Inaktiv
Extrem Monster-PC

Hej! Min kompis är sugen på att ersätta sin PC (Gtx 750ti och i5) och hittade denna GAMING PC på Blocket.

"
Super Invincible är maskinen för dig som vill ha framtidens speldator redan idag. Denna värsting finns bara hos ITsale.

3 års garanti och livstids service!

Specifikation:
CPU: Intel Coffee Lake i7 8700 4,6 GHz
Minne: 16GB 3600MHz DDR4
Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 2070 8GB (OC-version)
Hårddisk: 500GB SSD
CD/DVD: DVD±RW Brännare
Chassi: Deepcool Dukase White

"

Då min egen kunskap av hårdvara är relativt begränsad ber jag er kunniga på FZ om hjälp och synpunkter på denna dator. Priset är alltså 14 995 kr. Tyvärr har dom varit lite slarviga i annonsen och inte varit särskilt specifika vad man kan hitta i datorn. Om man kollar på deras hemsida kan man hitta en väldigt lik maskin för samma pris men inte riktigt samma delar.

tldr; är denna PC prisvärd?

Tack på förhand

Medlem

För det första.. blocket? Seriöst?
Okej.

Gå in på inet och bygg ihop en dator där. Rekommenderar det. Ni kan alltid ringa inet och be om hjälp. Det finns gott om paket där.

Utöver detta, handla inte på blocket. Då blir jag fan sur xD

Medlem

Personligen blir jag alltid skeptisk när företag inte skriver ut vilka komponenter som används. "500GB SSD" är ungefär som att skriva "4 dörrars bil". Det kan vara allt mellan himmel och jord, och prestanda och kvalitet (och även pris) kan variera enormt.

Gnällkuk

Utan att veta vad det är för komponenter som används blir det svårt att ge något vidare omdöme, förutsatt att det är bra eller helt ok komponenter så är priset rätt bra. Får jag gissa är det ett skräpchassi med endast en fläkt, stockkylare för cpu med budgetmoderkort samt SSD.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Förutom att jag skulle avråda Blocket, så kan jag instämma med föregående talare. Inte bara att det inte står specificerat vilka komponenter det är (moderkortet är inte ens nämnt), annonsen ser lite oseriös ut. Livstids service?

Jag skulle vända mig till en mer etablerad och känd försäljare, även om det skulle kosta lite mer. En tusenlapp eller två på en sådan burk borde man kunna lägga till för att vara säker på att få kvalitet och inte bli lurad.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Gen
Medlem

"Extrem monster-PC" eller "värsting" när det huserar ett fjuttigt 2070, lol!
Som alla redan sagt, skit i ett skumt bolag på Blocket och köp från Inet, Webbis eller Komplett. Då får du garanterat vad du betalar för och har bra garantier.

Det enda bra med annonsen på blocket är priset (om du faktiskt får det du beställt)

Edit : Byggde ihop samma dator hos Inet och tog med viktiga saker som PSU och moderkort och då blev det nästan 19k så något är lurt. Och då snålade jag ändå på minnen. Dessutom är inte W10 inkluderat och det är ytterligare en tusing om man köper en korrekt licens.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/12088947/

Inaktiv

Tack för alla svaren.

@Gen: Jag plockade också ihop liknande delar på komplett och hamnade där uppe så får det inte att gå ihop riktigt. Men på deras hemsida är de mer detaljerade i beskrivningen av sina PCs.

Jag ska försöka luska ut vad han har för komponenter i sin dator nu så kanske med lite tur räcker det med nytt grafikkort och cpu, beroende på vad han huserar för moderkort och psu just nu.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@Gen: Jag plockade också ihop liknande delar på komplett och hamnade där uppe så får det inte att gå ihop riktigt. Men på deras hemsida är de mer detaljerade i beskrivningen av sina PCs.

De har en som man måste montera själv och som inte kommer med Windows för ungefär samma pris på komplett. Den har mindre SSD, och ingen DVD-brännare. Men lite billigare och ingen fraktkostnad.
https://www.komplett.se/product/1011746/datorutrustning/dator...

Edit: Tydligen extraerbjudande fram till 1dec bara. Tycker inte man ska rusha ett PC-köp, det är ändå en hel del pengar. Sen är 256GB något lite om man vill installera flera stora spel.

Medlem

Köp inte via blocket.
Kolla på Sweclockers marknad istället om det är begagnat som är intressant.
Och nej, den där datorn är inte prisvärd.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

@Fulci: Tackar! Den där såg riktigt fin ut. Jag vill även låna tråden för att höra om RAM minnen.
Just nu har jag Gigabyte Technology Co. Ltd. X79-UD5 och mina RAM är 32,0GB DDR3 @ 799MHz från KIngston vill jag minnas. Passar RAM minnena som följer med i det där paketet i min också? Isf vill jag beställa ett par också. Annars får nån gärna tipsa om ett annat par som passar

Tack på förhand

Inaktiv

Hej. Blev lite fundersam när en norrman skrivit "Det finns några saker som jag inte tycker om att paketet har ett B360 moderkort med en olåst processor som inte låter dig överklocka processorn." i denna dator som @Fulci tipsa om. Min kompis hittade denna PC för 500 kr dyrare med dyrare GPU och större SSD men billigare CPU annars var det mesta vad vi kunde utröna.

Tacksam för svar

Medlem

Mitt råd vänd dig till inet eller annat seriöst företag som inte kommer konka nästa vecka.

Intel Coffee Lake i7 8700 4,6 GHz gå på en K alltså 8700k.

I övrigt är inte den datorn värd sina pengar alls faktiskt. processor ut till kund 3-4.000 gfx kort billigt står ( OC= Overclocked ) kan du göra med vilket kort som dom gör big profit på den datorn säkert 7-8.000kr.

Ett tips sådär med köp aldrig en dator om dom inte orkar skriva vad det är för moderkort. Som tips Asus rog strix bra moderkort.

1
Skriv svar