Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

Har stött ett problem jag hoppas kunna få hjälp med.
När försöker kommma in i spelet fastnar den i inloggningen. Hjulet nere i hörnet snurrar, men symbolen med först 80% laddat sen 90% dyker aldrig upp. Musiken och bilderna snurrar på men jag kommer inte in. Har startat om både konsoll och spel flera gånger.

Trycker jag på "Options" knappen på min ps4 kontroll så kommer "Select" & "Back" upp. Som att jag är inne i spelet.

Vad gör jag? Någon annan som stött på samma problem?

Medlem
Skrivet av breahl:

Jo det där har jag gjort, alla strauss grejer gjorde jag. Säg gärna till om ni hittar fler sådana där som mördar uppdraget med ledtrådar, har gjort hela nyss. Var faktiskt kul!

Edit: Kollade nu på en sida som visar vart alla stranger missions är och jag har nog gjort alla med detta jag gjorde nyss.

Okej! Kul att du vet så behöver du ju inte fundera på om något finns kvar. Jag är själv kanske för noggrann. Är nöjd med att försöka hitta allt själv. Har jag inte gjort det när jag kommit till ett avslut. Då får jag väl kolla någon guide. ☺

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Har stött ett problem jag hoppas kunna få hjälp med.
När försöker kommma in i spelet fastnar den i inloggningen. Hjulet nere i hörnet snurrar, men symbolen med först 80% laddat sen 90% dyker aldrig upp. Musiken och bilderna snurrar på men jag kommer inte in. Har startat om både konsoll och spel flera gånger.

Trycker jag på "Options" knappen på min ps4 kontroll så kommer "Select" & "Back" upp. Som att jag är inne i spelet.

Vad gör jag? Någon annan som stött på samma problem?

Usch! Tycker synd om dig, sådant är ju skitjobbigt. Kör tyvärr XBOX.

Medlem
Skrivet av Över45:

Usch! Tycker synd om dig, sådant är ju skitjobbigt. Kör tyvärr XBOX.

Ska nog gå att lösa! Tack.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Har stött ett problem jag hoppas kunna få hjälp med.
När försöker kommma in i spelet fastnar den i inloggningen. Hjulet nere i hörnet snurrar, men symbolen med först 80% laddat sen 90% dyker aldrig upp. Musiken och bilderna snurrar på men jag kommer inte in. Har startat om både konsoll och spel flera gånger.

Trycker jag på "Options" knappen på min ps4 kontroll så kommer "Select" & "Back" upp. Som att jag är inne i spelet.

Vad gör jag? Någon annan som stött på samma problem?

Jag läste om det där, det är en bugg som en del spelare råkat ut för. Spelet har laddat klart men det visas inte.

Jag hittade följande lösning som du kan prova. Man sparar helt enkelt spelet och laddar sedan om det från samma ställe, och efter det ska det gå att spela. Kruxet är att man måste göra det utan att se menyn. Men det är bara att följa stegen...

Citat:
  1. Press the options button

  2. Press the D-pad key down 4 times

  3. Press X (3 times) - game will ask "Do you want to overwrite the data in this slot with your current game progress?"

  4. Click X (Yes) again.

  5. Once done, press O.

  6. Press D-pad key right (1 time).

  7. Press X twice and it will ask you for a confirmation to load the save. Press X, the game will load.

Saxat från den här reddit-tråden. Hoppas det hjälper.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag läste om det där, det är en bugg som en del spelare råkat ut för.

Hittade följande lösning som du kan prova:

Saxat från den här reddit-tråden. Hoppas det hjälper.

Tack! Det fungerade utmärkt! Gick tillbaka till en äldre save, men der gör inte så mycket.

Tråddemonen
Testpilot

Någon som har funnit Gavin ännu?

Medlem

@Zimpan: Gavin? Nu kanske jag är glömskt men vem är det i spelet?

Tråddemonen
Testpilot

@Zontos: Gavin's friend dyker upp emellanåt och ropar efter Gavin. Han har ju letat efter honom sen jag först kom till Rhodes.

Ambassadör
Xbox

@Zimpan: Haha nej inte hittat Gavin heller...


signatur

Jump in.

Avstängd

@Zimpan @Mortaigne

Han går inte hitta sägs det. Har läst lite om det och han är inte med i röstskådespeleriet för spelet, det är ingen som spelar Gavin alltså. Men binder du han som frågar efter Gavin och lootar honom så hittar du ett brev där med fler ledtrådar. Detta är en bra video som förklarar mysteriet.

https://www.youtube.com/watch?v=38a8kaBAJjQ


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Zimpan: Haha nej inte hittat Gavin heller...

Skrivet av breahl:

@Zimpan @Mortaigne

Han går inte hitta sägs det. Har läst lite om det och han är inte med i röstskådespeleriet för spelet, det är ingen som spelar Gavin alltså. Men binder du han som frågar efter Gavin och lootar honom så hittar du ett brev där med fler ledtrådar. Detta är en bra video som förklarar mysteriet.

https://www.youtube.com/watch?v=38a8kaBAJjQ

Skrivet av Zimpan:

@Zontos: Gavin's friend dyker upp emellanåt och ropar efter Gavin. Han har ju letat efter honom sen jag först kom till Rhodes.

https://youtu.be/65GgcVzY6UM

Åh spännande! Ska kolla upp det, apropå det så är det någon som ropar efter en vän i Blackwater ibland men jag fattar inte vem som ropar. Kan det vara samma? Det har hänt mig två gånger. Sedan kan jag ha pratat med den där snubben utan att komma ihåg det, det enda jag har letat efter är en bortsprungen hund i Blackwater.

Medlem

Ok! Då vet jag att det inte är finns någon större anledning att följa efter Gavins vän då. Jag följde efter länge första ggn. 😁

Har ni stått och vaktat den välta kärran med moonshine också? Det gjorde jag länge men den fulla "hästen" var död och föraren kom inte tillbaks. 😀

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Någon som har funnit Gavin ännu?

Haha, Gavin!!

Jag har just undrat när han ska hitta Gavin, men som sagt Gavin verkar inte dyka upp.

Han som letar dyker ju upp lite varstans. Får ge honom cred för energin. Han ger inte upp i första taget!

Avstängd

Jag startade ett nytt spel nyss.

Början är mycket bättre nu då man spelar det andra gången. Första gången var mitt i natten när det släpptes och man hade fullt upp med att lära sig kontrollerna. Man hänger med bättre nu och gör allt mer grundligt.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

Chapter 3 spoiler:

Scenen när man tillsammans går upp mot Braithwaite Manor...Så jäkla mäktigt. Det drog verkligen tag i storyn nu. Det där ambushet i Rhodes tog mig helt med överraskning också, grymt bra. Kunde ju räkna ut att det skulle gå åt h-e, men inte hur, när och var.

Det här spelet är fantastiskt!


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne Verkar omöjligt!

@Zontos Jag tror det är samma

@breahl Kanske finns en död kropp med honom någonstans?

@Nemo han kör för fullt haha, hade det varit min vän som hade försvunnit så hade jag nog sluta leta efter 5 minuter

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Tänkte köra en firstperson gameplay när jag har spemat ut det första gången

Medlem

@breahl: Kommer du göra annan honor-nivå än tidigare?

Avstängd
Skrivet av Zontos:

@breahl: Kommer du göra annan honor-nivå än tidigare?

Jag brydde mig inte om den sist, kommer nog inte göra det nu heller. Min var typ i mitten, men kommer dock crafta mer nu. Gjorde inte det alls under min förra genomspelning.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Ändå bra nu när man startat om då man vet saker innan. Som var en del guldtackor är och skattkartor.

Är på väg att hämta araben nu med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Jag slutade bry mig också när jag misslyckades med att vara god. Men spelet slutar tydligen olika beroende på vilken honor du har. Mer säger jag inte ^^

Medlem

@Zimpan: Det kan det säkert vara.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Chapter 3 spoiler:

Scenen när man tillsammans går upp mot Braithwaite Manor...Så jäkla mäktigt. Det drog verkligen tag i storyn nu. Det där ambushet i Rhodes tog mig helt med överraskning också, grymt bra. Kunde ju räkna ut att det skulle gå åt h-e, men inte hur, när och var.

Det här spelet är fantastiskt!

Riktigt bra scen. Jag var riktigt förbannad för det de gjort. Men de fick vad de förtjänade.

Före:

Efter:

Avstängd
Skrivet av Bennii:

Riktigt bra scen. Jag var riktigt förbannad för det de gjort. Men de fick vad de förtjänade.

Före:

Efter:

Hoppas ni tar guldtacken sedan i det nedbrända huset.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Sen en till sak, jag har letat den vita araben runt sjön där den ska vara men kan inte ens se skymten av den. Man ska väl kunna fixa den direkt man kan free roama?


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Du kanske måste öppna upp stallet först med missionet?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bennii:

Riktigt bra scen. Jag var riktigt förbannad för det de gjort. Men de fick vad de förtjänade.

Före:

Efter:

Rysningar!

Skrivet av breahl:

Hoppas ni tar guldtacken sedan i det nedbrända huset.

Ooh, det skall undersökas...


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Zimpan:

@breahl: Du kanske måste öppna upp stallet först med missionet?

Ah där sa du något, det kanske man måste göra. Ska testa efter jag gjort det.

För spenderade två timmar där idag drygt, testa campa också ett par gånger för det stod att man skulle göra det för att få den att spawna.


signatur

PS5 och inget annat.

Dex
Medlem
Skrivet av breahl:

Ah där sa du något, det kanske man måste göra. Ska testa efter jag gjort det.

För spenderade två timmar där idag drygt, testa campa också ett par gånger för det stod att man skulle göra det för att få den att spawna.

Jag spenderade också flera timmar med att leta efter hästen precis när man började kapitel 2 utan att hitta den. Prövade att sova, lämna och komma tillbaka, save och reloada och massa annat utan att det fungerade.

Sen testade jag att gå tillbaka och göra uppdraget som låser upp stallet och efter det var hästen där direkt

Skriv svar