USA-siffror: Red Dead Redemption 2 säljer tre gånger bättre än originalet

Robot
USA-siffror: Red Dead Redemption 2 säljer tre gånger bättre än originalet
Medlem

Har köpt det till PS4. Det går ju inte att se hur länge man spelat, men uppskattningsvis runt 75 timmar. Jag spelade inget igår, upptagen med annat. Har hittills inte spelat nåt idag. Längsta uppehållet sen jag började spela. Måste nog spela lite ikväll.

Släpper de en lika bra PC-port som till GTA5 köper jag det med glädje igen och spelar igenom på datamaskinen.

Inaktiv

Avvaktar tills det kommer till PC

KoP
Medlem
Skrivet av Bennii:

Har köpt det till PS4. Det går ju inte att se hur länge man spelat, men uppskattningsvis runt 75 timmar. Jag spelade inget igår, upptagen med annat. Har hittills inte spelat nåt idag. Längsta uppehållet sen jag började spela. Måste nog spela lite ikväll.

Släpper de en lika bra PC-port som till GTA5 köper jag det med glädje igen och spelar igenom på datamaskinen.

Finns det inte någon liknande funktion som på Xboxen då man kan gå in i sin profil och sen till spelen och sen se exakt hur länge man spelat varje spel? Trist. :/

Avstängd
Skrivet av KoP:

Finns det inte någon liknande funktion som på Xboxen då man kan gå in i sin profil och sen till spelen och sen se exakt hur länge man spelat varje spel? Trist. :/

Jo det finns på xbox, det är synd att det inte finns på ps4 att man kan se hur många timmar man spelat.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Tröttnade rätt fort på det.
Framför allt för den sjukt dåliga gameplay på ps4.

Medlem

Börjar närma mig slutet nu efter uppskattningsvis 60-70 timmar. Och då har jag ändå massor av grejer kvar som jag vill göra. Inte lirat ett sånt här långlivat spel sen witcher 3 typ.

Medlem

Spelat ut det och gjort det mesta. Har väl ett fåtal kvar av de lite tråkigare stranger encounters.
Försökt göra mesta eastereggs jag funnit roligt.
Spontant är känslan att jag bara vill starta om, trots jag endast är halvvägs genom Odyssey.

Men är det nån som vet nått närmare om RDR online? Så jävla kryptiska Rockstar. Ska launcha i November.. Såhär 1,5 vecka innan finns inte ens så mycket som ett datum, en bild eller ens en teaser. Än mindre nån form av beskrivning.

En läckt bild florerar som påstås visa introuppdraget. Thats it, så vitt jag vet. Enlighten me, plz. Jag är ivrig.

Medlem

Leeenny!! 😂

Kört igenom alla kapitel och ett antal timmar free-roam.. Skulle gissa att jag landat runt 100h.
Överlägset det singelplayerspel jag lagt mest tid på.

Skrivet av Cyberz:

Tröttnade rätt fort på det.
Framför allt för den sjukt dåliga gameplay på ps4.

Vad är det som är så sjukt dåligt med gameplay på PS4? Är det inte samma som på xbox?

Jag kör på orginal PS4 och förutom små drops i fpsen första 2-3 sekunderna när jag ridit in i Valentine eller Saint Denis har jag inte märkt av några problem.

Medlem
Världens bästa spel till dagens datum

RDR2 går till historian som det bästa spelet i historian då det fick 97p på all time score inom spel, nr två var god of war på 95p. Mäktigt som fan men helt rättvist då grafiken är fenomenal och hur verklighets baserat och troget spelet är är helt sjukt. datorn är ju hel smart något jag aldrig upplevt i tidigare spel. Next generation är det här utan tvekan och då överdriver jag inget alls. Det enda som var lite kasst var kontrollen när Arthur promenerar då det kan gå lite slött ibland men annars perfekt om man klarar av att hantera en yoystick för den större delen klarar inte av det utan måste få hjälp med mus o tangentbord

Hoppas Rockstar skiter i GTA 6 då det är en spel serie som bör läggas ned och bygg vidare på RDR3 istället...

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Tröttnade rätt fort på det.
Framför allt för den sjukt dåliga gameplay på ps4.

Synd att du fick en dålig upplevelse men ja, tyvärr blir spelet lite handikappat på standardversionerna av Xbox one och PS4.
Spelet är extremt krävande på hårdvaran och tyvärr hänger standarversionerna av konsolerna inte riktigt med så det blir framdrops och på Xbox one och Xbox one S även väldigt låg upplösning av bara 864p.

Själv kör jag på en Xbox one X och älskar spelet. Ser fullkomligt fantastiskt ut och allt flyter på utan problem. Enda smolket är att som inbiten PC-spelare kan jag inte undvika att märka och bli lite störd av att spelet bara körs i 30fps, märks tydligt när man vänder sig om eller rider omkring och tittar åt sidan, uppdateringen hänger helt enkelt inte med och allt blir suddigt.

Medlem
Skrivet av xzeros:

Leeenny!! 😂

Kört igenom alla kapitel och ett antal timmar free-roam.. Skulle gissa att jag landat runt 100h.
Överlägset det singelplayerspel jag lagt mest tid på.

Vad är det som är så sjukt dåligt med gameplay på PS4? Är det inte samma som på xbox?

Jag kör på orginal PS4 och förutom små drops i fpsen första 2-3 sekunderna när jag ridit in i Valentine eller Saint Denis har jag inte märkt av några problem.

själva känslan av att styra gubben och hela gameplay?
spelar lite nya AssCreed på PC med Xbox one dosa, och styrningen är hur bra som helst där, fast det är konsol dosa.

Skrivet av Wolfkin:

Synd att du fick en dålig upplevelse men ja, tyvärr blir spelet lite handikappat på standardversionerna av Xbox one och PS4.
Spelet är extremt krävande på hårdvaran och tyvärr hänger standarversionerna av konsolerna inte riktigt med så det blir framdrops och på Xbox one och Xbox one S även väldigt låg upplösning av bara 864p.

Själv kör jag på en Xbox one X och älskar spelet. Ser fullkomligt fantastiskt ut och allt flyter på utan problem. Enda smolket är att som inbiten PC-spelare kan jag inte undvika att märka och bli lite störd av att spelet bara körs i 30fps, märks tydligt när man vänder sig om eller rider omkring och tittar åt sidan, uppdateringen hänger helt enkelt inte med och allt blir suddigt.

det är ps4 pro jag kör på, det laggar inte det är inga såna problem, det är styrningen som dödar min upplevelse, klarar inte av den bara.

jag är glad att ni är nöjda.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

det är ps4 pro jag kör på, det laggar inte det är inga såna problem, det är styrningen som dödar min upplevelse, klarar inte av den bara.

Ah jo det kan jag förstå, Rockstar har alltid haft sitt eget sätt när det gäller styrningen och det brukar vara att antingen bryr man sig inte eller så blir man störd av det hela tiden, du är definitivt inte ensam om att bli störd av det.

Medlem

Är ni säkra på att RDR2 mättes i bara fem dagar?

NPD mäter inte efter när månader startar och slutar utan efter fyra- eller fem-veckors perioder som kan börja och sluta en bit ifrån månadsskiften.

Medlem

Spelat konstant i tre veckor nu. Säkert uppe i ett par hundra timmar men känner mig långt ifrån färdig. Ettan (som är ett av mina favoritspel ever) sträckkörde jag igenom samma helg som tvåan hade släppts, både challenges och story.. bara för att peppa upp mig lite 😋

Avstängd
Skrivet av c0rleone:

Börjar närma mig slutet nu efter uppskattningsvis 60-70 timmar. Och då har jag ändå massor av grejer kvar som jag vill göra. Inte lirat ett sånt här långlivat spel sen witcher 3 typ.

Jag tycker inte alls det var långlivat. Alldeles för lite quester för min smak. Jag är på andra genomspelningen nu, startade den igår. Fanns som inget att göra efter man klarat ut spelet.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Va?
Skrivet av breahl:

Jag tycker inte alls det var långlivat. Alldeles för lite quester för min smak. Jag är på andra genomspelningen nu, startade den igår. Fanns som inget att göra efter man klarat ut spelet.

Finns hur mycket som Helst att göra efter spelet. Jag har så kul. Håller på att klara av alla challenges har cirka 20 kvar. Jag rånar, jag jagar gäng, jagar, och slåss i barer. Skitkul. Det kändes dock riktigt tomt i början efter man klarat av spelet men det gick över. Var nog bara en massa blandade känslor. Jag fick ett bra slut i alla fall. En sak är säker! Storyn sitter djupt inom mig. Har nog aldrig i hela mitt liv spelat ett spel där en story har fått mig att skratta, nästan gråta och vara förbannad.

Jag ska spara spelet på en save och sen starta ett nytt spel. Vill körs igenom med lägsta honor. Jsg fick achivments på högsta honor första resan.

Medlem

100% completion nu efter en månads konstant spelande. Dags att jaga återstående single player-trophys. Bara en handfull kvar. Några stranger events kvar också. Fuck vad jag älskar det här spelet!

Medlem

@denza: visste inte att det fanns achievement/Trophy för lägst honor. Hmm, dags att ladda hagelbrakaren och gå douchebag!

1
Skriv svar