Vilket spel som ännu inte finns önskar du dig i julklapp?

Redaktör
Ponny
Vilket spel som ännu inte finns önskar du dig i julklapp?

Julen och fina/slitna klyschor hör ihop som julmust och pepparkakor: Allt är möjligt och du får önska dig precis vad du vill. Låt oss göra just det. Du får gärna önska dig Red Dead Redemption 2 eller God of War eller Monster Hunter: World. Men jag tror det här blir ännu roligare om du får önska dig ett spel som ännu inte kan klickas hem via Steam, PS Store eller något liknande.

Med andra ord: vilket spel som ännu inte finns önskar du dig i julklapp?

---

För min del är det enkelt: Tex Murphy 8. Vi väntar just nu på den kultklassiska FMV-seriens sjunde del; The Poisoned Pawn, som började som en fanskapad Overseer-remake (sjätte spelet) men som vuxit till att bli den officiella uppföljaren. Jag/vi har skrivit om den, men då nämndes också en del åtta och en stor Tex Murphy-final som kaaanske blir av. Ordet "kanske" kan ibland vara väldigt oroväckande.

It has always been a goal of both ours and the original Tex Murphy team to see the series finished. But as we are all fully aware: Tex Murphy deserves to go out with a BIG bang (ideally, in space). But in order to make a game that is capable of doing justice to the Tex Murphy universe, it would need to be be big, costly and involved.

Jag väntade på uppföljaren till Overseer i 16 år. Jag är så att säga van. Får jag önska mig bara ett enda spel i jul så är det detta. Må så vara att det kommer julen 20XX, bara det kommer.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Medlem

Legend of Dragoon 2.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

För uppenbart, men det finns bara ett på topp idag. Cyberpunk.

Medlem
Releasehästryttare
Medlem

En remake av Crash Team Racing med online multiplayer.

Medlem

Horizon: A Second Dawn vore inte helt fel att hitta under granen (gärna i kombination med två veckors betald ledighet)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

dark souls 4

bloodborne 2

Tråddemonen
Testpilot
Medlem

Ett nytt Vampire: The Masquerade skulle ju inte skada. Speciellt Bloodlines är otroligt bra, sina buggar till trots. Nu finns det ju en hängiven skara fans som har fixat och donat en hel del, som tur är. Tyvärr förblir det nog bara en dröm, men man kan ju alltid hoppas.

Skulle även vilja se ett ordentligt S.W.A.T. 5, men det verkar ju inte heller inträffa. Är dock nyfiken på vad Ready or Not har att erbjuda.

Skrivet av Zimpan:

Fable har så mycket potential, men på något sätt lyckas de alltid klanta till det. Vem tyckte t.ex. att det var en bra idé att ersätta ett normalt menysystem med en massa rum man springer runt i för att byta utrustning eller kolla åt sin karta? Ungefär som att man var tvungen att göra det annorlunda bara för sakens skull. I grund och botten bra spel, man lyckades förstöra med mer eller mindre katastrofala idéer i syfte att vara "nyskapande".

Medlem
Medlem

Subnautica below zero


signatur

woop woop

Medlem

Utan tvekan ett taktiskt polisspel. Typ som SWAT serien.
När första "trailern" för rainbow six seige släpptes så trodde man att det skulle bli som SWAT...men sen gick Ubisoft och bajsade en jättestor hög och la över hela det spelet.

Original trailer: https://youtu.be/6wlvYh0h63k


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Ett nytt bra mysigt Mass Effect eller KOTOR.
Instämmer med SWAT och Fable.

Medlem

World of warcraft 2

Medlem

Little Big Adventure 3

Ambassadör
Xbox

Mass Effect 4
Dragon Age: Origins 2
Baldurs Gate 3
The Witcher 4


signatur

Jump in.

Medlem

Silent Hills (Kojima och Del Toro).
Bloodborne 2.
Att EA slutar göra spel.

Tråddemonen
Testpilot

@Thomas: Jepp de lyckades med NPCer och friheten, men misslyckades på många RPG fronter som inventory system osv.

Ett nytt vampire spel håller jag med om

Medlem

En fortsättning till XIII!

Medlem

Portal 3
Left 4 Dead 3
Half-Life 3
Starcraft 3
...

3 is the magic number... https://www.youtube.com/watch?v=aU4pyiB-kq0


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Skulls & Bones fast en integrerat med en riktigt third person adventure, en redigt mastigt välpolerat piratäventyr! Gärna en Modern Monkey island. En uppföljare till Wildlands skulle va kul också.

Medlem

Doom Eternal
Resident Evil 2
Diablo 2 remastered
Diablo 4
Witcher 4 år 2030

Medlem

Golden Sun uppföljare till Nintendo Switch.

Medlem

Det kompletta Star Citizen tack!

Medlem

FF7 R
Settlers 4 remaster
C&C Remaster
Red alert Remaster

Moderator | Testpilot

Super Mario RPG 2.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Cyberpunk 2077.

Skriv svar