ROE (Ring of elyseum) nu spelbart!

Releasehästryttare
ROE (Ring of elyseum) nu spelbart!

Idag öppnade EU servrarna för spelet ROE, det är gratis och skall enligt många vara bättre än PUBG

https://store.steampowered.com/app/755790

Medlem

Spelat det ca 20-30 timmar hittills. Det är ett väldigt bra spel med sjukt bra koncept, tyvärr är gunplayen i spelet fruktansvärt. Det är oerhört mycket klunky, tänk dig PUBG x10 ungefär, på den nivån ligger det.

Men jag älskar konceptet med gliders och snowboards. En av dom roligaste playsen jag gjort är att åka förbi med en glider och döda två inget annande personer på marken, det kändes episkt!
Ett bra spel, men jag föredrar nog Blackout fortfarande över allt annat.

Gnällkuk

Det verkar okey, men känner inte att en snöbräda riktigt är gamebreaking.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Snowboards och vapen, alltså ett James Bond-spel?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Haha tappade, nästan, intresse direkt när man ska ta hänsyn till "och skall enligt många vara bättre än PUBG".

Men jag ska testa spelet då det är ett nytt BR och BR är fantastiskt kul. Kan poolen av BR breddas ytterligare så är det jätte bra för utvecklingen!

FM-guru
F.d. Sisyr

Sett fram emot att testa detta. Överlag fått positiv kritik av de jag följer.

Skrivet av Prixm:

Spelat det ca 20-30 timmar hittills. Det är ett väldigt bra spel med sjukt bra koncept, tyvärr är gunplayen i spelet fruktansvärt. Det är oerhört mycket klunky, tänk dig PUBG x10 ungefär, på den nivån ligger det.

Men jag älskar konceptet med gliders och snowboards. En av dom roligaste playsen jag gjort är att åka förbi med en glider och döda två inget annande personer på marken, det kändes episkt!
Ett bra spel, men jag föredrar nog Blackout fortfarande över allt annat.

Vad menas med "PUBG x10"? Det är ju just gunplay som är PUBG:s stora styrka.

Medlem

Vi är två som spelar det, tycker det är riktigt kul.
Körde betan också, så kan tipsa om att en bana till (utan snö) kommer inom kort.
Fastnade aldrig för PUBG.

Gällande gunplay så tror jag det är en vanesak, tog lite tid att komma in i det.

Medlem

Folk som klagar på dålig gunplay har nog ännu inte klurat ut att skotten går så gott som spikrakt men att kulan har en travel-time om man skjuter på spelare längre bort, skotten går fortfarande så gott som spikrakt om man inte försöker skjuta miljarders meter bort.

Jag har spelat över 40 timmar och skotten sitter där man siktar om man använder ads, försöker man äga spelare med hip-fire på flera meters avstånd så spelar man spelet fel om man vill att skotten ska träffa.

Jag älskar att åka snowboard och att kunna glida omkring gör detta spel till mer än ett battle-royale för mig, spelet har vackra miljöer och det är myspysfaktor 100. Det bästa jag vet är att börja på ett ställe nära andra spelare, skaffa lite vapen och kuta in i smyg och ta kål på en eller två spelare och bra glida iväg på min snowboard som en stygg liten spelare.

Medlem

Körde några timmar igår och jag måste säga att jag än så länge är mycket nöjd. Känns mycket trevligare än PUBG, och inte lika hysteriskt som COD och Fortnite.

Vad det gäller gunplay så föredrar jag det här framför PUBG. Likaså hur man rör sig, lootar och hur inventory't fungerar. Det känns genomtänkt och man har förbättrar flera saker de andra faller kort på.

Två tummar upp än så länge!

Releasehästryttare

Trevligt att de flesta av er gillar det, några av er som testat att spela ihop?

Medlem

Kan vara värt att kolla på denna innan ni hoppar på tåget https://www.youtube.com/watch?v=EXLn10OrFQ4

Att ett spel behöver admin-rättigheter för att köra är väldigt skumt tycker jag. Det är få saker som jag ger adminåtkomst på min dator, och ett f2p-spel från Kina är inte ett av dem.


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem
Skrivet av Devan:

Trevligt att de flesta av er gillar det, några av er som testat att spela ihop?

Jag har bara spelat Duos än så länge, så japp.

1
Skriv svar