Battlefield V släpps för alla i dag

Robot
Battlefield V släpps för alla i dag

Rösta – Vilket är tidernas bästa Battlefield-spel?

#battlefield-v, #dice, #ea, #releaselistan


Medlem

Jag spelade aldrig bad company vilket ligger högt hos många. Min favorit heter battlefield 3. Hardline tyckte jag var det bästa "sidospelet".

Medlem

Tycker verkligen Battlefield 5 är det bästa och har spelat alla, för mig är det att skill taket är så mycket högre än föregångarna inge mera 60+ kills och knappt någon död i både tanks och plan.. rekommenderar folk att testa 10 timmar för 40 kr på Origin.. blir man sugen sen får man 10% rabbat

Medlem

Jag rekommenderar alla att vänta tills det är patchat, i alla fall på PC. Otroligt buggigt som det är nu, köpte EA Premium för 149kr för att testa, och kört några timmar, men väntar tills det är patchat 1-2 ggr till innan jag spelar det igen.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Jag rekommenderar alla att vänta tills det är patchat, i alla fall på PC. Otroligt buggigt som det är nu, köpte EA Premium för 149kr för att testa, och kört några timmar, men väntar tills det är patchat 1-2 ggr till innan jag spelar det igen.

Lirat 20+ timmar och inte upplevt några problem. Vad syftar du på ?

Medlem

BcBf2 uff vad pra spel och Vietnam expansionen var också roligt. Brukade använda jeep stuffa saker och köra in i grejer.det var extra roligt i Vietnam expansionen. Gillar verkligen Bf1 också!

Medlem
Skrivet av Lukan:

Tycker verkligen Battlefield 5 är det bästa och har spelat alla, för mig är det att skill taket är så mycket högre än föregångarna inge mera 60+ kills och knappt någon död i både tanks och plan.. rekommenderar folk att testa 10 timmar för 40 kr på Origin.. blir man sugen sen får man 10% rabbat

Mjo än så länge har det varit OK, man har bara dött av tanks och flyg några enstaka ggr per runda. Tanksen är rätt sårbara och flygen verkar vara hyffsat upptagna med varandra. Men vänta du tills folk har kommit in i det lite mer och lärt sig mer exakt vad som är bäst att köra, vet exakt var alla AA-kanonerna är och så vidare. Och när piloterna har gnällt tillräckligt över att de dör ibland att deras plan buffas upp. Så är vi tillbaka på BF1 / BF4 där de får 50-60 kills och 1-5 deaths (ursäkta bittert inlägg men har sett detta ske i de tidigare spelen).


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Battlefield 5 är bra, men inte det bästa. Det finns en del balansering att göra och en del bugg fixar, men så har det varit med alla Battlefield spel.

Men ska man ranka dem så hamnar Battlefield 2 på toppen följt av Battlefield 1942, Bad Company 2 och sedan Battlefield V, med lite balansering så kommer nog Battlefield V klättra upp och hamna sida vid sida med Battlefield 1942 i min ranking.

Jag spelade mycket Battlefield 3 och 4, de var roliga spel men jag tröttnade snabbt på alla dessa galna gadgets som man kunde använda för att döda fiender på andra sidan kartan.

Medlem

Måste nog säga Battlefield V här.
Har ett par vänner jag springer runt med och vi har riktigt roligt! Det gäller bara att man verkligen går in för att ha roligt! Vi är inte bäst på något sätt, vi blir snipe:ade när vi ligger och trycker med våra LMG/MMG, vi rushar in mot objectives och dör som flugor, vi gör massa misslyckade återupplivningar.. men fasiken om vi inte skrattar och har riktigt kul hela tiden trots allt (som när jag råkade köra ner vår dyra fina pansarvagn i en sjö. Whops!).
Ibland kommer guldkornen när man sitter och mejar med en kompis med LMG i någon ruin med en medic bakom som hjälper till och man känner sig som en kung! Händer inte jätteofta, men i vilket fall så har vi riktigt roligt. Vi vill vinna, kämpar för det, men viktigt för oss att vi inte tar alla våra deaths och misslyckade "strafing runs" med flygplan (oj, det huset var lite högre än vad jag trodde!) på för fullt allvar.

Medlem

Minns hur magiskt kul man hade under BF2 tiden. Tyvärr så är dagens spel inget annat än snygga jackpot maskiner.

Medlem

Hoppas det finns mer servrar idag då det var lite fullt igår.
Jag tycker BF4 är bäst och hoppas att BF5 tar över tronen.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Lirat 20+ timmar och inte upplevt några problem. Vad syftar du på ?

Ja, vart ska man börja?

Spellägen som inte slutar när de borde, utan går tiden ut, när det borde varit slut för 30 minuter sedan.
Frontlines, anfallarna har 1 bomb, istället för 2 som de ska ha.
Obalanserade kartor
Horribel närverkskod, man blir beskjuten och springer runt hörn och dör 5 meter senare.
UI som hänger sig, menyer som inte går att trycka på, så man inte kan spawna utan måste ALT+F4 och starta om hela spelet.
Om man klickar på Quit Game efter en runda kan det ta 2-3 minuter att komma till menyn igen.
Summary efter matchen finns inte.
Ramlar igenom kartan.
Sikte på vissa vapen kan vara helt skevt och när man siktar ser man ingenting pga att vapnet är i mitten av bilden, istället för siktet.
Osynliga väggar
Ragdollbuggar, ser ut som att fienden står upp och är levande istället för liggandes och död

Detta är bara några av alla problem som spelet har för tillfället, som jag själv stött på.

Medlem

Tänkte först lägga rösten på BF2, men sen kom jag ihåg hur jävla kul 2142 var. Blev tvungen att kolla på intro-videon, och blev löjligt sugen på att försöka leta upp den gamla skivan

Gnällkuk
Skrivet av DeFeCT:

Ja, vart ska man börja?

Spellägen som inte slutar när de borde, utan går tiden ut, när det borde varit slut för 30 minuter sedan.
Frontlines, anfallarna har 1 bomb, istället för 2 som de ska ha.
Obalanserade kartor
Horribel närverkskod, man blir beskjuten och springer runt hörn och dör 5 meter senare.
UI som hänger sig, menyer som inte går att trycka på, så man inte kan spawna utan måste ALT+F4 och starta om hela spelet.
Om man klickar på Quit Game efter en runda kan det ta 2-3 minuter att komma till menyn igen.
Summary efter matchen finns inte.
Ramlar igenom kartan.
Sikte på vissa vapen kan vara helt skevt och när man siktar ser man ingenting pga att vapnet är i mitten av bilden, istället för siktet.
Osynliga väggar
Ragdollbuggar, ser ut som att fienden står upp och är levande istället för liggandes och död

Detta är bara några av alla problem som spelet har för tillfället, som jag själv stött på.

Har varit väldigt ointresserad av BFV, men efter att ha kikat på JackFrags och Stodeh måste jag säga att suget helt klart är tillbaka. Narvik verkar ju i klassiskt drag varit den absolut sämsta kartan, den enda jag också spelade i alphan. Generellt ser det väldigt skoj ut måste jag säga. Men, precis som du säger så verkar det vara otroligt opolerat där den största förvåningen är den horribla nätverkskoden.

Den var förvisso inte perfekt tidigare, men då var det stängd alpha. Nu verkar det ju till och med vara sämre? Sett åtskilliga gånger där de blir skjutna bakom väggar, verkar också vara rejält gott om "super bullets". Låter som det kan vara läge att avvakta åtminstone till runt jul.

Är ju otroligt många visuella buggar också med folk som bara ploppar upp från ingenstans eller kommer kastandes, ragdolls som får frispelet osv, osv. Det kändes ju som ett taktiskt drag att vänta en månad med lansering pga. spelsläppen - men efter att sett ett antal videos börjar man ju undra om det inte var för att det helt enkelt var för dåligt för att släppas.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@trickeh2k:
Det är ett roligt spel, när det fungerar som det ska, men jag tycker inte det var inte redo för lansering, för mycket buggar och opolerat, det är i det skick man förväntar sig av en beta, inte färdig release.

Det enda sättet att visa sitt missnöje som företag förstår är med plånboken, så därför rekommenderar jag att vänta med att köpa det, tills det är patchat 1-2 ggr till, eller plocka upp det på en rea.

Medlem

Har inte spelat alla i serien, inget av BC som en del tycker så mycket om. Men för mig var det delad förstaplats mellan 1942 och BF2, med liten ledning för det förstnämnda. Vietnam hade en speciell känsla också, som jag inte fått åter i andra spel.

BFV verkar kul, men jag väntar lite till priset gått ned. För att betala fullpris måste man spela det hyfsat mycket och jag har helt enkelt inte tid för det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Bfv är det mest skicklighetsbaserade de gjort på rätt många år, så jag välkommnar verkligen ett helt annat och bättre gameplay, riktigt skojj!

Sedan är spelet helt klart mer opolerat än tex Bf1, men jag tycker de jobbar på rätt bra med fixarna.

Balansering finns de att göra på sina ställen, personligen var jag ganska besviken på att 'operations' bara var en gigantisk meatgrinder hela tiden oavsety var på kartan man var.

Plan osv tycker jag ska görs mkt skada bara de själva är sårbara, och de är de ju helt klart.

Medlem

Jag skippade BF1 helt, så är taggad på BFV. Ska bara få hela datoruppgraderingen i hamn så blir det köp.

Medlem

Hoppas fan dom har mer servrar nu!!

Eller om dedikerade servrar finns så

Medlem

Är väldigt positiv över BFV, lite buggar men inget som har förstört min upplevelse.

Att man nu faktiskt kan ta ner 2-3st innan ammunition i ens magasin är slut är riktigt skönt.
Komma ifrån alla 1 mot 2 lägen där man garanterat bara får en är borta i BFV känns det som.

Sedan så måste bomb planen fixas lite väl op ibland, finns några vapen som också borde fixas till.


signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Medlem

Har lirat ca 30h sedan släppet 8/11 och är väldigt nöjd med utvecklingen från BF1. Det är rätt buggigt på sina håll, men riktigt kul.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Enda Battlefield jag har haft kul med är Vietnam

Medlem

BF2, utan tvekan. Därefter gick det bara snabbt utför, tyvärr.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Mjo än så länge har det varit OK, man har bara dött av tanks och flyg några enstaka ggr per runda. Tanksen är rätt sårbara och flygen verkar vara hyffsat upptagna med varandra. Men vänta du tills folk har kommit in i det lite mer och lärt sig mer exakt vad som är bäst att köra, vet exakt var alla AA-kanonerna är och så vidare. Och när piloterna har gnällt tillräckligt över att de dör ibland att deras plan buffas upp. Så är vi tillbaka på BF1 / BF4 där de får 50-60 kills och 1-5 deaths (ursäkta bittert inlägg men har sett detta ske i de tidigare spelen).

Nu kan man flytta runt AA’s och det finns även AA tanks.. men förstår va du menar.. förhoppningsvis håller dom balansen i styr.. vi får vänta och se

Medlem

Har lagt många(!) timmar på BF2 och BF2142. Tyckte även att BFBC2 och BF3 var roliga. Det handlar mycket om kartorna. Där var BFBC2 väldigt bra med bra design och balans. Dessutom var rush-läget intressant.

Medlem

Ett av de största problemen jag har med BF5 för tillfället är att allt ser så suddigt ut i jämförelse med BF1 tex. Där var allt mycket klarare och skarpare och man såg fienden tydligare. Och då ska Dice ändå ha lagt in ett system som ska göra det lättare att kunna se fienden. Och då ska vi inte snacka om hur otydligt det är att se marktrupper om man flyger runt i ett flygpplan.. Är det fler än mig som tycker det är supersvårt att se fienden ibland?


signatur
Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Ja, vart ska man börja?

Frontlines, anfallarna har 1 bomb, istället för 2 som de ska ha.
Obalanserade kartor
Horribel närverkskod, man blir beskjuten och springer runt hörn och dör 5 meter senare.
UI som hänger sig, menyer som inte går att trycka på, så man inte kan spawna utan måste ALT+F4 och starta om hela spelet.
Om man klickar på Quit Game efter en runda kan det ta 2-3 minuter att komma till menyn igen.
Summary efter matchen finns inte.
Ramlar igenom kartan.
Sikte på vissa vapen kan vara helt skevt och när man siktar ser man ingenting pga att vapnet är i mitten av bilden, istället för siktet.
Osynliga väggar
Ragdollbuggar, ser ut som att fienden står upp och är levande istället för liggandes och död

Detta är bara några av alla problem som spelet har för tillfället, som jag själv stött på.

"Spellägen som inte slutar när de borde, utan går tiden ut, när det borde varit slut för 30 minuter sedan."
Jag tror du syftar på Rotterdam ? Tror här vad som händer är att när de sista objective så byter den till frontline. Man hör han skrika något om last objective.

"Horribel närverkskod, man blir beskjuten och springer runt hörn och dör 5 meter senare."
Har ej upplevt detta och brukar annars bli väldigt irriterad på sånt.

"Om man klickar på Quit Game efter en runda kan det ta 2-3 minuter att komma till menyn igen."
Håller fullständigt med helt sjukt lång tid efter man tryckt Quit.

"Ragdollbuggar, ser ut som att fienden står upp och är levande istället för liggandes och död"
Har sett 1 person stå och vara död men tror de var någon annan bugg för han var kvar där läge.

"Summary efter matchen finns inte."
Finns har sett den flera gånger. Meny där du väljer massa olika info som score bord, assigments, summery etc om du spelar Grand operation så kommer den om jag minns rätt efter alla dagar är spelade.

"Obalanserade kartor"
Ja beror helt på hur man ser de är de en Def så bör dom ha fördel vanligt viss till en början. Men annars är de folk som inte tänker taktisk med att flanka eller använda smoke

"UI som hänger sig, menyer som inte går att trycka på, så man inte kan spawna utan måste ALT+F4 och starta om hela spelet."
Aldrig hänt än

"Ramlar igenom kartan."
Tror jag föll genom kartan en gång när jag blev sprängd när en polare försökte återuppliva mig.

"Sikte på vissa vapen kan vara helt skevt och när man siktar ser man ingenting pga att vapnet är i mitten av bilden, istället för siktet."
Såg de på ett vapen tror de var första LMG med 1.25X sikte eller 2x sikte kommer inte ihåg.

Tycker själv de har funkat förvånats värt bra och flyter på fint på min I7 2600k med 1080.
De enda jag störde mig på var input lag men efter att stänga av en setting glömt namnet nu så funka de mycket bättre.

Medlem
Skrivet av tjompa:

Minns hur magiskt kul man hade under BF2 tiden. Tyvärr så är dagens spel inget annat än snygga jackpot maskiner.

Testa att spela Bf2 idag. Jag hade också ruggigt kul i Bf2 och 1942 men mina minnen är nästa helt täckta i nostalgi. Det mesta var bättre när man var yngre...

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Ja, vart ska man börja?

Spellägen som inte slutar när de borde, utan går tiden ut, när det borde varit slut för 30 minuter sedan.
Frontlines, anfallarna har 1 bomb, istället för 2 som de ska ha.
Obalanserade kartor
Horribel närverkskod, man blir beskjuten och springer runt hörn och dör 5 meter senare.
UI som hänger sig, menyer som inte går att trycka på, så man inte kan spawna utan måste ALT+F4 och starta om hela spelet.
Om man klickar på Quit Game efter en runda kan det ta 2-3 minuter att komma till menyn igen.
Summary efter matchen finns inte.
Ramlar igenom kartan.
Sikte på vissa vapen kan vara helt skevt och när man siktar ser man ingenting pga att vapnet är i mitten av bilden, istället för siktet.
Osynliga väggar
Ragdollbuggar, ser ut som att fienden står upp och är levande istället för liggandes och död

Detta är bara några av alla problem som spelet har för tillfället, som jag själv stött på.

Det är ju inte buggar, det är en feature


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av tjompa:

Minns hur magiskt kul man hade under BF2 tiden. Tyvärr så är dagens spel inget annat än snygga jackpot maskiner.

Det är bara att installera bf2 och börja köra. Det finns massor med folk som spelar det fortfarande.

12
Skriv svar