Vilket spel som ännu inte finns önskar du dig i julklapp?

Medlem

Little Big Planet 1 & 2 Remastered Edition

Medlem

Ett nytt C&C, gärna remastered också.
HOI5

Medlem

Elder Scrolls world

- I stort sett samma mekanik som Skyrim, med ännu större variation och möjligheter vad gäller crafting.
- Ny framtidssäker motor
- Hela Tamriel att utforska
- Onlinefunktioner så att det går att spela coop.

Diablo IV vore inte heller fel, så länge det görs rätt.

Medlem

Star Citizen som mobilspel!

Medlem

Baldurs gate 3 utan tvekan.

Cyberpunk 2077,Elex 2, en uppföljare till Kingdoms of Amalur:Reckoning och Larian studios nästa spel efter Divinity original sin 2 samt en uppföljare till L.A. Noire☺

Gen
Medlem

Dessa har redan nämnts men:
Bloodborne 2
Dark Souls 4
Half-Life 3
The Witcher 4
Diablo 4
Super Mario 3D World 2
Bioshock Infinity 2
Command & Conquer : Red Alert 4

Tänker man gamla spel vill jag även ha Forsaken 2, Magic Carpet 3, Motorhead 2.

Medlem

Total War: Empire 2

Gnällkuk

Nytt, bra Need for Speed med fungerande och bra multiplayer, eller varför inte Need for Speed World 2, fast utan att vara P2W.
Diablo 4 & Remaster på 2:an
Nytt C&C
StarCraft 3
GRID 3
Borderlands 3
Left 4 Dead 3
The Division 2


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Knights of the old republic III
Fable IV
Mass effect v
Dragon age IV
Elders scrolls VI
Borderlands 3

Helst vill jag att biowarefolket startar en indie studio. De behöver inte göra grafiskt avancerade spel men spel med bra story.

Medlem

Half-Life 3 och ett Duke Nukem 2 baserat på första trailern till Forever.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Ett nytt Mass Effect!
Helst i liknande ton och sorts gameplay som trilogin.

Mafia IV hade inte heller suttit fel, om det skulle likna Mafia II mer än Mafia III.

Medlem

Team Fortress 3
Diablo IV
Half-Life 3
Ghost’N Goblins The Ultimate Collection (Både 8bits grafik och nutid)

Medlem

Ett nytt X-Wing eller Tie-Fighter men med Battlefronts grafik.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Mass Effect 4 med mer Shepard!

Medlem

Min Önskelista

divinity original sin 3
fable 4
risen 4
gothic 5
witcher 4
jade empire 3
drakensang 3
ghost recon : advanced warfighter 3
elder scrolls med modern motor
thief 6
need for speed som är bra... man kan ju alltid drömma
command and conquer : the second decade
plus några till jag inte kommer på just nu
bra skräckspel i vr som man blir rädd av

Medlem

@bent toe: Jag kanske predikar till kören nu, men har du koll på detta? https://voidinteractive.net/

Medlem

Warhammer 40 k: Online
Skyrim 2 (eller spel liknande fast i annan region)
Company of Heroes 3 (som är lite mer som ettan)
Uppföljare till Red Alert eller C&C som är mer basbyggande och som tar det till nästa level (mer management t ex se till att det är pipes mellan oljelager och raffinaderi, el-linjer till byggnader osv osv som gör infrastrukturen mer sårbar)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem

Cyberpunk 2077
HL3

Medlem

@marsson90:
Legend of Dragoon 2 <3
Haha wow. Det var inte igår man såg detta. Men håller med, mitt genom tidernas bästa spel. Älskar allt med det, känslan, storyn, karaktärerna. Spelat igenom det så mycket och vill se en fortsättning! Känns som vi måste bli vänner.

Medlem

@anon_119148: Jo den är en slamkrypare. Två kortfattade anledningar:

Det behövs något mer än vad Bluehole verkar kunna åstadkomma för att fylla min vänlista i Steam med PUBG-spelare igen. De har tappat sugen och jag kan inte sluta.
Det är det första spelet som på allvar konkurrerat om en topplats på min favoritspelslista på hur länge som helst. Jag har per automatik svarat HL2, Portal och Baldur's Gate 2 på bästa spelen i mer än 10 år. Men shit vad kul jag har i PUBG!

Den andra anledningen: Rent önsketänkande. Tänk diffen mellan HL1 och 2. BG1 och 2. Diablo 1 och 2. Starcraft 1 och 2. BF1942 och BF2. Som några exempel bara. Så sjukt nöjd man var med originalen som sen ändå lyckades överträffas av sina uppföljare. Jag vill egentligen bara att PUBG ska fortsätta leva och locka mina polare igen. Men jag väntar gärna några år till på en uppföljare och kör HL3 istället tills dess. Eller CS:GO2 i nya Source!

Medlem

En uppföljare på Thief 2 The Metal Age.

Medlem

Fallout 6 (då kanske de äntligen bytt grafikmotor).

Baldurs Gate 3.

Ett MMORPG likt Tibia med oändliga utmaningar ingen lvl cap i modern grafik.

Medlem

Diablo 3...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Ett fullt fungerande och opimerat Star Citizen hade inte varit helt fel.

Medlem

The Last Ninja 4.

Medlem

För mig är det helt klart Battlefield 2143.
Jag klev inte på BF tåget innan 2142 då jag inte riktigt letat efter "realistiska" skjutare utan alltid gillat SciFi bättre. När jag väl fått upp ögonen för BF så blev det en del 2 också. Men att än idag lyssna på några av musikfilerna till de olika banorna, speciellt beta-banan Sidi Powerplant - gåshud än idag.
Nu har ju EA/Dice misshandlat BF så mycket så det jag vill ha är BF 2142 med Frostbitepimpad grafik - ändra INGET ANNAT. Det skulle bli världens bästa onlineskjutare imho....

Medlem

Diablo 4
Ultima online 2

Medlem

Jag önskar mig ett open world RPG (typ elder scrolls) i Forgotten Realms / Faerun , får gärna vara Co-op eller t.o.m MMORPG men verkligen inte ett krav om kvalitén tillåter (newerwinter räknas inte, linjärt skräp-MMORPG).

make it happen Bethesda....

Skriv svar