Obsidian-medarbetare ser potential i Fallout 76

Robot
Obsidian-medarbetare ser potential i Fallout 76

Lyfter det positiva, trots alla problem.

#fallout-76


Medlem

Monetär motivation att förbättra? Förhoppningsvis avspeglar sig försäljningssiffrorna på kvalitén spelet håller när det släpps så att de får motivation att göra ett bättre jobb nästa gång.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

76 är inte så dåligt som många grymtar.
Det är i stil med gamla Fallout, med skillnader i miljö, lvl system och spelsätt.
Detta kan även sägas om alla spelen från 1:an.

Jag ser inte vad folk gnäller på och för övrigt, vilket online spel har inte haft problem i början? Eller behövt patchas?

Nä, spelet som det är idag är en stark 4:a i betyg.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Gav det en 3a då jag själv har väldigt kul i spelet men samtidigt är det mkt som saknas men som sagt i tråden så har spelet stort potential att bli mycket bättre.

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

76 är inte så dåligt som många grymtar.
Det är i stil med gamla Fallout, med skillnader i miljö, lvl system och spelsätt.
Detta kan även sägas om alla spelen från 1:an.

Jag ser inte vad folk gnäller på och för övrigt, vilket online spel har inte haft problem i början? Eller behövt patchas?

Nä, spelet som det är idag är en stark 4:a i betyg.

Stil med gamla fallout? vilket då? Menar du fallout 1 och 2? För det är ju rent osant att säga att 76 har något i likhet med dem.

Ja jag håller med om att spel kan ha problem. Sen kan man ha PROBLEM som Fallout 76 har haft/har. normalt är att många vill in så det är ostabila servrar eller att det tuggar på inloggningen men att ha en patch som är större än hela spelet? nej det är inte vanligt.

Sen håller jag med samtliga kritiker som ger minus för grafik (herregud denna motor asså...) och spelkänsla.

Jag personligen håller questandet som en av de tyngre minus. Jag har spelat wow i många år och klarar mig på "bare minimum" med en textruta men det måste fortfarande vara bra innehåll och intressant. Något Fallout 76 misslyckas med. Det är varken intressanta uppdrag eller spännande överhuvudtaget. Det är mer trälgöra till ljudet av något jäkla tape.

Nej Bethesda tog ett stadigt felsteg med denna titel. Sen får man gilla det iallfall men kritiker och spelare överlag är överens om att 76 är...skit.

Medlem

Har inte spelat det, men den negativa kritiken som spelet fått är sånt jag störde mig på redan i Fallout 4 och som verkar ha gått ännu längre i fel riktning i 76. Så chansen att jag någonsin provar är minimal.

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

76 är inte så dåligt som många grymtar.
Det är i stil med gamla Fallout, med skillnader i miljö, lvl system och spelsätt.
Detta kan även sägas om alla spelen från 1:an.

Jag ser inte vad folk gnäller på och för övrigt, vilket online spel har inte haft problem i början? Eller behövt patchas?

Nä, spelet som det är idag är en stark 4:a i betyg.

Hmm...men det är ju miljö, lvl system och spelsätt som ÄR Fallout...om man ändrar dem vad är det då?

Medlem

Efter att ha läst lite mer om engine och allt sånt så uppfattar jag det som att Bethesda är problemet inte deras engine.

Moddare på tio personer kan uppnå bättre resultat på några år än Bethesda på 400 personer kan under 5 år utav spelproduktion om man utgår ifrån den modscene som finns. Speciellt när det upptäcktes att mycket återanvänts ifrån de gamla spelen.

Moddargrupper som skapat unofficial patches mods sen Morrowind har ofta löst problem Bethesda påstått inte varit möjligt att fixa just då.

På så sätt påstår många att Bethesda kommer extremt billigt undan tack vare sin modscene vilket jag tycker är sant faktiskt.

Så innan var jag kritisk till deras "outdated" engine, men nu är jag mer kritisk till deras sätt att arbeta övh.


signatur

Ordo Ab Chao

eld
Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

76 är inte så dåligt som många grymtar.
Det är i stil med gamla Fallout, med skillnader i miljö, lvl system och spelsätt.
Detta kan även sägas om alla spelen från 1:an.

Jag ser inte vad folk gnäller på och för övrigt, vilket online spel har inte haft problem i början? Eller behövt patchas?

Nä, spelet som det är idag är en stark 4:a i betyg.

av 10.

Jag spelar spelet själv och gör det enbart på grund av att jag finner den enda gameplay-loopen (döda monster, hitta junk, gör bättre saker för att döda monster) rätt underhållande, men det kommer inte hålla.

Det är som att de har tagit ett bord och sågat bort tre av benen, hur skojjig det benet än är så håller det inte upp hela bordet. Man kan inte sitta och drömma över potentialet spelet har, det är samma tankesätt som fans av sea of thieves sätter sig i, och det spelet har inte förbättrats nämnvärt det senaste året.

Bethesda har ett förutbestämt GAAS-schema där de kommer mata in events, grejjer och mer saker att köpa i shoppen, men de kommer inte bygga om spelet, de kommer inte bryta från sina planer.

Medlem

Det är klart att spelet som koncept har potential, men jag tycker inte man ska stödja sådana här hast-släpp direkt vid release, som utan att överdriva inte ens är i närheten av ett värdigt släpp. Har märkt den här trenden är stark i denna genre (samt nära anknytna), och det är ganska frustrerande att se att det verkar fungera. Battle royale, survival, osv.

Tror det är huvudanledningen till att jag inte riktigt fastnat. Det är inte så att jag vägrar ett spel för några buggar, men när det helt tydligt tagits genvägar till höger och vänster känns det som om man spelar skuggan av ett spel, och det enda som håller en fast är drömmen av vad som kunde vara, som glimtar fram har och var. Kanske kan vara i framtiden, förhoppningsvis.

Medlem

Stark 4a, har väl en 130h-nånting+ ingame just nu och loggade på det första jag gjorde denna lördagsmorgon

Medlem

Har spelat spelet non-stop efter det släpptes, tycker det är roligare än Assassins Creed Odyssey, och RDR 2.

Spelet kan bli bättre, stör mig mest över är att fienderna droppar för lite ammo för assault rifles och machine guns. Sen borde stashen bli större, har fått scrappa nästan alla mina vapen för att ha plats för material för nya.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Märks att många inte klarar av att se ett spel för vad det är och kan vara.
Eller ser det i ett större sammanhang i relation till föregående spel.

Lite som en kamrat som inte orkade spela FNW eftersom "man måste ju springa mellan olika platser och det är ju jättelångt mellan dom. Jag vill ha action hela tiden."
Dvs, fel person för fel spel.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Har spelat spelet non-stop efter det släpptes, tycker det är roligare än Assassins Creed Odyssey, och RDR 2.

Spelet kan bli bättre, stör mig mest över är att fienderna droppar för lite ammo för assault rifles och machine guns. Sen borde stashen bli större, har fått scrappa nästan alla mina vapen för att ha plats för material för nya.

Samma här, har spelat en hel del och det är riktigt kul. Jag gillar iofs basbyggande och det är riktigt kul att se andra spelare utforska min bas.

Stashen kommer höjas till 600 i nästa patch men även det är för lite imho.

Däremot så har jag en irl vän som lirar så vi har gjort var sin mule karaktär i går kväll så idag ska vi föra över all junk till våra mules. Hoppas det löser det hela, skulle var kul att springa runt utan att vara overencumbered igen

Medlem
Skrivet av hybris6:

Stashen kommer höjas till 600 i nästa patch men även det är för lite imho.

Dom har sagt att dom ska höja den mer sen fattade jag det som, och att den lilla höjningen nu var för att dom ville se så det funkade. Antar att dom är rädda att nåt ska paja varenda gång dom är inne och pillar i motorn, lite som att vara gisslan hos sin egen skapelse

1
Skriv svar