Fallout 76: advokatfirma undersöker "bedräglig" återbetalningspolicy

Robot
Fallout 76: advokatfirma undersöker "bedräglig" återbetalningspolicy

"Spelarna är utelämnade till ett ospelbart spel."

#bethesda, #fallout-76


Medlem

Snark.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Återbetalningspolicyn är väl en del av Steams policy, som Fallout använder?

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Återbetalningspolicyn är väl en del av Steams policy, som Fallout använder?

Spelet körs via bethesdas egna launcher, inte steam.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Ambassadör
Xbox

En del av mig tycker att man självklart ska få refund på trasig skit. En annan del har svårt att tycka synd om folk som inte kan låta bli att köpa grejer utan att kolla vad det är för något först.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

En del av mig tycker att man självklart ska få refund på trasig skit. En annan del har svårt att tycka synd om folk som inte kan låta bli att köpa grejer utan att kolla vad det är för något först.

Känner exakt likadant. På nåt sätt vill jag att båda ska förlora. När ska folk sluta förhandsboka spel eller köpa innan man läst på ordentligt? Man får helt enkelt skylla sig själv om man idag är så blåögd när det kommer till spel.

Medlem

Att påstå att det är "ospelbart" är en grov lögn.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

ZeniMax terms of service är ju helt ointressant då de flesta länder prioriterar sin egen lag och vissa saker går inte att förhandla bort i "terms of service" avtal. Finns ju en anledning till varför Steam helt enkelt accepterade refunds tillslut.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Att påstå att det är "ospelbart" är en grov lögn.

För mig betyder ospelbart inte bara att exe filen inte startar spelet, men det kanske är din definition.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Att påstå att det är "ospelbart" är en grov lögn.

Påståendet att spelet är spelbart är en lika stor lögn.

Medlem
Skrivet av kaealy:

ZeniMax terms of service är ju helt ointressant då de flesta länder prioriterar sin egen lag och vissa saker går inte att förhandla bort i "terms of service" avtal. Finns ju en anledning till varför Steam helt enkelt accepterade refunds tillslut.

Ganska exakt, Zenimax kommer aldrig att kunna kringgå EU lagarna rörande just handel med ångerrätt osv.

De kommer att bli tvugna att välja mellan att bojkotta Europa som marknad eller acceptera läget.

Efter att ha jobbat 12 år i detaljhandeln, varpå många av dom åren med spel, så tycker jag inte kunden får skylla sig själv. Om man inte gillar spelet, fine. Men om man köper en produkt så anser jag att man ska kunna räkna med att den fungerar utan huvudvärk. Vilket i F76s fall inte stämmer. Om man släpper ett spel i det skick F76 är i så anser jag att man inte fått det man betalat för och därmed borde man ha rätt till återköp. Och i Bethesdas fall så borde dom ställa upp på det till 100% för att visa någon sorts goodwill efter denna pannkaka till spelrelease. Men det är min åsikt det.

Skrivet av Mortaigne:

En del av mig tycker att man självklart ska få refund på trasig skit. En annan del har svårt att tycka synd om folk som inte kan låta bli att köpa grejer utan att kolla vad det är för något först.

Medlem

Helt rätt. Tycker det är dags att folk säger ifrån. Spelare ställer höga krav på spel. Går inte att släppa vilket skit som helst. Tycker faktiskt att de lever lite på gamla meriter nu.

Medlem

Själv spela jag ut main quest idag. Spelbart är det för min del. Spelet kanske inte fungerar för vissa? de är ju väldigt buggigt spel.

Medlem

Det är i sådana här lägen man får lust att sätta på sig den gamla pirathatten igen....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Spelbranschen...enda branschen där du köper en trasig produkt till fullpris och får snällt vänta 3-6 månader innan det fungerar.

Undrar hur vitvarorbranschen hade fungerat om dem hade liknande problem? Eller kanske sängbranschen?

Tills att spelbranschen blir legitimt och accepterat (medelåldern på gamers är 32 år) som en riktig bransch så kommer vi "spelnördar" alltid bli överkörda.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Förstår inte varför detta spel fått så mycket skit. Har spelat ett par timmar nu, är level 30. Visst har jag märkt av ett par mindre buggar, men inte i närheten av hur trasiga t.ex. DayZ SA, H1Z1 eller Rust var när de släpptes (eller fortfarande är i vissa fall). Första patchen kom efter en knapp vecka, najs tycker jag.

Medlem
Skrivet av jesperd:

Förstår inte varför detta spel fått så mycket skit. Har spelat ett par timmar nu, är level 30. Visst har jag märkt av ett par mindre buggar, men inte i närheten av hur trasiga t.ex. DayZ SA, H1Z1 eller Rust var när de släpptes (eller fortfarande är i vissa fall). Första patchen kom efter en knapp vecka, najs tycker jag.

Hade några av dom där spelen en AAA-prislapp samt en studio och publishers bakom sig som är goda för miljoner o åter miljoner dollar?

Medlem

Spelat minst 50 timmar nu, och inte hittat många buggar alls, bara kickad från servern några ggr, så jag fattar inte vad folk klagar så mycket i.

eld
Medlem
Skrivet av scirocco:

Spelat minst 50 timmar nu, och inte hittat många buggar alls, bara kickad från servern några ggr, så jag fattar inte vad folk klagar så mycket i.

Det går inte att säga "det funkar för mig" när många av buggarna är rätt så lätt att reproducera, det handlar inte om att spelet är mer eller mindre buggigt på vissa datorer.

Och det är om man har turen att spela på en pc, det är ju ännu värre på konsoller.

På det så finns så många exploits att spelet aldrig hade fungerat för pvp om det ens försökte.

Medlem

@scirocco: Då är du fan blind.. Kan garantera dig att om du spelat ett spel 50 timmar så har du stött på en bug, kanske inte allvarlig eller ens nått du tänker på, men att säga att du inte sett en enda bug är bara enfaldigt.

Edit: Kunde svurit på att det stog "inte några" istället för "inte många"


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av kaealy:

Hade några av dom där spelen en AAA-prislapp samt en studio och publishers bakom sig som är goda för miljoner o åter miljoner dollar?

Inte vad jag vet. Spelar det någon roll? Inte för mig.

Skrivet av Zymac:

@scirocco: Då är du fan blind.. Kan garantera dig att om du spelat ett spel 50 timmar så har du stött på en bug, kanske inte allvarlig eller ens nått du tänker på, men att säga att du inte sett en enda bug är bara enfaldigt.

Roligt att du säger att nån är blind när du inte ens kan läsa vad @scirocco har skrivit.. Han skrev inte många buggar alls, det betyder inte att han inte har sett några...


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

@Snake Plissken: ELLER.. så har han editerat efter jag skrev det! . Jag är nämligen hyffsat säker på att det stog "några" ist. för "många" då posten var färsk.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skrivet av Zymac:

@Snake Plissken: ELLER.. så har han editerat efter jag skrev det! . Jag är nämligen hyffsat säker på att det stog "några" ist. för "många" då posten var färsk.

Bara att kolla senast aktiv så ser du att du har fel


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Ambassadör
Xbox

@MisterMarshall: Ja det är därför jag är kluven. Klart man ska få lämna tillbaks saker som inte fungerar. Men folk borde kanske också sluta köpa saker innan de vet vad det är. Jag är en Fallout-fanboy av rang, inte fasiken har jag köpt Fallout 76.


signatur

Jump in.

Medlem

@Snake Plissken: jahopp, ja, jag får väl skylla på skitiga glasögon då. My bad.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Exxo:

Påståendet att spelet är spelbart är en lika stor lögn.

Verkligen inte. Har spelat bra många timmar nu.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har inte upplevt så många buggar, lite småbuggar här och där. Vet inte hur länge jag har spelat, men är lvl 80 snart. Så 100+ timmar kanske. Ungefär lika buggigt som fallout 4 och Skyrim när det släpptes.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Avstängd

Vad menas med refund? Vill folk ha tillbaka pengarna för att dom köpt spelet? Eller är det på ingame transaktioner?


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar