Filmrebooten av Resident Evil inspireras av Resident Evil 7

Robot
Filmrebooten av Resident Evil inspireras av Resident Evil 7

Manusförfattaren prioriterar skräck framför action.

#capcom, #resident-evil, #resident-evil-7


Tråddemonen
Testpilot

Är inte spelet ganska likt Texas Chainsaw massacre i grund och botten?

Medlem

Gillade RE7 skarpt så detta är ju goda nyheter, däremot har James Wan varit bland det värsta som hänt skräckgenren (efter CGI) så att han är deras inspirationskälla är mer än lite oroande.

Skrivet av Zimpan:

Är inte spelet ganska likt Texas Chainsaw massacre i grund och botten?

Nej, spelet blir mer klassiskt Resident Evil efter inledningen.

Medlem

RE7 tycker jag är bäst i serien trots att den tappade i slutet. Så ja det är goda nyheter.

Releasehästryttare
Skrivet av NeoWeo:

RE7 tycker jag är bäst i serien trots att den tappade i slutet. Så ja det är goda nyheter.

Ibland får man lust att spela om RE7 men så kommer man ihåg båt delen av spelet och så försvinner de tankarna fort.

Tråddemonen
Testpilot

@kebbe: Jaha där ser man, har spelet och VR men har inte varit modig nog ännu att börja spela.

Medlem

1. Varför har han respekt för filmserien? Allt efter första filmen var ju rent skräp.
2. Sökte up Greg Russo på IMDB och han har ju inte gjort ett skit innan detta verkar det som?

Nej, inga höga förhoppningar här inte!

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

1. Varför har han respekt för filmserien? Allt efter första filmen var ju rent skräp.

Kanske inte vore det smartaste att kasta skit på studions tidigare filmer i media om han inte själv har gjort något tidigare.

Medlem

Fantastiska nyheter, någon som har respekt för spelserien och även förstår / gillar den, något som skarpt saknats i de usla RE-filmerna. Första var faktiskt okej men resten har bara varit rent skräp, i min mening en hån mot alla fans av spelen. De lånade kända karaktärerna och kokade ihop den mest slumpmässiga soppan, seriöst.

Ser fram emot rebooten, RE7 var fantastisk reboot för spelserien så det gör säkert under för filmserien också.

Medlem

Fastän att RE7 tappade mot slutet är det ett RE som jag tror dom flesta längtat efter, hoppas filmen blir minst lika bra bara och inte en massa action.


signatur
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Kanske inte vore det smartaste att kasta skit på studions tidigare filmer i media om han inte själv har gjort något tidigare.

Nää , så är det nog. Brukar inte gå så bra för regissörer som pratar skit om branschen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar