Söndagsgodis: Upplev Dark Souls nedklippt till stämningsfull kortfilm

Robot
Söndagsgodis: Upplev Dark Souls nedklippt till stämningsfull kortfilm

"Fate" berättar historien om den utvalde odöda.

#dark-souls, #from-software


Medlem

Mycket vackert.

Dark Souls är så förbannat bra, även om man inte förstår sig på allt i storyn så är det fortfarande ett så jävla bra spel. Serien är något av det bästa som skapats inom spelbranschen enligt mig.

Håller tummarna för Sekiro: Shadows Die Twice, det är nog det spel jag ser fram emot mest just nu.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

... även om man inte förstår sig på allt i storyn så är det fortfarande ett så jävla bra spel.

Brukar alltid ta upp filmen Alien när storyn i Dark Souls tas upp. I första filmen får vi knappt reda på något. Vilka är "the space jockeys"? Hur kom de dit? Varför hade de massor av alienägg? Vilka är dessa Aliens? Massor av frågor som inte behövdes svaras på utan bara bidrog mer till mystiken. I dagens filmer och spel måste allt förklaras.

Därför är det roligt att Dark Souls vågar vara annorlunda och ger väldigt lite story i spelandet med cutscenes och dialoger utan mer i omgivningen och i diverse utrustning man hittar.

Första Dark Souls är ett av de mest minnesvärda spelen jag spelat. Det är synd att From Software är inkompetenta på många områden så som optimering, pc-portandet, åtgärda diverse buggar och fusk.

Medlem

Cyber monday-fyndade just DS + Solaire of Astoria-amiibo ^^

1
Skriv svar