Bioware: "Håll utkik efter mer Dragon Age nästa månad"

Robot
Bioware: "Håll utkik efter mer Dragon Age nästa månad"

Men de vill inte säga var. Vi gissar Game Awards!

#bioware, #dragon-age, #gissa-titeln, #tevinter


MEG
Medlem

Hat inte några förhoppningar på Bioware längre, men det kanske är bra?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Ser fram emot det, alltid gillat Dragon Age. Sköna spel.

Medlem

Gå tillbaka till rötterna då som origins var.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Dragon Age är ett givet köp! Var den serien som fick mig att gilla annat än action


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Endast testat Dragon Age: Inqusition snabbt för flera år sedan och har för mig att när striderna började så ändrades kameraperspektivet till att lägga sig ovanifrån vilket jag tyckte sabbade väldigt mycket. Önskar att det är som The Witcher 3 med samma kameravinkel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@CARTMAN: Det går att ställa in enkelt genom att zooma in och ut med scrollhjulet.

Nu blev jag dock sugen att spela igenom spelet igen så hem och installera efter jobbet

Medlem

Ooooh! Wow! Jag är redo!

Medlem

Hoppas det blir mer origins känsla och mindre mmo (inquisition) känsla denna gången.

FM-guru
F.d. Sisyr

Får en axelryckning av mig. Hypen är stendöd efter företagets tradiga (i mina ögon) spel på senare år.

Medlem

Hoppas innerlig på ett mobilspel!

(Okej, nu kanske jag trollar lite...)

Medlem

Oh en Switch port jag är redo

Medlem

Alltid intressant att se hur Bioware kan gå vidare med att döda all potential Dragon Age: Origins hade.

Medlem

@CARTMAN:

Kan ju bero på att Dragon Age i början skapades son en spirituell uppföljare till Baldurs Gate med antingen top down eller 3e persons synvinkel.
Det vsr i grunden ett taktiskt rollspel med flankering etc. Så top down var ofta bättre än 3e person pga flankeringsattackerna.
Från och med 2an försökte de göra om spelet till ett mer action betonat rollspel. Men grunderna ligger fortfarande kvar. En massa sifeertuggande i bakgrunden.
Så därför kan striderna skifta vy men ska kunna anpassa det så att man stannar i 3e person hela tiden.

F.ö anser jag att nya Dragon Age ska återvända till Origins rötterna!

Medlem

En collab med Rovio! Angry Birds: Dragon Age - The sky is not big enough for birds and dragons.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

@CARTMAN: Det går att ställa in enkelt genom att zooma in och ut med scrollhjulet.

Nu blev jag dock sugen att spela igenom spelet igen så hem och installera efter jobbet

Testade PlayStation 4 versionen i ca 15 minuter. Kom inte ihåg om jag kollade in den funktionen. Tack för infon.

Skrivet av Andaril:

@CARTMAN:

Kan ju bero på att Dragon Age i början skapades son en spirituell uppföljare till Baldurs Gate med antingen top down eller 3e persons synvinkel.
Det vsr i grunden ett taktiskt rollspel med flankering etc. Så top down var ofta bättre än 3e person pga flankeringsattackerna.
Från och med 2an försökte de göra om spelet till ett mer action betonat rollspel. Men grunderna ligger fortfarande kvar. En massa sifeertuggande i bakgrunden.
Så därför kan striderna skifta vy men ska kunna anpassa det så att man stannar i 3e person hela tiden.

F.ö anser jag att nya Dragon Age ska återvända till Origins rötterna!

Tack för infon. Har ingen kolla på RPG historiken då jag började sent med dessa spel. The Witcher 3 var första rollspelet i stort sett.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Loren är vad som fått mig att komma tillbaka. Denna gång extra mycket då jag hungrar efter tevinter.
Maktgalna magiker, love it.

1
Skriv svar