Klart! Shenmue III har samlat in 7,1 miljoner crowdfunding-dollar

Robot
Klart! Shenmue III har samlat in 7,1 miljoner crowdfunding-dollar

"Ganska imponerande, eller hur!?"

#neilo, #shenmue, #shenmue-3, #ys-net


Medlem

Ingenting jämfört med budgeten på shenmue 1-2 på 70 miljoner dollar, detta spelet kommer inte sluta väl..
Jag var en av dom som backade på kickstarter trodde verkligen att pengarna skulle räcka

Medlem
Skrivet av Keima:

Ingenting jämfört med budgeten på shenmue 1-2 på 70 miljoner dollar, detta spelet kommer inte sluta väl..
Jag var en av dom som backade på kickstarter trodde verkligen att pengarna skulle räcka

Detta är inte hela budgeten.

Medlem

Sjukt lite pengar man fick in via Kickstarter. Men plattformen är ju inte heller till för att skapa AAA-spel utan mestadels för indiespel som inte behöver 5+ miljoner budget.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Citat:

Quite an impressive score, isn't it!?

De får det att låta som en heist.

Inaktiv

Backade det på KS när man gick på hypen.
Det man fått se ser verkligen ut som skräp så chansen att man lägger ut spelet direkt på Tradera oöppnat när man får det är överhängande.

Medlem

Som den gamle Shenmue-fan man är backade jag denna kickstarter några sekunder efter utannonseringen. Det har blivit en lång väntan och de tidiga förhoppningarna på en episk fortsättning av serien har väl bleknats med tiden. Det tråkiga är ju hur illa SEGA har hanterat det hela med sitt nysläpp av Shenmue 1+2, där de inte lagt ner någon större möda direkt.

Shenmue remake that Sega cancelled.

Skribent

Någon som hängt med under utvecklingens gång och vet om de tänker göra open world eller ett mer linjärt äventyr? Det sistnämnda alternativet behöver förmodligen inte lika mycket pengar, men känns å andra sidan inte lika mycket Shenmue..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Någon som hängt med under utvecklingens gång och vet om de tänker göra open world eller ett mer linjärt äventyr? Det sistnämnda alternativet behöver förmodligen inte lika mycket pengar, men känns å andra sidan inte lika mycket Shenmue..

Jag tycker de har visat upp oroväckande lite av gameplay. Det borde vara oerhört mycket enklare och billigare att skapa en relativt liten värld liknande Shenmue 2 nu än det var för 17 år sedan.

Medlem
Skrivet av Keima:

Ingenting jämfört med budgeten på shenmue 1-2 på 70 miljoner dollar, detta spelet kommer inte sluta väl..
Jag var en av dom som backade på kickstarter trodde verkligen att pengarna skulle räcka

Vad är det som säger att spelen inte skulle ha blivit billigare att utveckla sen början på 00-talet? Visst, kanske inte en en tiondel billigare men nog är det svårt att jämföra kostnaden då och nu?

1
Skriv svar