Veckopengs-app utser årets julklapp för barn 2018

Robot
Veckopengs-app utser årets julklapp för barn 2018

150 000 sparande barn har sagt sitt, de vill ha V-Bucks och annan spelvaluta under granen.

#mikrotransaktioner, #spelvaluta, #årets-julklapp


Gnällkuk

"Produkten ska främja kreativitet, lärande eller personlig utveckling bland barn"

Faller inte det hela med denna motivering? Jag kan nog hålla med om att V-Bucks eller liknande nog är det som kidsen önskar sig mest.

Intressant också att 100% av alla medlemmar på FZ tydligen har barn :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Releasehästryttare

Väntar på att Doom Eternal skall få micro transkationer så man kan springa runt i en blommig klänning med Doom marine.

"se här barn så här spenderar man pengar rätt"

KoP
Medlem

Trams. Barn ska leka med kottar och pinnar.

Medlem

Är det så att de digitala utseendet börjar spela mer roll nu än de fysiska? Är det digitala yttre viktigare? Det kommer att bli jobbigt för alla butiker. H&M får lansera en store i diverse spel istället. Vem vet PS5 kanske kommer i digital form.

Medlem

Det finns alltså en app för veckopeng... klarar vi av något alls idag utan en app för allt? ^^

Skulle nog aldrig falla mig in att ge spelvaluta till någon. Helst vill jag att alla MT ska dö bort helt.

Medlem

Skönt utvecklingen går framåt.

Mycket lugnare nu när de önskar sig V-bucks är att springa runt på stan för att hitta rätt leksaker i butikerna.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Är det så att de digitala utseendet börjar spela mer roll nu än de fysiska? Är det digitala yttre viktigare? Det kommer att bli jobbigt för alla butiker. H&M får lansera en store i diverse spel istället. Vem vet PS5 kanske kommer i digital form.

I framtiden säljer säkert H&M "Cosplay" kläder som vanliga plagg. Kommer både bli kul och skrämmande.

Det är ju redan igång lite med sånt här.


signatur

Nämen!

Medlem

När jag var liten ville jag ha LEGO i julklapp..

Fan, jag vill fortfarande ha LEGO i julklapp..

Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Skönt utvecklingen går framåt.

Mycket lugnare nu när de önskar sig V-bucks är att springa runt på stan för att hitta rätt leksaker i butikerna.

Men att ge V-bucks borde egentligen räknas som att ge pengar? Vem vill ge bort pengar i julklapp? Nu får du du helt enkelt surfa omkring i alla deras favoritspel och hitta rätt saker att köpa (vilket förmodligen blir jobbigare). Fan om du köper fel färg på skinnet.

EDIT: Barnen verkar inte vara så smart? Varför önska sig V-bucks istället för riktiga pengar?

Medlem

@Fiddi: Haha samma här
Oftast så orkar inte våra grabbar bygga hela setten själv så det blir jag som bygger ihop dem, och jag klagar inte. Funkar som lite terapi i all julstress

Medlem
Skrivet av Maysay:

Men att ge V-bucks borde egentligen räknas som att ge pengar? Vem vill ge bort pengar i julklapp? Nu får du du helt enkelt surfa omkring i alla deras favoritspel och hitta rätt saker att köpa (vilket förmodligen blir jobbigare). Fan om du köper fel färg på skinnet.

EDIT: Barnen verkar inte vara så smart? Varför önska sig V-bucks istället för riktiga pengar?

När jag var mindre (över 10) så tyckte jag att pengar var det bästa att få.

Jag tycker inte det verkar så smart att önska sig pengar, sen behöva be om hjälp att köpa V-bucks för pengarna man fick.

Medlem

Fan vad tragiskt att man önskar sig digital valuta som julklapp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Maysay:

Vem vet PS5 kanske kommer i digital form.

Hur menar du?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Är det så att de digitala utseendet börjar spela mer roll nu än de fysiska? Är det digitala yttre viktigare? Det kommer att bli jobbigt för alla butiker. H&M får lansera en store i diverse spel istället. Vem vet PS5 kanske kommer i digital form.

Du ligger cirka 11 år efter på den saken

Medlem

Har inte köpt v bucks i present barnen har däremot tagit av sina egna pengar och gett mig för att jag ska köpa v bucks eller robucks (roblox) åt dom.
Datorspel är ena dotterns största intresse känns fel att inte låta henne få göra det även fast jsg skälv inte tycker om det här med microtransaktioner.
Vi brukar även besöka internet cafe och vi kanske ska dra till dreamhack nångång


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk
Skrivet av Devan:

Väntar på att Doom Eternal skall få micro transkationer så man kan springa runt i en blommig klänning med Doom marine.

https://i.redd.it/575h7alv0xf11.png

"se här barn så här spenderar man pengar rätt"

Helt plötsligt ser jag tjusningen i att köpa kosmetiska prylar. Det där var ju awesome!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Känns som roliga minnen för barnen att fått VBucks vid granen

Inaktiv

Det puckade med årets julklapp är att det om något borde heta ”Årets förväntade julklapp” eller dylikt, alternativt att man avvaktar tills efter jul och går ut med vad som faktiskt var årets julklapp. Förstår inte tjusningen med att ta del av vad nån pajas nånstans gissat sig fram till vad som kommer vara årets julklapp.

Medlem
Skrivet av Zerkish:

Känns som roliga minnen för barnen att fått VBucks vid granen

De får något de verkligen önskar sig, bättre det än att de får något de inte vill ha.

Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Jag tycker inte det verkar så smart att önska sig pengar, sen behöva be om hjälp att köpa V-bucks för pengarna man fick.

Eftersom man inte kan köpa 'giftcards'-koder eller gifta direkt i spelet så är det så det funkar,
istället för födelsedagspresent så fick sonen pengar i handen eftersom man inte kunde köpa vbucks som present.
Han tjatar fortfarande ibland om att jag ska sätta in dom i spelet den stackaren.

1
Skriv svar