Blizzard jobbar på ett Pokémon Go-liknande spel – med Warcraft-tema

Robot
Blizzard jobbar på ett Pokémon Go-liknande spel – med Warcraft-tema
Medlem

Jag gillade 90 och 00-talets Blizzard mer...


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag ser framför mig en inkubator a la Silicon Valley. Så det blir nog inget av detta.

Skribent

Jag hoppas det blir något av det här! Gillar egentligen konceptet med Pokémon Go – att gå runt ute i verkligheten och samla grejer och battla. Samtidigt är jag inte supersugen på just Pokémon-universumet. Nåt liknande med Warcraft däremot..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Usch fyfan. Pokemon Go är ju knappt ett spel till att börja med och att kombinera det med Warcraft låter genuint som en värdelös idé.

Medlem

Det intressanta blir hur komplext det verkligen kan bli på en mobil. Rent hårdvarumässigt är det nog inga problem, men för ui och spelmekanik är jag skeptisk. Om det finns en möjlighet att kunna koppla in en handkontroll via bluetooth kan det vara intressant. Har alldeles för liten skärm för att kunna spela som blizzard tänkt att man "ska" spela Diablo Immortal.

Undrar om de tänker låta Netease vara inblandade i dessa andra mobilprojekt också?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Inte undra på att Mike Morhaime lämnade blizz


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Ser framför mig ett nytt mobilspel presenteras på nästa blizzcon som deras huvudevent för Warcraft.

Medlem

Wow, de anstränger sig verkligen med att uppröra fans av alla dess slag genom att hela tiden ignorera det folk verkligen vill ha och trycka ut enkelt och billigt skit för maximal profit... Precis som @Javas sade: "Jag gillade 90 och 00-talets Blizzard mer..."

Medlem

Vad fan är det som har hänt med det Blizzard man älskat sedan 96????

Detta Blizzcon var inte häftigt alls. Kändes mera som ett Gamescom än ett Blizzcon. Det om något säger hur fan det är ställt med dem!

Enda bra som jag känner hopp om är WC3 remastern.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Juel91:

Usch fyfan. Pokemon Go är ju knappt ett spel till att börja med och att kombinera det med Warcraft låter genuint som en värdelös idé.

Vad snackar du om? Vad menar du med "knappt ett spel"? Det är väl ändå det största mobilspelet och har varit under en ganska lång tid(?).

Jag tycker det verkar som en genial idé. Jag gillar båda Warcraft-universumet och Pokémon GO så en kombination kan säkert bli bra.

Medlem

Är det nu lavinen av Blizzard mobilspel kommer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Tyckte Warcraft 2 var mysigt pga snö eller något men annars förstår jag inte varför så många känner så mycket över vad Blizzard gör och inte gör.

Medlem

Det ska ju tilläggas att Blizzard är tillräckligt stora för att klara av att utveckla flera spel samtidigt. Om detta blir verklighet så är det inte ett hinder för att något annat utvecklas samtidigt

Skägg.
10 Chambers

Bara jag som hellre hade switchat på dagens två Blizzard-rykten? Ett Diablo Go, där man springer runt och försöker stänga helvetshål i grannskapet. Eller öppnar dom genom att utföra ritualer med andra.

Och ett Warcraft Souls, ett riktigt tungt rollspel i tredjepersonsvy där man själv får välja vilken sida man ska slåss för.


signatur
Medlem
Skrivet av Javas:

Jag gillade 90 och 00-talets Blizzard mer...

Blizzard existerar inte nå mer


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Tänkte på det här för ett tag sedan - dom har ju redan pet battles i WoW, så varför inte utöka den idén?

Medlem

Den nyheten framkallade fler kalla kårar än jag någonsin haft i Diablo-serien

Medlem

gå runt o leta efter blommor? elr Grekland 2019 stå o fiska lite.....

Medlem
Skrivet av Ziern:

Tänkte på det här för ett tag sedan - dom har ju redan pet battles i WoW, så varför inte utöka den idén?

Jag tänkte samma tanke när jag läste nyheten. Låter inte särskilt långsökt och inte heller som en direkt dålig idé även om jag personligen inte är intresserad.

Medlem

@mewrtar: För att det är knappt något gameplay eller någon vettig utmaning. Menade det på samma sätt en walking simulator knappt är ett spel, inte nödvändigtvis en dålig sak (har personligen en stark avsmak för Go dock men det är bara en IMO).

Avstängd

Tråkigt för det betyder att det delvis går ut över något annat potentiellt spel *host Diablo 4, host WC4, host SC3*.

Medlem

Jag var nog också inne på att det där lär ju bli ett ytterst tråkigt spel.
Men så tänkte jag att dom borde kunna få det lite intressantare genom att göra det mer hardcore. Lite WoW - IRL
Typ att monstren slår tillbaks så att man kan dö(i spelet då), och har du dött får du banne mig fysiskt pallra dig iväg till en respawn-point innan du kan spela vidare.

Och ska man ha tag i nått ovanligt, så likadant där, då får man se till och pallra sig iväg en bit för att hitta det man söker. Och det går ju att logga hur man rör sig så att man hela tiden behöver söka sig till nya områden. typ.

Avstängd

Nej fyfan, det räcker med diablo mobile fiaskot. Förstör inte en till IP nu..

1
Skriv svar