Rykte – Sverige och drottning Kristina i nya Civ VI-expansionen?

Robot
Rykte – Sverige och drottning Kristina i nya Civ VI-expansionen?
Medlem

Jag vill bara tacka Fredrik för Bob Hund-referensen i underrubriken. Tack Fredrik!

Medlem
Skribent
Skrivet av RiddarKatig:

Jag vill bara tacka Fredrik för Bob Hund-referensen i underrubriken. Tack Fredrik!

Jag ska se bob hund om en vecka och kopplade inte riktigt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Kul! Var tveksam tveksam till om Sverige skulle komma till Civ VI eftersom Norge är med den här gången.
Också kul med nytt val av ledare. Behöver inte en Gustav eller Carl igen; vår historia är rikare än så.

Medlem

Intressant val, minst sagt. Sista ledet i Vasaätten och hon spolade ner hela skiten i latrinen. Perfekt för Civ 6 med andra ord.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag ska se bob hund om en vecka och kopplade inte riktigt.

Istället för musik: förvirring.

Medlem

Av alla Sveriges monarker kändes drottning Kristina rätt trist. Min hobbyhistoriska och subjektiva åsikt är att våra manliga regenter helt klart varit mer färgstarka. Men trots det så är jag jäkligt glad att kunna få spela Sverige utan moddar. Vilka svenska regenter har skildrats förut, är det någon mer än Gustav II Adolf i Civ V? Minnet sviker mig.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Skribent
Skrivet av RiddarKatig:

Istället för musik: förvirring.

Jag blir så förbannad att jag alltid ska förlora.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Ooooh den här monarken minns jag från mellanstadiets historielektioner

Hon återvände till Sverige varje år för att hämta 4 miljoner kr (sjukt mkt pengar på den tiden) som hon levde ett lyxliv med i Italien (stor fiende till oss)

Kan man sänka landförrädarens skepp in game så lovar jag att köpa spelet xD


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Ooooh den här monarken minns jag från mellanstadiets historielektioner

Hon återvände till Sverige varje år för att hämta 4 miljoner kr (sjukt mkt pengar på den tiden) som hon levde ett lyxliv med i Italien (stor fiende till oss)

Kan man sänka landförrädarens skepp in game så lovar jag att köpa spelet xD

Var tvungen att kolla fakta då 4 miljoner borde vara mer än vad sverige var värt på den tiden. 😉 Enligt Wikipedia fick hon 20000 per år i underhåll, vilket också låter väldigt mycket.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Var tvungen att kolla fakta då 4 miljoner borde vara mer än vad sverige var värt på den tiden. 😉 Enligt Wikipedia fick hon 20000 per år i underhåll, vilket också låter väldigt mycket.

Gah det var en jäkla skillnad det^^ Till mitt försvar så var det nästan 20 år sedan jag läste om henne


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Var tvungen att kolla fakta då 4 miljoner borde vara mer än vad sverige var värt på den tiden. 😉 Enligt Wikipedia fick hon 20000 per år i underhåll, vilket också låter väldigt mycket.

Antar att det inte är svenska kronor det handlar om utan silverdaler eller något liknande.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Antar att det inte svenska kronor det handlar om utan silverdaler eller något liknande.

Riksdaler var det det var tjugo tusen av.

Medlem

Nu blev man ju sugen på gamla Svea Rike från levande böcker

Medlem

Intressant människa men knappast någon värdig ledare. Jävla downgrade från sveriges antagligen skickligaste (åtminstone i topp 3) ledare i 5an.

1
Skriv svar