Red Dead Online-betan börjar i morgon (för vissa)

Medlem

Självklart tycker jag också att det är kul att dom som betalat mer få testa före. Jag är en av dom. Det ska bli intressant.

Medlem

Jag avvaktar till riktig release. Precis som i single player vill jag bara njuta, istället för att buggtesta

Medlem

Jag är inte ens färdig med storyn ännu.

Medlem

Snaaaart så, snaaaart så, får ja lugna mig själv mer och mer ju närme 14.30 vi kommer..

Hej. Var inne nu på SocialClub och undrar om det är MacArse som blir min nya chef? Finns det någon plan?

Medlem

Jag har nog minst en veckas spelande kvar innan jag är redo för Online. Har fortfarande inte låst upp den delen av kartan där förra spelet utspelade sig och den vill jag helst uppleva genom storyn. Men det kommer såklart bli svårt att hålla sig borta ikväll...

Medlem

Finns det något släppdatum för online?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@Witchfinder: Hädelse att ens benämna en sån fantastisk upplevelse som RDR:s story som något man måste "traggla sig genom".
Du menar förstås "Avnjuta som ett dyrt, gammalt ädelt vin".

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Finns det något släppdatum för online?

Ja. Idag för dom som köpte ultimate edition och spelade dag 1. Annars är online öppen för alla på fredag.

Medlem

@denza: Ja men det är väl betan? Eller har jag fattat helt fel?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Vet någon om de låses upp 00.00 för "normala" spelare som lirat sen releasen?

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Honung: Vi fixar fram något redigt denna gång. Är oerhört många engagerade cowboysare här på FZ.

Hur var det med crew/gäng? Är Posse kopplat på något vis? Goick med i FRAGZONE men vet ej om de är rätt.

Tråddemonen
Testpilot

@Honung: Som jag förväntade mig så skulke Red Dead Pnline få en egen flik för att starta grupper. Men det verkar inte ha blivit av. Vet ej om GTA V crew går över till RDO, men måste få en bättre syn på det hela innan något kan ordnas.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Honung: Som jag förväntade mig så skulke Red Dead Pnline få en egen flik för att starta grupper. Men det verkar inte ha blivit av. Vet ej om GTA V crew går över till RDO, men måste få en bättre syn på det hela innan något kan ordnas.

Okej okej. Får vänta och se helt enkelt 🙂

Medlem
Betan är lång
Skrivet av Oakenborn:

@denza: Ja men det är väl betan? Eller har jag fattat helt fel?

Rockstar sa att betan kan vara flera veckor eller månader lång. Vi kommer spela beta ett tag. Det är inte bara beta dessa 3 dagar. Det är beta tills dom bestämmer sig för att online är klart.

Så på fredag så spelar vi alla betan. Från rockstars hemsida.

”As with any Beta period, we plan to take the time necessary throughout to make Red Dead Online a complete, fun and fully-functional experience, which may take several weeks or months as we continually work to fix bugs, improve systems and implement player feedback into current or future plans”

Medlem

Testade igår, jag fick 48 timmars fri access till Playstation Online (vet inte om det var Sony som gav bort det eller om det var en deal med Rockstar). Men jag tyckte inte alls att de var något, det kändes inte alls lika bra då din karaktär som du spelar bara är ett tomt skal som aldrig säger något (precis som GTA Online).

Direkt när jag startade och skulle göra mitt andra uppdrag så tvingades jag in i en lobby med tre andra personer, varav en försvann direkt vi startade. Ingen hade någon mic och eftersom det är på konsol så blev det ingen skriftlig kommunikation heller. Inga bra första intryck direkt.

Med det som fick mig att stänga av spelet var när jag besäkt en klädbutik, för vissa kläder är låsta till en viss level och de flesta plagg hade verkliga överpriser, en del av kläderna måste dessutom köpas med en alternativ valuta som är guld, jag antar att man kan få guld genom att spela uppdrag men något säger mig att det är upplagt för att man ska grinda ihjäl sig och ge upp och istället betala med riktiga pengar.

Nej jag håller mig helt från detta.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Honung: Som jag förväntade mig så skulke Red Dead Pnline få en egen flik för att starta grupper. Men det verkar inte ha blivit av. Vet ej om GTA V crew går över till RDO, men måste få en bättre syn på det hela innan något kan ordnas.

Men Posse är ju grupper, man kan ju göra tillfällig eller permanent grupp

Tråddemonen
Testpilot

@Therran: Okej! Ska kika på det senare under dagen. Tack!

Medlem
Skrivet av Halvars90:

....kläder är låsta till en viss level och de flesta plagg hade verkliga överpriser, en del av kläderna måste dessutom köpas med en alternativ valuta som är guld, jag antar att man kan få guld genom att spela uppdrag men något säger mig att det är upplagt för att man ska grinda ihjäl sig och ge upp och istället betala med riktiga pengar.

Nej jag håller mig helt från detta.

Åhhh tack för infon. Får se till att glitcha till mig några guldtackor innan jag uppdaterar spelet då. För det kommer rockstar aldrig ifrån, så länge man i te måste starta en "ny" gubbe och inventory online.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Therran: Okej! Ska kika på det senare under dagen. Tack!

Varsågod 🙂

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Åhhh tack för infon. Får se till att glitcha till mig några guldtackor innan jag uppdaterar spelet då. För det kommer rockstar aldrig ifrån, så länge man i te måste starta en "ny" gubbe och inventory online.

Online är en annan del utav spelet och är inte kopplat till "main" story mode, man gör en egen online karaktär som inte har något samband med spelets story mode karaktär, så det går inte att använda pengar mellan dom 🙂

Medlem
Skrivet av denza:

Rockstar sa att betan kan vara flera veckor eller månader lång. Vi kommer spela beta ett tag. Det är inte bara beta dessa 3 dagar. Det är beta tills dom bestämmer sig för att online är klart.

Så på fredag så spelar vi alla betan. Från rockstars hemsida.

”As with any Beta period, we plan to take the time necessary throughout to make Red Dead Online a complete, fun and fully-functional experience, which may take several weeks or months as we continually work to fix bugs, improve systems and implement player feedback into current or future plans”

Tack för svar! Har googlat runt och försökt fatta hur dom ska göra men inte hittat nåt. Men nu vet jag
Kan ju nästan anta att ens beta karaktär följer med till det fullständiga spelet beroende på svaret.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Therran:

Men Posse är ju grupper, man kan ju göra tillfällig eller permanent grupp

Bara att hojta till här eller i pm eller så om det är någon som vill "posera" ihop Men visst var permanent 7pers och kostade lite va?

Medlem
Skrivet av Honung:

Bara att hojta till här eller i pm eller så om det är någon som vill "posera" ihop Men visst var permanent 7pers och kostade lite va?

Ja precis, ja tror permanent är för 7 personer och kostar $200, minns inte riktigt just nu 🙂

Medlem

Är de nån som vet om det finns någon svensk mötesplats på ps4 för "Red dead Online swe"? Jag hittade ingen, så jag gjorde en iallafall där man kanske kan hitta andra spelare som vill skapa tillfälliga eller permanenta posse grupper och dela erfarenheter, jag har inga vänner som spelar, och än så länge har ingen mer hittat dit 😅

Medlem
Kanske inte
Skrivet av Oakenborn:

Tack för svar! Har googlat runt och försökt fatta hur dom ska göra men inte hittat nåt. Men nu vet jag
Kan ju nästan anta att ens beta karaktär följer med till det fullständiga spelet beroende på svaret.

Målet för rockstar är att betakarriären ska sparas. Men dom varnar också att ens karaktär kan försvinna sen. Man ska inte fästa för så stor vikt på ens karaktär. Ok. Om det tar flera månader då lär man ju ha byggt upp en grym karaktär med pengar och Nice vapen och sånt. Vi får verkligen hoppas att den inte försvinner.

Medlem
Skrivet av denza:

Målet för rockstar är att betakarriären ska sparas. Men dom varnar också att ens karaktär kan försvinna sen. Man ska inte fästa för så stor vikt på ens karaktär. Ok. Om det tar flera månader då lär man ju ha byggt upp en grym karaktär med pengar och Nice vapen och sånt. Vi får verkligen hoppas att den inte försvinner.

Det är tackvare den här osäkerheten som jag inte vill lägga för mycket tid och engagemang på min beta karaktär.
Men som sagt tack för all info som jag inte lyckats hitta på egen hand


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Självklart
Skrivet av Oakenborn:

Det är tackvare den här osäkerheten som jag inte vill lägga för mycket tid och engagemang på min beta karaktär.
Men som sagt tack för all info som jag inte lyckats hitta på egen hand

Inga problem! Jag är glad att jag hade informationen du sökte.

12
Skriv svar