Paradox-bandet Pagan Fury är med i Melodifestivalen 2019

Robot
Paradox-bandet Pagan Fury är med i Melodifestivalen 2019
Fragtjuv

Ja, det låter ju spännande. Kanske en orsak till att bege sig hem till hemstaden då!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Nu har tv-spel blivit lite för folkliga. Eller?

Medlem

Helt otroligt.Bra musik till eurovision!

Blir dock förvånad om det går bra för dem. För tungt sound för evenemanget i fråga.

Hårdrock och liknande har inte fungerat sedan engångsfenomenet Lordi.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Avstängd

Detta har man ju inte hört förr. Förstår inte varför alla tjejer måste göra hårdrock så enformigt. Hade jag bara hört låten ni postade utan att veta vilka det var så hade jag gissat på att det var Nightwish, låter likadant.

Hon har förövrigt kass sångröst så hoppas hon inte vinner melodifestivalen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Nu har tv-spel blivit lite för folkliga. Eller?

Nej

Medlem
Skrivet av breahl:

Detta har man ju inte hört förr. Förstår inte varför alla tjejer måste göra hårdrock så enformigt. Hade jag bara hört låten ni postade utan att veta vilka det var så hade jag gissat på att det var Nightwish, låter likadant.

Hon har förövrigt kass sångröst så hoppas hon inte vinner melodifestivalen.

Hah, har du lyssnat på många hårdrocks-/metal-band med kvinnliga sångare eller?

Medlem
Skrivet av breahl:

Detta har man ju inte hört förr. Förstår inte varför alla tjejer måste göra hårdrock så enformigt. Hade jag bara hört låten ni postade utan att veta vilka det var så hade jag gissat på att det var Nightwish, låter likadant.

Hon har förövrigt kass sångröst så hoppas hon inte vinner melodifestivalen.

Tar det som du inte hört t.ex. Cerebral bore

Haha fan va härligt! Dem skickar vi direkt till final!

Medlem
Skrivet av feterobban:

Tar det som du inte hört t.ex. Cerebral bore

Eller lite mera lättlyssnade (läs: mer min smak) Arch Enemy, eller superostiga, men å så bra Battle Beast.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Behövs å så mycket mer hårdrock och metal inom Eurovision, detta är med andra ord det enda rätta valet i år. Resten kan lämna walkover direkt.

Medlem

@xScaryKidx: Det bästa som hänt denna genomlarviga och förlegade "tävling" var då dom trollade hela skiten med Lordi


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Eller lite mera lättlyssnade (läs: mer min smak) Arch Enemy, eller superostiga, men å så bra Battle Beast.

Och Jinjer, the agonist, unleash the archers, walls of jericho osv osv, finns väldigt många metalband med kvinnliga vokalister som inte följer nightwish formulan. Sen tycker jag att nightwish gör det dom gör väldigt bra även om dom är ganska simpla, svårare har jag för tex amaranthe och liknande band. Detta bandet låter dock ganska "tråkigt" och jag älskar folkmetal, Equilibrium, Finntroll och Eluveitie tex. med det sagt så låter detta som ett band som skulle kunna fungera på ett evenemang som Eurovision då dom är väldigt radiovänliga.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ogillade starkt deras musik i CK2, så jag förväntar mig att de passar utmärkt i Melodifestivalen.

Medlem

Inte hört dem förut, men kändes lite kidz metal typ (väldigt trallvänligt), MF lär funka fint kan jag tänka mig.

De kunde gott köra lite mer "world music" i den där tävlingen
Typ:

Medlem

För lite Pagan och alldeles för lite Fury...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Redaktör

Och efter hårdrocken får vi lite hederlig gammal grind och kängpunk i Mello! Mjukstart med gubbarna i GBH, sen tuffar vi de till det hela med lite Skitsystem och Napalm Death. Sen återuppstår Nasum, med Justin Broadrick på gästsång som hyllning till Mieszko. Då ska jag kolla.


signatur
KoP
Medlem

Markus Larsson på Aftonbladet är inte så värst imponerad:

"Gruppen Pagan Fury spelar någon sorts alvmetal. Sångerskan kallar sig till och med för Arwen, förmodligen efter alvdrottningen i ”Sagan om ringen”. Hon som i filmen med samma namn hade hoben Frodo i famnen när hon muckade med ringvålnader och sa de odödliga orden:

”If you want him, come and claim him.”

Pagan Furys musik är bland det värsta jag har hört.
De passar Melodifestivalen perfekt".

😂

Avstängd
Skrivet av Akronym:

Helt otroligt.Bra musik till eurovision!

Blir dock förvånad om det går bra för dem. För tungt sound för evenemanget i fråga.

Hårdrock och liknande har inte fungerat sedan engångsfenomenet Lordi.

Bra musik? 😂😂😂😂

Avstängd

Ser gärna Lisa Ajax möta Pagan Fury, if you know what I mean 😏

Medlem

@NEStikel: Obvious troll.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Säkert helkassa live på melodifestivalen...

Medlem

" Ann-Louise Hanson som ställer upp för fjortonde gången. Mäktigt. Detta är också första gången Ann-Louise Hanson är relevant i en FZ-nyhet. Mäktigare!"

Haha


signatur

"High life on low budget"

Avstängd
Skrivet av Akronym:

@NEStikel: Obvious troll.

Misstänkte att du trollade, tack för att du bekräftade.

Medlem

Nu ser vi till att rösta på dom så att vi kan skicka iväg dom till eurovision

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Och efter hårdrocken får vi lite hederlig gammal grind och kängpunk i Mello! Mjukstart med gubbarna i GBH, sen tuffar vi de till det hela med lite Skitsystem och Napalm Death. Sen återuppstår Nasum, med Justin Broadrick på gästsång som hyllning till Mieszko. Då ska jag kolla.

Har inte halva Skitsystem knarkat ihjäl sig? Själv föredrar jag Totalt Jävla Mörker.

Medlem

Blir att rösta i mellon då för första gången någonsin typ

Redaktör
Skrivet av Maysay:

Har inte halva Skitsystem knarkat ihjäl sig? Själv föredrar jag Totalt Jävla Mörker.

Har ingen koll där. Trist.


signatur
Avstängd
Skrivet av feterobban:

Tar det som du inte hört t.ex. Cerebral bore

Youtubade nu och kan vara det sämsta jag hört. Lisa Ajax är bättre än dessa.


signatur

PS5 och inget annat.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av breahl:

Youtubade nu och kan vara det sämsta jag hört. Lisa Ajax är bättre än dessa.

Tänkte säga att du inte behöver överdriva, men så youtubade jag Cerebral Bore själv. Jisses... Föredrar nog fanimig melodifestivalen framför det där.

12
Skriv svar