Recension – Fallout 76

Medlem

Tror nog att Bethesda blivit lite för bekväma för sitt eget bästa så detta var nog något som ändå behövdes. Förhoppningsvis öppnar de nu ögonen och lär sig något...

Medlem
Skrivet av kaealy:

Allt är kul med vänner, men Fallout 76 har ju till och med testat denna teori när folk som t ex angry joe inte ens tyckte det var kul med vänner. Skulle personligen skämmas om jag övertalade några vänner att köpa spelet.

Så du har inte pröva spelet? utan ger en recension genom att se andra gnälla på spelet?

Medlem

För min del tycker jag att spelet är roligt! Har lagt ner ett gäng timmar tillsammans med 1-3 vänner och det är mysigt! Buggarna suger nå fantastiskt. Framförallt har vi stora problem med att kunna skapa party som gör att vi alla behöver starta om hela spelet minst en gång samtidigt och logga in exakt samtidigt för att det kanske ska fungera att skicka invites som syns.

Ja det finns glitchar i grafik och motorn är buggig som satan. MEN, världen och loren (även om den gör avsteg från tidigare) är stor. Tillsammans med 1-3 vänner så kan man ha riktigt kul att vandra igenom stora avstånd för att hitta en rolig punkt som inte var utmärkt och helt plötsligt hamna i ett event där man dödar en scorchbeast i en extremt intensiv fight.

I våran Discord så sitter jag hela tiden och gnäller över buggarna men av någon anledning så dras jag till att logga in och fortsätta spela gång på gång

Buggarna kan och kommer förhoppningsvis att fixas. Själva spelet har saker som behöver tweakas, så som den hatade stashsizen, men överlag så är det kul och kan bli ännu roligare

Medlem
Skrivet av Håkan:

Kan du verkligen ha så många speltimmar, det släpptes just för EN vecka sedan?

----
Sen är det ju alltid bra att folk lär sig att aldrig förhandsboka spel och gå på tillverkarnas försök med olika extra blingbling för att man ska kasta sina pengar i sjön. Även stora titlar kan ju floppa när dom försöker sig på något nytt. Läsa recensioner först, sen köpa. Speltillverkare ska inte komma och försöka sälja på nåt som sen inte håller vad dom lovar.

Gick ju att spela i betan också Men har även nolife:at en hel del

Gen
Medlem
Skrivet av cyprus:

Vem vet, hade du spelat spelet hade du kanske gett det 3,76 😉

Vet inte om detta är min kopp té direkt

jbx
Medlem

Kanske köper och testar till julen 2019, typ.
Men då för 199kr och 1tb uppdateringar.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

@Tomas Helenius: Kanske hade varit bättre med ett 1-10 system (eller t.om. % systemet från PCG) då. Detta spelet verkar avsevärt sämre än t.ex. Call of Cthulhu (inte kört någon utav dom så baserar detta utifrån sedd gameplay, någon som har kört båda kanske kan flika in på deras relativa kvalité).

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Så du har inte pröva spelet? utan ger en recension genom att se andra gnälla på spelet?

Det brukar vara så med folk som bara hoppar på tåget och glider på andras åsikter Svårt att ta folk seriöst om de inte kan bilda egna uppfattningar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det brukar vara så med folk som bara hoppar på tåget och glider på andras åsikter Svårt att ta folk seriöst om de inte kan bilda egna uppfattningar.

Ungefär som att säga att man måste äta bajs för att veta att det smakar skit.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Ungefär som att säga att man måste äta bajs för att veta att det smakar skit.

Nej, det är ett rekursivt påstående. Du behöver äta bajs för att veta vad det smakar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, det är ett rekursivt påstående. Du behöver äta bajs för att veta vad det smakar.

Måste jag bli skjuten för att veta att det kommer göra ont?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Måste jag bli skjuten för att veta att det kommer göra ont?

Hur är det lika subjektivt som hur bra man tycker ett spel är?

Det börjar bli ganska pinsamt nu


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ambassadör
Xbox

Sen häromdagen reas spelet ut överallt, bara en vecka efter släpp. Tydligare tecken än så får man ju leta efter.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Sen häromdagen reas spelet ut överallt, bara en vecka efter släpp. Tydligare tecken än så får man ju leta efter.

Överallt?

Verkar vara samma priser som förut:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4818243


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ambassadör
Xbox

@Dunder: Xbox har kapat priset med 33%, Cdkeys har större rabatt för var dag som går (55% nu), många kedjor internationellt som folk rapporterar om.

Varför argumenterar du emot allt och alla? Jag är också en Fallout-fanboy men det betyder ju inte att jag är blind.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Newklear: Xbox har kapat priset med 33%, Cdkeys har större rabatt för var dag som går (55% nu), många kedjor internationellt som folk rapporterar om.

Varför argumenterar du emot allt och alla? Jag är också en Fallout-fanboy men det betyder ju inte att jag är blind.

Allt och alla? Jag har hållt med många här. Ska man inte anmärka på felaktiga argument/påståenden?

En annan vinkel är ju att jag försöker skapa diskussion, snarare än att bara komma med oneliners för att samla likes.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Så du har inte pröva spelet? utan ger en recension genom att se andra gnälla på spelet?

Har inget gett något recension någonstans, jag dessutom tror att det finns folk som är bättre på att recensera och förmedla både objektiva inslag som t ex buggar och annat som faktiskt är ren fakta och mer subjektiva åsikter. Jag tror inte att jag är bäst i världen på allt, eller om att jag gillar ett spel så är det automatiskt 5/5. Fallout 76 har just nu 55 i betyg på PC, 50 på PS4:an och 51 på Xbox One på metacritic. Behöver inte vet mer för att avgöra att spelet absolut inte är värt priset och att det är rent vidrigt att uppmuntra till mentaliteten att vi slänger ut spel tidigare och fixar senare, när det är ett sånt stort företag som Bethesda. Finns inga ursäkter längre med andra stora spelare i branschen som fixar det, t ex CD projekt red.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hur är det lika subjektivt som hur bra man tycker ett spel är?

Det börjar bli ganska pinsamt nu

Lika pinsamt som att du påstår att man måste spela spelet för att säga att det är skit. Det räcker att se på valfri video eller läsa valfri recension för att se att det är ett hafsverk.

Vad är det i alla recensioner du anser är felaktigt? För du verkar insinuera att vi som inte ville köpa ett early access spel för fullpris är dumma.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Lika pinsamt som att du påstår att man måste spela spelet för att säga att det är skit. Det räcker att se på valfri video eller läsa valfri recension för att se att det är ett hafsverk.

Vad är det i alla recensioner du anser är felaktigt? För du verkar insinuera att vi som inte ville köpa ett early access spel för fullpris är dumma.

Alright
Nej, du får såklart säga vad du vill, men du kommer inte veta om du har rätt eller inte, varken subjektivt eller objektivt.

Den enda recensionen jag läst är FZ:s och kan inte säga att någonting var fel. Kan inte minnas att jag sagt att någon recension varit fel. Inte heller att jag skulle insinuerat något, det får stå för dig.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ja jag tycker inte att det ser ut som ett roligt spel att spela, så jag lär ta och skippa detta Fallout.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Alright
Nej, du får såklart säga vad du vill, men du kommer inte veta om du har rätt eller inte, varken subjektivt eller objektivt.

Den enda recensionen jag läst är FZ:s och kan inte säga att någonting var fel. Kan inte minnas att jag sagt att någon recension varit fel. Inte heller att jag skulle insinuerat något, det får stå för dig.

Recensenten har inte fel enligt dig, även om han skriver "det är en trasig loot-shooter som luktar early access lång väg".

Men till en annan i tråden svarade du med detta om att spelet skulle vara ett hafsverk.

Skrivet av Dunder:

Då låter det som att man tycker att något särskilt innehåll saknas, men här verkar det snarare som att man inte riktigt förstått vad det är för spel, och därmed dömmer det på helt felaktiga grunder.
Det brukar bli så när man bara greppar efter andras åsikter, snarare än att skapa sina egna.

Vad är det vi inte förstår? Vad är det recensenter inte förstår med spelet? Menar du att den extrema mängden buggar som finns inte pekar på att det är ett hafsverk? Eller hur extremt uselt interfacet (fortfarande) för husbygget är? Hur questen mest påminner om WoW år 2005 snarare än ett spel släppt 2018? Varför finns inga NPC:er man kan snacka med (nej inte robotar, sluta)? Ingen av dessa punkter är subjektiva. Detta är objektiva sanningar om hur spelet är, och därför behöver man inte spela det för att veta att det är ett hafsverk. Som recensenten sa, det är ett trasigt early access spel. Vilket du anser vara helt korrekt btw.

Så sluta försöka slingra dig och förklara istället vad det är du anser vi "inte förstår". Våga stå för dina åsikter.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Recensenten har inte fel enligt dig, även om han skriver "det är en trasig loot-shooter som luktar early access lång väg".

Men till en annan i tråden svarade du med detta om att spelet skulle vara ett hafsverk.

Ser inte hur det inte skulle gå ihop? Har sagt många gånger att det finns buggar, så det får du nog förtydliga.

Skrivet av Sillgam:

Vad är det vi inte förstår? Vad är det recensenter inte förstår med spelet? Menar du att den extrema mängden buggar som finns inte pekar på att det är ett hafsverk? Eller hur extremt uselt interfacet (fortfarande) för husbygget är? Hur questen mest påminner om WoW år 2005 snarare än ett spel släppt 2018? Varför finns inga NPC:er man kan snacka med (nej inte robotar, sluta)? Ingen av dessa punkter är subjektiva. Detta är objektiva sanningar om hur spelet är, och därför behöver man inte spela det för att veta att det är ett hafsverk. Som recensenten sa, det är ett trasigt early access spel. Vilket du anser vara helt korrekt btw.

Så sluta försöka slingra dig och förklara istället vad det är du anser vi "inte förstår". Våga stå för dina åsikter.

Vet inte vilka "vi" är när du skriver "vi", du får nog hålla dig till dig själv, annars blir det bara konstigt.

Du skriver att det finns en extrem mängd buggar. Det gör det inte. Det finns samma buggar, av samma anledningar, som det finns i t.ex. Fallout 4 och 3. Har dessa också extrema mängder buggar? Kanske, men det gör inte specifikt Fo76 sämre.

Husbyggandet är också samma som i Fo4, klagade du på det också? Jag tycker själv husbyggandet är helt värdelöst. Det finns inte heller någon större anledning till att bygga hus, så jag har inte brytt mig om det. Något jag hoppas de implementerar är att man får bygga sitt eget valv. Det blev ett DLC till fyran, men där fanns det ingen som helst anledning till att bygga ett, men i Fo76 hade det varit perfekt.

NPC:er finns inte för att de som inte kom in i valven är döda, alternativt har blivit scorched. Hade du lagt fem minuter på att sätta dig in i story:n hade du sett detta.

Angående att våga stå för mina åsikter, jag ser ingenstans vart jag inte gjort just det. Hur är det bättre att bara hoppa på ett tåg och repetera vad andra säger? En hemläxa för läsaren.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Du skriver att det finns en extrem mängd buggar. Det gör det inte. Det finns samma buggar, av samma anledningar, som det finns i t.ex. Fallout 4 och 3. Har dessa också extrema mängder buggar? Kanske, men det gör inte specifikt Fo76 sämre.

Nej, det gör det till ett hafsverk eftersom de fortfarande inte fixat buggarna till detta spelet. Vad har de gjort de senaste 3 åren egentligen bortsett från att bygga ny terräng?

Skrivet av Dunder:

Husbyggandet är också samma som i Fo4, klagade du på det också? Jag tycker själv husbyggandet är helt värdelöst. Det finns inte heller någon större anledning till att bygga hus, så jag har inte brytt mig om det. Något jag hoppas de implementerar är att man får bygga sitt eget valv. Det blev ett DLC till fyran, men där fanns det ingen som helst anledning till att bygga ett, men i Fo76 hade det varit perfekt.

Ja, jag avskydde även husbyggandet i Fo4 just p.g.a. att interfacet var horribelt. Att det är lika dåligt som i 4an stärker ju bara tesen om att det är ett hafsverk. Ingenting har fixats. Inte ens det som hela spelet skulle kretsa kring; (rebuildin 'murica).

Skrivet av Dunder:

NPC:er finns inte för att de som inte kom in i valven är döda, alternativt har blivit scorched. Hade du lagt fem minuter på att sätta dig in i story:n hade du sett detta.

Du förstår väl själv att Bethesda skrev storyn och kunde ha skrivit den bättre och på så sätt inkluderat NPCer. Varför kunde de inte ha lagt till NPC:er i ett valv någonstans exempelvis?

Annars menar du på fullt allvar att Bethesda kan göra detta i alla sina spel så länge de skrivit någon dålig anledning till varför. Problemet är inte bara att det gör spelet tråkigt och livlöst men det begränsar ju samtidigt vad Bethesda kan göra med världen.

Skrivet av Dunder:

Angående att våga stå för mina åsikter, jag ser ingenstans vart jag inte gjort just det. Hur är det bättre att bara hoppa på ett tåg och repetera vad andra säger?

Kritiken kanske upprepas för att den är befogad. Samtidigt förstår jag inte hur det är skillnad på att upprepa negativa aspekter jämfört med positiva aspekter. Det som upprepas från folk som är positiva är ju alltid "fun with freeends".

Medlem

Men är det så dåligt som alla säger är ju min fråga?
Gillade Fallout 4 jävligt mycket men det är ju surt om det bara finns fiender och inga NPC'er alls?
Gillade även att bygga baser i 4an och tänkte det kanske är en rolig grej i multiplayer, men är det en "död värld" är det nog inte ens kul i MP:
Har sett streams och det ser ut som Fallout 4 fast tråkigare, men det baserar jag bara på det jag sett.

Medlem
Skrivet av shelter:

Men är det så dåligt som alla säger är ju min fråga?
Gillade Fallout 4 jävligt mycket men det är ju surt om det bara finns fiender och inga NPC'er alls?
Gillade även att bygga baser i 4an och tänkte det kanske är en rolig grej i multiplayer, men är det en "död värld" är det nog inte ens kul i MP:
Har sett streams och det ser ut som Fallout 4 fast tråkigare, men det baserar jag bara på det jag sett.

I sitt nuvarande skick kräver det nästan att man verkligen gillar Fallout. Gör man det så finns det mycket att hämta från Fo76. Att det inte finns NPC:s i vanlig bemärkelse kommer man över snabbt.

Att bygga baser funkar dåligt just nu, men det är något Bethesda vet om och lovat att fixa.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

eld
Medlem
Skrivet av Dunder:

I sitt nuvarande skick kräver det nästan att man verkligen gillar Fallout. Gör man det så finns det mycket att hämta från Fo76. Att det inte finns NPC:s i vanlig bemärkelse kommer man över snabbt.

Att bygga baser funkar dåligt just nu, men det är något Bethesda vet om och lovat att fixa.

Vettefan om man verkligen kommer över bristen på npc's, det ligger och kliar helatiden. Samma känsla man får i spel när man förväntar sig en dialog av en npc men bara får en npc-bark ropad på en, den känslan fast på varenda robot i spelet.

Om man klarar av att spela fallout4 genom att bara loota och crafta medan man ignorerar npc's så kan man finna sig tillrätta i världen, exploration är egentligen det enda som på något nivå fungerar i fallout 76.

Medlem
Skrivet av eld:

Vettefan om man verkligen kommer över bristen på npc's, det ligger och kliar helatiden. Samma känsla man får i spel när man förväntar sig en dialog av en npc men bara får en npc-bark ropad på en, den känslan fast på varenda robot i spelet.

Om man klarar av att spela fallout4 genom att bara loota och crafta medan man ignorerar npc's så kan man finna sig tillrätta i världen, exploration är egentligen det enda som på något nivå fungerar i fallout 76.

Okej, "man" är fel ord att använda här då det såklart är subjektivt, my bad, men jag kom över det snabbt. Cohh som jag följer mycket på Twitch nämnde det också.
Går man in med förväntningen att det är Fallout 5 är det klart att man blir besviken, men då har man inte riktigt förstått vad det är för spel heller.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Howdy,
Vill bara ge mina 2 cents här då det är så mycket neg här gällande Fallout 76.

Jag har aldrig spelat ett spel utan någon bugg här och där och jag är bland dem som betalat fullt pris på spel som dissats hårt här (No Man Sky med flera) och jag har t.o.m. köpt Skyrim både original med alla DLCs och den högupplösta utgåvan till pc. Jag har dessutom köpt Skyrim, GTAV och Witcher 3 till både PS4 och PC för jag hatar att spela på konsol och mina barn vill inte spela på PC och jag gnäller inte över varför inte alla spel är plattformsoberoende och varför inte allt automatiskt sparas i en molntjänst. Jag köpte vid release REdREdmp2 till PS4 och hoppas verkligen att den kommer till PC så jag slipper den fåniga konsolkontrollen som barnen gillar.

Fallout 76 är inte perfekt, grafiken kanske är outdated men vi som spelar har faktiskt kul och det är vad som räknas. Är det buggigt, yes men det är ok så länge det är kul. Är det kul med max 600 i lådan? Nej, det suger men atmosfären är 10 ggr mer nice än action som BF eller CoD eller andra teamspel (Evolve Stage 2 någon? köpt för normalpris och spelat ett par timmar innan man ledsnade). Men det är tur att det just nu verkar mestadels vara vi som tidigare spelat Fallout 3 och 4 som spelar för jag tror inte det hade varit lika kul med mängder av aggressiva 12-18 åringar som vill nå maxlevel på 10 tim i alla spel. Så här långt känns det som att dem jag träffat ingame verkat mer mogna än den average Fortnite-spelaren.

Spelade BFV till release och sen började en ny typ av spelare att spela som tog bort det roliga vi andra hade haft under Origins prereleasedagar. Intressant var hur markant spelarbasen förändrades nästan över en natt, de som lägger ner mer pengar på spelen (och har råd med det) verkar gnälla mindre. Jag vet inte om det stämmer men det är inte första pc-spelet jag tyckt att om det kostar mer att spela så minskar gnället.

Jag är i alla fall en av dem som tycket Fallout 76 är intressant, har rätt tempo, en fantastiskt värld att upptäcka och en intressant lore trots sina brister. Har svårt att tro att de som älskade Fallout 3 och 4 inte skulle vilja upptäcka den nya värld som visas upp (även om vissa tycker det borde varit en dlc, verkligen en mega dlc i så fall). Om man sen tycker är prislappen är ok eller för hög kan ju diskuteras men gillar man Fallout-världen så är spelet värt att spela igenom där man samtidigt kan träffa andra som gillar spelmiljön lite då och då.

I min värld är Fallout 76 ett exploration solospel i multiplayermiljö där man kan samarbeta men inte måste. Många andra spel (yes jag köpte även Sea of Thieves och spelade solo) kräver ett gäng som du ska spela med men dagens 25-35 åringar kommer senare att inse att med stigande ålder minskar antalet polare som gärna spelar några timmar då och då och då passar solospel i multiplayermiljö perfekt.

Medlem
Skrivet av PsyCor:

För min del tycker jag att spelet är roligt! Har lagt ner ett gäng timmar tillsammans med 1-3 vänner och det är mysigt! Buggarna suger nå fantastiskt. Framförallt har vi stora problem med att kunna skapa party som gör att vi alla behöver starta om hela spelet minst en gång samtidigt och logga in exakt samtidigt för att det kanske ska fungera att skicka invites som syns.

Ja det finns glitchar i grafik och motorn är buggig som satan. MEN, världen och loren (även om den gör avsteg från tidigare) är stor. Tillsammans med 1-3 vänner så kan man ha riktigt kul att vandra igenom stora avstånd för att hitta en rolig punkt som inte var utmärkt och helt plötsligt hamna i ett event där man dödar en scorchbeast i en extremt intensiv fight.

I våran Discord så sitter jag hela tiden och gnäller över buggarna men av någon anledning så dras jag till att logga in och fortsätta spela gång på gång

Buggarna kan och kommer förhoppningsvis att fixas. Själva spelet har saker som behöver tweakas, så som den hatade stashsizen, men överlag så är det kul och kan bli ännu roligare

Jag är lite i samma sits.

Polaren skaffade det nästan direkt, jag var jävligt skeptisk... Men efter lite tjat och efter att det kostade typ 200-250 kronor när jag köpte det så gav jag det ett försök.

Och well, jag är positivt överasskad, jag hade förväntat mig en säck med skit rent ut sagt.

Det jag fick är något jag skulle kalla Fallout 4 med basbygge light (med light menar jag att det är inte jobbigt som jag upplevde baserna i Fallout 4 var).

i Co-Op... och well det mesta är kul i co-op

Jag väntade några veckor efter release, och den där "prestanda patchen" kom, jag testade både innan och efter den patchen, och det är verkligen som natt och dag.

Jag hade nog gett spelet 3.5 i betyg, baserat på hur pass kul jag har i det.

Men är det ett superbra spel, näää... Är det så kasst som mediesvängen säger, näh inte heller.

Största problemet är nog att Bethesda har ljugit rätt friskt om vad det är för scope på spelet, samt vad folk förväntade sig.

jag tror de förväntade sig Fallout MMO, det här är inget MMO, det här är Fallout CO-OP!


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

jag tror de förväntade sig Fallout MMO, det här är inget MMO, det här är Fallout CO-OP!

Jag tycker det är lite tråkigt att de begränsat till bara drygt 24 spelare per server, det blir väldigt tomt om man inte har folk IRL (eller lyckas hitta någon trevlig själ in-game) att spela med. Antagligen hade end game blivit för enkelt om det var många fler på servern, men det borde gå att fixa på något vis.

Nu när push-to-talk har fixats så är nästan tomheten det största problemet, känner jag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skriv svar