Recension – Fallout 76

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Väldigt generöst
Själv skulle jag ha gett det en 1, max.

Vad gillade du inte med spelet då? Har du prövat spela med vänner?

Medlem
Skrivet av kaealy:

Men seriöst, har din mamma varit med och gjort spelet eller? Du har gått och spytt samma sak i samtliga trådar om spelet.

Vid sidan av alla buggar så är det ju uppenbart att de inte ens själva är nöjda med mängden innehåll om man tänker på uttalandet de gjorde innan spelet släpptes. Bethesda själva är inte nöjda, det borde räcka som argument.

Det tråkiga är ju alla som, om de vore en envis papegoja, återupprepar vad andra tycker om spelet utan att ha ägnat det en minut.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Vad gillade du inte med spelet då? Har du prövat spela med vänner?

Har inga vänner som är dumma nog att köpa spelet, så nej har inte prövat det med vänner
Men det fixar ju inte problemet med att det inte finns något att göra i spelet förutom att loota och repetera samma event som du har gjort förut
Sen finns det ju "PVP" men det är ju super meningslöst för man får inget för det och man blir straffad om man dödar ovilliga


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Vad gillade du inte med spelet då? Har du prövat spela med vänner?

Allt är kul med vänner, men Fallout 76 har ju till och med testat denna teori när folk som t ex angry joe inte ens tyckte det var kul med vänner. Skulle personligen skämmas om jag övertalade några vänner att köpa spelet.

Medlem

Haha, det här känns lite absurt när jag stressar hem för att få ta några levels för att fixa ny Power Armor gear. Jag har verkligen riktigt kul i spelet, med eller utan vänner. Jag hade personligen gett det en 3:a, men jag förstår klart var 2:an kommer ifrån. Det är verkligen inte ett välpolerat spel, men på något vis har jag fortfarande fasansfullt roligt.

Medlem
Skrivet av cyprus:

Det tråkiga är ju alla som, om de vore en envis papegoja, återupprepar vad andra tycker om spelet utan att ha ägnat det en minut.

Spelet ligger ju o surrar kring 50-65 på metacritic, i en värld där folk i allmänhet är alldeles generösa med betyg. Säger nog tycker jag. Avbeställde min CE när första eller andra gameplay trailern kom, tog uppenbart ett rätt beslut.

Medlem
Skrivet av rosski:

En annan vinkel är ju isåfall att Bethesda alltid släpper halvfärdiga spel

Buggiga ja, men halvfärdiga?
Då låter det som att man tycker att något särskilt innehåll saknas, men här verkar det snarare som att man inte riktigt förstått vad det är för spel, och därmed dömmer det på helt felaktiga grunder.
Det brukar bli så när man bara greppar efter andras åsikter, snarare än att skapa sina egna.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Men seriöst, har din mamma varit med och gjort spelet eller? Du har gått och spytt samma sak i samtliga trådar om spelet.

@kaealy: Hahaaha!! Jag tror att du just kom på det! Varför sitter man annars och bevakar varenda tråd kring Fallout 76 och skäller på allt och alla som inte gillar det?

Skrivet av cyprus:

Det tråkiga är ju alla som, om de vore en envis papegoja, återupprepar vad andra tycker om spelet utan att ha ägnat det en minut.

@cyprus: Den enda som låter som en pappegoja här är du.
Vad vet du om vad folk har spelat eller inte spelat? Personligen har jag spelat betan, som va exakt vad som släpptes sedan också.
Sluta va så jävla butthurt och acceptera att inte alla måste tycka som du.

Bra recension! Även om jag personligen hade tryckt lite hårdare på vissa tillkortakommanden, så kan jag köpa en 2a i betyg.

Medlem

Har inte spelat 4an då det verkade lite fördummat (dialogval framför allt).
Nu känns det som ytterligare ett steg bort från kärnan.
Eldar scrolls with guns känns inte sp dumt längre. Hoppas detta puttar ett ev Fallout 5 lite mer tillbaka till gamla skolan

Medlem

På ett sätt är det kanske bättre att Fallout 76 blev så här än att vi fick ett single player-Fallout 5 nu, med den ickeexisterande utvecklingen av 4:ans beståndsdelar. Så kanske de inser hur otroligt mycket det krävs för att fansen ska blidkas av Fallout 5 - så att det verkligen blir en hejdundrande återkomst, att de återanlitar Obsidian oavsett vad som krävs för det, och gör ett så klassiskt och hårdkokt Fallout 5 att det inte är sant.

Medlem

Blir definitivt inget köp av detta!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Tharilas:

@cyprus: Den enda som låter som en pappegoja här är du.
Vad vet du om vad folk har spelat eller inte spelat? Personligen har jag spelat betan, som va exakt vad som släpptes sedan också.
Sluta va så jävla butthurt och acceptera att inte alla måste tycka som du.

Men nu har du ju spelat spelet (även om det var beta). Hur många uttrycker inte en stark åsikt, negativ i fallet Fallout 76, utan att ha spelat en minut? Det blir bara löjlig ryggdunkning till slut.

Medlem

"PvP finns i Fallout 76, men det är decimerat till att du besvarar en attack genom att attackera tillbaka, vilket är signalen för att du samtycker till kamp"

Fast det finns även PvP quest som är rätt roliga, och mer ska komma (de hintade om faction pvp).

"(rätt snål) belöning"

Beror på hur illa spelaren betett sig. Om han slått sönder din bas är det inte ovanligt att han får betala flera hundra, ibland tusentals caps (som tas från hans pengapåse) om du lyckas döda han.

Jag har väl en 100-125h+ i spelet och tycker det är najs. Dock hade jag inte sagt nej till mer endgame. Fram tills dess var det i varje fall himla mysigt och är fortfarande najs. 7/10 iaf, med lite buggfixar så 8/10.

Men med det sagt, de måste fan slänga den motorn åt helvete, fy satan så dålig den är i jämförelse med vad som finns på marknaden.

Edit: Also, testa på PS4 när det finns till PC? Jag troddet här var en sida för gamers, inte sportentusiaster som ibland vill lira lite fifa med gubbarna på en sketen konsoll.

eld
Medlem
Skrivet av Tamazin:

Men med det sagt, de måste fan slänga den motorn åt helvete, fy satan så dålig den är i jämförelse med vad som finns på marknaden.

Finns ingen motor som skulle förbättra spelet som det är nu, det hade fortfarande varit ett 2/5 spel. Bethesda själv har ju gjort 80-90 metascore titlar med så otroligt mycket föråldrade versioner av motorn.

Medlem

"Tradiga och trasiga, fallout tjutti'sex!.."

Medlem

Hej! Jag och sonen har spelat ett par timmar nu, vi är runt lvl 20. Vi har haft väldigt kul, spelet innehåller så klart en del buggar och optimeringen är inte den bästa, men miljön och "feelingen" från 3:an och 4:an är kvar och det är mycket att upptäcka tycker vi. So far en klar 3/5, på väg mot en 4:a. För den som inte spelat och vill bilda sig en lite bättre uppfattning rekommenderar jag några streams eller reddit (t.ex. https://www.reddit.com/r/fo76/comments/9z283n/fallout_76_as_a... och https://www.reddit.com/r/fo76/comments/9z0zgl/i_saw_a_new_sid...
Vet inte riktigt vad jag tycker om personer som dissar spelet utan att ha provat det, å ena sidan är det ganska dumt, men å andra sidan är det kanske därför vi mest möter trevliga spelare i the wasteland... Så köp för tusan inte spelet om ni redan vet att det är dåligt!

Medlem
Skrivet av jesperd:

Hej! Jag och sonen har spelat ett par timmar nu, vi är runt lvl 20. Vi har haft väldigt kul, spelet innehåller så klart en del buggar och optimeringen är inte den bästa, men miljön och "feelingen" från 3:an och 4:an är kvar och det är mycket att upptäcka tycker vi. So far en klar 3/5, på väg mot en 4:a. För den som inte spelat och vill bilda sig en lite bättre uppfattning rekommenderar jag några streams eller reddit (t.ex. https://www.reddit.com/r/fo76/comments/9z283n/fallout_76_as_a... och https://www.reddit.com/r/fo76/comments/9z0zgl/i_saw_a_new_sid...
Vet inte riktigt vad jag tycker om personer som dissar spelet utan att ha provat det, å ena sidan är det ganska dumt, men å andra sidan är det kanske därför vi mest möter trevliga spelare i the wasteland... Så köp för tusan inte spelet om ni redan vet att det är dåligt!

Kan lägga till CohhCarnage på Twitch, riktigt trevlig att kika på, han kör en 100% run och går igenom all story i spelet.
Även FrenchTomahawk som för närvarande är över level 170 och går igenom allt lategame som verkar finns i spelet än så länge.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag gillar spelet, alla är vi olika.. Jag har haft sjukt kul med det, fast det varit lite hackigt

Medlem

Det är rätt trist att Bethseda gör samma sak vid nästan alla deras spelsläpp. Hafsverk.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Det är rätt trist att Bethseda gör samma sak vid nästan alla deras spelsläpp. Hafsverk.

Ja usch, Elder scrolls, Dishonored och Fallout, vilka "hafsverk".

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Jag har väl en 100-125h+ i spelet och tycker det är najs.

Kan du verkligen ha så många speltimmar, det släpptes just för EN vecka sedan?

----
Sen är det ju alltid bra att folk lär sig att aldrig förhandsboka spel och gå på tillverkarnas försök med olika extra blingbling för att man ska kasta sina pengar i sjön. Även stora titlar kan ju floppa när dom försöker sig på något nytt. Läsa recensioner först, sen köpa. Speltillverkare ska inte komma och försöka sälja på nåt som sen inte håller vad dom lovar.

eld
Medlem
Skrivet av Håkan:

Kan du verkligen ha så många speltimmar, det släpptes just för EN vecka sedan?

----
Sen är det ju alltid bra att folk lär sig att aldrig förhandsboka spel och gå på tillverkarnas försök med olika extra blingbling för att man ska kasta sina pengar i sjön. Även stora titlar kan ju floppa när dom försöker sig på något nytt. Läsa recensioner först, sen köpa. Speltillverkare ska inte komma och försöka sälja på nåt som sen inte håller vad dom lovar.

De var rätt tydliga med vad de sålde, det är utförandet som inte håller. Det handlar inte om något no mans sky scenario igen.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Men detta kan ju inte stämma, jag har ju kul i det så det är ju en klar 5/5!

Nice analys LMAO! antar att du är sarkastisk though ;D

Medlem
Skrivet av jesperd:

Ja usch, Elder scrolls, Dishonored och Fallout, vilka "hafsverk".

Kan inte uttala mig om Dishonered, men både Elder Scrolls Oblivion och Fallout 3 var ju katastrofala vid release. (som exempel.)

Medlem
Skrivet av cyprus:

Jag har oväntat kul i spelet (jag spelar solo) så för mig är det en 7:a av 10. Inga större buggar och spelet flyter på fint efter senaste patchen för PC (vem spelar Fallout på konsol?)

Samma här, lirat jävla massa och jag älskar det. Precis som alla jag spelar med, verkar vara väldigt delade åsikter.

Medlem

"När det är som värst gäspar jag mig igenom många av de ”fetch quests” som jag stöter på. Traska den långa sträckan från punkt A till punkt B. För att sedan traska tillbaka till punkt A, bli skickad till punkt C och slutligen ta de tunga stegen tillbaka till punkt A, vilket snabbt blir repetitivt och tråkigt." Med andra ord du tycker inte om mmorpg spel eller rollspel som Final fantasy för där har du fan i mig samma sak gå från a till b och till a igen.

Sedan det där med buggar kan ju diskuteras nämn 1 spel idag som släppts som är buggfrit och som inte får en day one or two patch.

Oh det är så hemskt å se en serie jag älskar få ett skit spel jag blir så ledesen buuhuu inte första gången det händer, C&C 4 och sedan dungon keeper mobile och så vidare så lev med gå vidare spela andra spel o vänta på fallout 5. Detta kommer inte detta leda till att det ej blir ett Fallout 5 fast det kanske beror på hur mycket gnäll o hat fans ger kanske dom ej vill skapa mer spel till otacksam gnäll spikar vad vet jag.

Men som sagt köp ej spelet gå o spela något annat och sluta gnäll o gråta om det i varenda forum tråd som skapas om fallout 76 du hördes första gången det räcker.

Så ta nu packa udan kritorna räkna till 10 lugna ner dig o gå spela något annat nu du dör inte.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Nice analys LMAO! antar att du är sarkastisk though ;D

Din observation är helt korrekt.

Medlem

Level 52 och är på sista delen i main questen. Spelet är en buggig, misskött, röra... men jag har haft kul när jag lirat det. Kanske till och med mer kul än i FO3 och FO4, att kunna direkt dela upplevelsen med en grupp man spelar med gör enorm skillnad.

Dock så tror jag man ska försöka spela det på PC, bättre framerate och kontroll är ju ett måste i och med att spelet aldrig pausas som tidigare titlar i serien. Konsolversionen verkar ha problem att leverera där.

Medlem

Tycker PVE:n är mycket bättre i fo76 än Fallout 3, 4 och NV. Även dungeonsen är mycket bättre och intressantare med, känns mycket mer omväxlande.

Om man skickar en atombomb vid ett speciellt ställe så triggar det en boss battle. Hoppas dom lägger till fler sådana events.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Bah! Serien dog den dagen Bethesda tog över utvecklingen i och med Fallout 3. Nej, jag är inte bitter


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Skriv svar