[UPPDATERAD] Ubisoft anpassar Rainbow Six Siege för att passa kinesiska censurlagar

Robot
[UPPDATERAD] Ubisoft anpassar Rainbow Six Siege för att passa kinesiska censurlagar

Det kinesiska styret har svårt att hålla fingrarna borta från innehållet i kulturyttringar.

#censur, #kina, #rainbow-six-siege


Medlem

I somras bytte vi pelargonierna mot bambu av samma anledning.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skämt åsido, men även vi kommer behöva rita om alla skelett mot muggar i vårat fantasyspel där 90% av alla fiender är "undeads". Det kommer dock inte ske så att någon i andra länder behöver beröras av det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Frilansare
Skrivet av Hipshot:

Skämt åsido, men även vi kommer behöva rita om alla skelett mot muggar i vårat fantasyspel där 90% av alla fiender är "undeads". Det kommer dock inte ske så att någon i andra länder behöver beröras av det.

Bra att ni inte kör samma för alla-spåret. Synd samtidigt att kinesiska folket ska behöva få allt silat genom ett statligt filter.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Bra att ni inte kör samma för alla-spåret. Synd samtidigt att kinesiska folket ska behöva få allt silat genom ett statligt filter.

Sånt är livet under kommunism :/


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kul att se att Kinas tyranniska politik påverkar mig på andra sidan jordklotet. Dra åt helvete Kina och Ubisoft.

Geeks Gaming
Skrivet av Javas:

Sånt är livet under kommunism :/

Oroa er inte. Vi har EU. Så vi får nog något slags filter för det förr eller senare.

Medlem
Skrivet av Javas:

Sånt är livet under kommunism :/

Även demokratiska länder har ju sånt. Tyskland och Australien håller väl på med liknande?

Medlem

Vill se hur de ska tackla Caveira som hugger sina offer i halsen. Ska hon kittla dem eller kanske en klapp på skallen.

Frilansare
Skrivet av jOnÄTÄn:

Även demokratiska länder har ju sånt. Tyskland och Australien håller väl på med liknande?

Morallagar finns ju i större eller mindre utsträckning i alla länder. Men Kina kanske är åt det mer... extrema hållet.

Medlem

En sak om man kunde toggla det av och på i options men detta verkar vara permanent och gälla alla?

Kan tala om för er att det råder upprorsstämning borta på Reddit.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Morallagar finns ju i större eller mindre utsträckning i alla länder. Men Kina kanske är åt det mer... extrema hållet.

Det här menade jag med min kommentar, Jocke gets it


signatur

Game long and prosper

Medlem

"Beep" och "Beep" kan ta min "Beep" och stoppa upp den i "Beep" och "Beep" min "Beep"

由普通道德辦公室編輯


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Frilansare

Vore intressant att gräva i varför just Australien är så hårda med ban-hammaren vad gäller våld, sex och droger i underhållning/kultur.
Tysklands förbud (nu faktiskt lättat en aning) mot nazisymbolik och förintelse har ju en konkret bakgrund som blir begriplig. Kina är en kontrollerande diktatur så inga konstigheter där heller. Men varför Australien?

(Trivia: svensk filmcensur, som avskaffades 2010, hade funnits sedan 1911 och var äldst i världen!)

Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Kul att se att Kinas tyranniska politik påverkar mig på andra sidan jordklotet. Dra åt helvete Kina och Ubisoft.

Don't touch my UBI. Kina kan dock hoppa i sjön.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Ambassadör
Xbox

Det intressanta är väl att det tydligen är helt ok att anpassa sig till en diktatur bara pengapåsen är tillräckligt stor.


signatur

Jump in.

Frilansare
Skrivet av Mortaigne:

Det intressanta är väl att det tydligen är helt ok att anpassa sig till en diktatur bara pengapåsen är tillräckligt stor.

Flera aspekter kan vara intressanta! Men ja, det är ju huvudnyheten, om än inte exakt med de orden

Pansarknekt

De e gutt me cash.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Vore intressant att gräva i varför just Australien är så hårda med ban-hammaren vad gäller våld, sex och droger i underhållning/kultur.
Tysklands förbud (nu faktiskt lättat en aning) mot nazisymbolik och förintelse har ju en konkret bakgrund som blir begriplig. Kina är en kontrollerande diktatur så inga konstigheter där heller. Men varför Australien?

(Trivia: svensk filmcensur, som avskaffades 2010, hade funnits sedan 1911 och var äldst i världen!)

Jag kan inte säga säkert men jag tror det har med att göra att de länge var ganska religöst konservativa.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Spelets 562 olika utgåvor var redan tillräckligt för att döda mitt intresse för det, detta var bara ytterligare en spik i kistan.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Spelets 562 olika utgåvor var redan tillräckligt för att döda mitt intresse för det, detta var bara ytterligare en spik i kistan.

Jobbigt när man måste välja på 5 olika utgåvor.

ndr
Medlem

Även Diablo: Immortals har censurerats för att passa in i den kinesiska marknaden enligt vissa på Reddit eftersom både Witchdoctor och Tyrael än så länge inte syns till i spelet, båda är svarta personer.

Och StarWars har ju åkt på detta också med John Boyega som blev bortplockad ur affischen i Kina:
https://www.theguardian.com/film/2015/dec/07/fans-cry-racism-...

Inte bara sorgligt att kineser av censur utan även vi som bor utanför Kina!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Morallagar finns ju i större eller mindre utsträckning i alla länder. Men Kina kanske är åt det mer... extrema hållet.

Har aldrig varit i varken Australien eller Kina men ni har säkert rätt. Bara läst nyheter tidigare om att spel förbjuds/ändras i just de marknaderna.

Medlem

Känner också en irritation över det här men förstår helt deras beslut. Fler spelare genererar mer pengar som kan investeras i spelet genom att t.ex fixa alla problem.

Att behöva utveckla två parallella versioner är nog liten av en plåga kan jag tänka mig.

Avstängd

Kina kan dra åt helvete, iaf vad avser allt inom gaming. Delvis för bs som detta, men framförallt för alla mobilspel, ptw och mt.

Send the nukes..

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Vore intressant att gräva i varför just Australien är så hårda med ban-hammaren vad gäller våld, sex och droger i underhållning/kultur.
Tysklands förbud (nu faktiskt lättat en aning) mot nazisymbolik och förintelse har ju en konkret bakgrund som blir begriplig. Kina är en kontrollerande diktatur så inga konstigheter där heller. Men varför Australien?

(Trivia: svensk filmcensur, som avskaffades 2010, hade funnits sedan 1911 och var äldst i världen!)

Den tyska versionen av CS:GO hade inslaget att dödade fiender istället sträckte upp händerna och lade sig ner på marken. Oklart om det fortfarande finns kvar men det var lagar gällande död och våld i Tyskland.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

För mig var detta sista droppen.
Såg fram emot spelet något enormt när det först tillkännagavs och har spelet sedan beta/alpha. Även om det inte blev spelet som många ville, var det ändå rätt okej.

Men sen har det bara blivit sämre. Saker som fanns i betan försvann, t.ex. att skjuta repelleringslinor, och konstiga buggar och val i balansering. Sedan saker som kvinnlig Navy SEAL(som man kan se över, trots allt spel) och alldeles för konstiga gadgets på sistone.
Och för att inte tala om att deras ranked fortfarande är i beta efter 3 år.

Nej, avinstallerade skiten och väntar på bättre alternative.
Ready Or Not blir förhoppningsvis bra.

Medlem

Avinstallerade och bojkottar UBI Soft från och med nu.


signatur

Det var inte jag...

KoP
Medlem

Svagt av dem att dra ner byxorna och böja sig fram för den kinesiska censuren. Dom borde bojkottat den kinesiska marknaden istället. Men money talks and bullshit walks som det heter.

Medlem

Härligt att de tog till sig kritiken från communityt, börjar bli allt för få spelföretag som lyssnar på sina spelare.

12
Skriv svar