Vilket spel som ännu inte finns önskar du dig i julklapp?

Medlem
Skrivet av erson:

FF7 R
Settlers 4 remaster
C&C Remaster
Red alert Remaster

Kan ha fått det om bakfoten men har för mig att det finns en remaster-version av Red Alert och C&C som gör att du kan spela det på nya datorer.

Ett polisspel har jag länge velat ha som kan vara lite som SWAT men även lite som Emergency-spelen men hoppas lite på Police simulator 18 som finns på steam.

Black and white 3 var en uppföljare jag trodde skulle komma men som aldrig kom, kanske för att Lionhead la fokus på Fable-serien som redan nämnds och så finns det säkert fler spel som jag hade velat spela som en mix mellan Cities skylines och Europa Universalis + politik och kan bygga ett helt land eller värld om man vill, stad för stad och kunna se det. Lite överoptimism kanske haha! Men hur coolt hade det inte varit om man kunde bygga sitt sthlm i EU3 eller sina kolonier, man kan göra det med symboler typ.

Medlem
Medlem

silent hunter 6

Medlem

No one lives forever. Remakes eller 3.


signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Medlem

Chrono Trigger HD Remaster

Medlem

Utan någon inbördes ordning alls (så många fina spel som skapats genom åren, som förtjänar riktiga uppföljare, säkert ändå glömt en drös):

  • Achtung Spitfire 2 - förvånansvärt roligt koncept!

  • Age of Empires IV (att plocka grunden i de tidiga spelen, och lägga på de bra moment som IIIan kom med, och göra det lagom modernt, hade räckt långt)

  • Command & Conquer 4 (NEJ, det finns inte redan. NEJ. Riktigt basbyggande, en fin Tiberium-osande story och ett Frank Klepacki-soundtrack ska det vara. Och Joe Kucan.)

  • Company of Heroes 3 (Needs moar. Så länge det utvecklas rakt motsatt om man ser till DoW2->DoW3)

  • Dawn of War 3 (på riktigt, den här gången - gör om, gör rätt)

  • Deus Ex (de får gärna flirta lite mer med old-school-spelare, ettan är fantastisk)...

  • ...och/eller System Shock

  • Divinity: Original Sin 3

  • Dragon Age 3... 4?

  • Dune 3000 - samma som C&C ovan, fast det ska dofta melange.

  • Fallout 5 (Bethesda plz), annars hade remasters på FO3 och NV (64-bitarsstöd för att kunna köra rejält moddat, om inte annat) varit ett okej substitut för stunden

  • Freelancer 2!

  • Ground Control 3

  • Homeworld 3!

  • HuniePop 2 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  • Impossible Creatures 2

  • Lords of the Rings: Battle for Middle Earth 3

  • Mass Effect 4 - hur den serien ska räddas däremot... det vete katten

  • MechCommander 3 (RTS-andan i 2an passar i mina ögon lite bättre än Battletechs turnbaserade lösning, även om den är kul den också)

  • Supreme Commander 3

  • Portal 3

  • Rise of Nations: Rise of Legends 2

  • Sins of a Solar Empire 2!

  • Star Wars: Empire at War 2 - finns så mycket som går att göra bättre, och ändå är det ett bra spel

  • Star Wars: Knights of the Old Republic 3 (Bioware plz)

  • Stellaris 2

  • Stunts (4D Driving) 2

  • Transport Tycoon 2

  • Warcraft 4 (Blizzard plz)

  • World in Conflict 2

Inga krav alls, borde vara lätt att fixa.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Dec
Medlem

Om jag ska nämna något som ingen annan redan har nämnt:

Sniper Elite 5

Jag gillade 4:an mer än vad jag förväntade mig, så nu är jag faktiskt intresserad av en uppföljare.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Skriv svar