med att detta bandet skall få vara med!

Om inte, så kan Radiotjänst returnera pengarna till mitt bankkonto!

Så du gillar att betala för saker 2 gånger? En gång licens och sedan ge bort gratis reklam? Reklamen skulle kunna ha betalat åt dig. Men jag tycker att eurovisio har sålt ut sig ordenligt redan. Hälften av sakerna är reklam för artisterna m.m. Så det gör nog inget att detta band spelar.

Medlem

@anon_119148
Ja folk har det för bra när man kan sitta och klaga om detta.
Men det är ju å andra sidan bra att ha det så bra, det är det inte alla som har tyvärr.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

melodifestivalen?.,.,.. den dog spårade ur på 90talet.. ca 96-98.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Såg namnet Emanuel Karlsten och tänkte att det känner jag igen. Såg en bild på honom och visst är det en gammal lumparkompis till mig.

För övrigt är ju hela melodifestivalen en reklam för artister, album och produkter som de indirekt stöds av.

Medlem

Hela Melodifestivalen är en kupp.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Hela Melodifestivalen är en kupp.

och fel låt vann

Medlem

Skrivet av en tvättäkta clown så svårt att ta det på allvar

Medlem

Med tanke på att Jills Veranda är en enda lång reklamfilm för Sony Music och alla artisterna har sina skivbolag (ofta just Sony Music) och SVT haft sponsoravtal i många år, så känns reglerna sedan länge som väldigt subjektiva på SVT.

Man skulle kanske aldrig släppt in "kapitalet" från början, men framför allt inte gjort dokusåpa av skiten. Ok för två semifinaler och en final, men nu geggar man ner hela programmet med 3/4 skit och två "givna vinnare" i varje program och surar när skiten röstas vidare tack vare skojfriska internet-kampanjer och röstglada barn som gillar clownerna.

Nu har ju ändå SVT ett av de bästa musikprogrammen i TV med "Hitlåtens Historia" så jag förlåter dem. Direktivet är ju att servera både djup och bredd, så där finns något att hata och avsky för alla. Själv önskar jag bara en remake på Krakout och att Daglish kommer tillbaka som talangfull zombie. The cake is alive!

Inaktiv

Skönt att melodifestivalen får något annat än Youtubers, Idolfjantar och gamla föredettingar som försöker med långa blodiga naglar klamra sig fast i rampljuset #palindromläsning
Nu är ju det här inte direkt toppen på metallberget men det får duga.

Medlem

Tycker det är roligt att de är med, kunde inte bry mig mindre om det indirekt gör reklam för Paradox. Man gör ju reklam för värdländerna varje år så ser inget problem med detta om man ska va extra petig, samt att varje artist får reklam för sin musik så att säga också.

Medlem

"Initial release date: February 14, 2012"

Ja jävlar om någon av de övriga banden har råkat medverka i något som helst under de senaste tio åren, eller ens släppt egna skivor tidigare. Då ska vi allt jaga dem med högaffel för att de gör PR *lol*

1
Skriv svar