Vi ser ut att få ännu en Arkham-samling utan Batman: Arkham Origins

Robot
Vi ser ut att få ännu en Arkham-samling utan Batman: Arkham Origins
Medlem

Är inget fan av något spel i serien (DC är aldrig särskilt intressant) men Origins fungerade ju i alla fall, det blir ju per automatik bättre än Knight.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Är inget fan av något spel i serien (DC är aldrig särskilt intressant) men Origins fungerade ju i alla fall, det blir ju per automatik bättre än Knight.

Så korkat att den här gamla myten lever fortfarande. Väx upp.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Skulle säga att Arkham Knight är det sämsta i serien med alla "tank" sekvenser, sedan var ju releasen på PC en ren katastrof som nästan slår Fallout 76.

Medlem

Har bara spelat de två första, men av dem tycker jag faktiskt att arkham asylum var roligare. Dock längesen jag spelade dem nu... Hmmm måste nog köra igen


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Gillade Origins bättre än Knight. Dock så är jag lite kluven ifall jag tycker asylum eller city är bäst.

Medlem

Har inte spelat Knight ännu, kvar i backlogen. Men jag tror City är bäst hittills för mig.

Origins tyckte jag var helt klart OK, inte så uruselt som många säger enligt mig. Inget mästerverk, men ett OK spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ej spelat Knight men Origins har jag bäst minnen av av de övriga. Kan eventuellt bero på att det var det första Batman jag spelat.

Origins var inte så dålig, förutom titeln. De andra spelen är mästerliga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag som först läste att vi skulle få Arkham Origins, som är ännu en Arkham-samling utan Batman.

Tur det är kaffepaus nu så att man kan vila huvvet lite.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Tja, själv hade jag velat ha samlingen med "Origins", fast utan "Knight". Då det var det enda spelet i serien som jag inte gillade.

Gnällkuk

@conthox: jag läste exakt samma, så rubriken är något otydlig och förvirrande


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Gissar att Origins inte är med i samlingen då det spelet inte är gjort av Rocksteady Studios?

Medlem

Origins är absolut inte det bästa i serien men det är fortfarande ett bra spel imo

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Så korkat att den här gamla myten lever fortfarande. Väx upp.

Oj, förlåt. När utgivaren säger att spelet inte kan lagas och återbetalar sina kunder brukar jag ignorera hur bra folk (läs: de fåtal som lyckas köra det) tycker att det är tre år senare.

Medlem

"är Origins sämst, rösta" sen är frågeställningen vilket som är bäst... Då får jag ju inte rösta på det sämsta 😋

För mig är helt klart Knight sämst, sen Origins. Svårare att säga vilket som är bäst respektive nästbäst men tror jag ger guldmedaljen till City.

Medlem

Asylym tycker jag är den mest tighta och fokuserade delen i serien.

Medlem

Jag hade kul med Origins. Det är inte bäst, men ett helt okej spel. Arkham Knight har jag fortfarande inte spelat. Den katastrofala PC-lanseringen och de sågade bilsekvenserna (samt lite Batmantrötthet överlag vid det laget) var så avtändande att jag skippade det helt.

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Jag hade kul med Origins. Det är inte bäst, men ett helt okej spel. Arkham Knight har jag fortfarande inte spelat. Den katastrofala PC-lanseringen och de sågade bilsekvenserna (samt lite Batmantrötthet överlag vid det laget) var så avtändande att jag skippade det helt.

De påtvingade bilsekvenserna som återkommer gång på gång i Knight är överlägset det sämsta i hela spelserien, inklusive Origins enligt mig, herregud så tråkigt och dåligt det var.

Medlem

Gillade faktiskt Origins, dock gillade jag mest DLC-uppdragen i det spelet. Cold Cold Heart var faktiskt rätt bra.

Sedan var även soundtracket rätt bra till origins.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

För min del står det mellan Arkham City och Arkham Knight, och City vinner med en hårsmån.


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr

Arkham City för mig, helt klart. En större, bättre version av Asylum som i sin tur är det näst bästa spelet i serien.

Skrivet av kebbe:

Oj, förlåt. När utgivaren säger att spelet inte kan lagas och återbetalar sina kunder brukar jag ignorera hur bra folk (läs: de fåtal som lyckas köra det) tycker att det är tre år senare.

Oklart vad du menar med det fetmarkerade. Spelet är fixat och har så varit en längre tid. Även därför Steam-recensionerna har gått från typ 15% (något sådant) positiva efter release till 77% positiva idag och 95% positiva den senaste månaden. Skaffade det själv för nått år sen på en rea och det var en tämligen buggfri upplevelse.

Att spelet var helt trasigt vid release stämmer dock utmärkt.

Moderator | Testpilot

Min medlemsrecension för City hittar ni här.

Origins problem är att det är för likt City, vilket i säg inte är något dåligt då City är ett bra spel, men spelet kommer knappt med några egna förbättringar vilket gör det aningen tråkigt att spela ibland.

Beror helt och hållet vilka tankegångar man går i. Vill man ha mycket nya grejer att leka med som man gjorde i hoppet från Asylum till City så får man inte det i Origins tyvärr.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tycker Asylum var mästerligt och knight tröttnade jag snabbt på med allt bilåkande.
Blev lite sugen på att prova origins nu, men såg att priset på Steam var väl lite sisådär.

Medlem

Tycker alla spel är bra.
Origins är inget dåligt spel, det är bara väldigt dåligt "origins" spel.
Det skulle ha varit gjort på ett annat sätt och inte copypaste. det passar inte alls in på så sätt att man är så avancerat precis som i city osv fast det ska utspela sig så långt före och gadgets osv som man har i senare spel ska vara "nya" fast det redans funnits i origins

Jag spelade samtliga spel på XBOX 360 förrutom Knight som jag spelat på PC.
har dock alla spel i min steam samling då man fick alla spel när man köpte Knight.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har för mig att Arkham Asylum hade 3d-stöd på 360n. Jag hade precis skaffar projektor med 3d så det var ganska häftigt. Tyvärr dog 3d ut på spel ganska snabbt. Det är väl på gång på film också.
Hade gärna spelat fler 3d-spel.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Tråddemonen
Testpilot

Asylum helt klart, miljön, introduktionerna utav alla skurkar och ett mycket starkt intro när Batman skall eskortera Jokern i fängelset. Allt kändes familjärt även om det var det allra första spelet i spelserien.

Backloggens befriare

Asylum skulle jag säga tillhör förra generationens bästa spel. Utöver det har jag bara spelat den direkta uppföljaren (Arkham City?) och den tröttnade jag rätt snabbt på. Det blev för mycket fåniga sidouppdrag som bara blev dryga och tråkiga istället för att locka till att stanna kvar längre än vad jag behövde.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Tycker absolut det första spelet förblir det bästa. Jag gillade att man låste ner spelet till en plats på det sättet som man gjorde.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar