Vilket spel som ännu inte finns önskar du dig i julklapp?

Medlem

Tears to tiara 3
Xenoblade 3
The last Remnant 2
Xenogears remake.

The Ashen One

Demon's Souls Remake/Remaster
Dark Souls 4
Bloodborne II
Clive Barker's Undying Remake

Medlem

-Heroes of Might and Magic (reboot samt en värdig efterträdare till trean)
-Hitman med Jesper Kyd som gör låtarna
-Warcraft 4

Medlem
Skrivet av bent toe:

Utan tvekan ett taktiskt polisspel. Typ som SWAT serien.
När första "trailern" för rainbow six seige släpptes så trodde man att det skulle bli som SWAT...men sen gick Ubisoft och bajsade en jättestor hög och la över hela det spelet.

Original trailer: https://youtu.be/6wlvYh0h63k

Kan varmt rekommendera att hålla ett öga på "Ready or Not" för alla som vill se ett nytt SWAT. Om du inte sätt det innan såklart. https://youtu.be/IjscQ0HtaCg

Mer eller mindre en spiritual successor till SWAT 4. Utvecklarna har dock sagt att det mesta i trailern, som jag länkade, är på gränsen till inaktuellt. Mycket har utvecklats sen dess, säger dom. Ett lite större announcement, med trailer och riktigt gameplay kommer snart (förhoppningsvis i år) med release under nästa år vad vi vet änsålänge.

För att svara på tonic. Half Life 2: Episode 2, spelvärldens största cliffhanger. Det vill jag såklart se en fortsättning på i Half-life 3.

Medlem

Burnout paradise 2

Medlem

Ganska jordnära och troliga önskningar här faktiskt. Half-Life 3, Cyberpunk 2077 och Star Citizen.

Borde inte vara några större problem, alles in ordnung.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Half-Life 3
Portal 3
PUBG 2
No One Lives Forever (3 eller Reboot?)
Total War: Middle Earth

Medlem

Dungeon Keeper 3 ❤

Fanns en teaser till det i 2an som jag tänker på än idag.. 😞

Medlem

Och ett nytt, gritty Jedi Outcast!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Splinter Cell: Old Spy
Mass Effect Remastered
Dragon Age IV: Tevinter


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

@Thomas:

You sir have good gaming taste! Kan lägga till ett nysläpp i HD för Eternal darkness på min lista, så bidrar man med något.

Medlem

Dark Cloud 3.
En "system seller" till VR vore fan på tiden det med.

Inaktiv

Half-Life 3, Skyrim 2, Skyrim 76, Half-Life 76, Zelda Wind Waker till Switch samt RDR2 till PC

Medlem

Det vore ju trevligt om No One Lives Forever-serien kunde undfly det rättighetshelvete det befinner sig i. Den serien är så fantastisk och en modern uppföljare skulle vara guld värd.

Annars har jag ju fått min spirituella uppföljare till Planescape: Torment, som var det jag allt som oftast önskade mig vid sådana här frågor. Jag är inte nödvändigtvis jättesugen på en uppföljare till Torment: Tides of Numenera, men jag ser gärna att fler utvecklare anammar grundidéerna från både Torment och Planescape: att rollspel kan vara mer än att bara sätta ut poäng i olika kategorier som gör dig bättre på att ha ihjäl fiender. Jag skulle gärna se fler rollspel som är mer som äventyrsspel än actionspel.

Jag ser fram emot Disco Elysium av den anledningen. Det spelet får gärna komma någon gång.

Medlem

"Spel som inte finns" tolkar jag som ännu icke existerande spel. Alltså går Cyberpunk 2077 bort för det spelet finns ju, även om det inte släppts än.

Så då blir det ju svårare. Knights of the old republic 3 står högt på min önskelista. Skulle vara vansinnigt kul att få ett riktigt episkt RPG i SW-universumet.

Half-Life 3 kanske, men det har mest blivit ett stående skämt att nämna det i såna här sammanhang.

Inaktiv
Skrivet av blashyrkh:

Vad menar du med PUBG 2? Vad tänker du att en uppföljare skulle kunna tillföra som man inte bara kan göra med "första" PUBG? Skulle inte det vara som att göra ett CSGO 2?

jbx
Medlem

Skate 4


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

System Shock 3. Jag måste veta vad som händer med Rebecca efter att SHODAN i princip kapat hennes kropp.

Medlem
Medlem

Något nyskapande. Unikt. Som inte tidigare gjorts. Kan inte komma på något dock, det mesta finns ju redan.

Inaktiv

Game: Star Wars: Knights of the Old Republic III
Developer: BioWare
Game Engine: Frostbite 3
Release Date: 24th December 2018

Alternativt Lineage 3

Medlem

Ett MMORPG eller något spel överhuvudtaget som jag känner att jag verkligen bara kan lägga all energi och fokus på. Hittar verkligen ingenting som är tillgängligt. Gärna mycket loot!

Det närmsta jag kan tänka mig är väl Lost Ark men det lär inte dyka upp inom en snar framtid...

Medlem

Dead space 3. Jag räknar inte den skymf som gavs ut som påstådd trea i serien.

Inaktiv

Quake Champions Pro

Medlem

Diablo Immortal huehuehue...

Skägg.
10 Chambers

Jag skulle kunna tänka mig ett nytt Cannon Fodder.


signatur
Medlem

Lula - the sexy empire remastered.
Zak mackracken remastered.
Loom remastered
Indiana jones fate of atlantis remastered
Police quest remastered
Space quest remastered
Kings quest remastered


signatur

Skitfiske

Medlem
Medlem

En remake av Vigilante 8 till PS4 <3

Medlem

Battlefield 40k: Ett Battlefield spel med Warhammer 40k licensen! Frostbite, epic scales, fordon, bra ljuddesign och snygg grafik. Det är drömmen. Att balansera lagen skulle behöva lite cool asymmetrisk speldesign (5 tyranidliv/Imperial Guard är värd en ticket, 1 Space marine liv värt 1 ticket, osv). Reinforcementspoints som i Battlefield V för att kalla ner Orbital bombardments, göra om squaden så de kan spawn:a som Terminators eller skaffa något coolt fordon som förstärkning (Imperial Knight!). Fordon finns ju en massa att dra ifrån, likaså en massa coola raser (med olika spelstilar).

Annars:
Baldur's Gate 4!
Ett nytt trevligt Mass Effect spel.

Skriv svar