Recension – Fallout 76

Medlem

Det här spelet måste fan va det tröttaste försöket till att moneygrabba på ett välkänt varumärke.
Ligger liksom noll kärlek i spelet. Vore intressant att få veta hur personalomsättningen på Bethesda ser ut under och efter detta projekt.
Nån lite för skitnödig mellanchef med nån procents ägarskap som tryckt på för hårt, garanterat.

Känns lite väl mycket som att köpa en flaska parfym det står "Justin Bieber/Zlatan" på etiketten, för typ 1000 spänn, och sen försöka övertyga sig själv om att det inte är 40kr generiskt crap från bensinmacken..

Spelet är skit och tillför inget som helst nytt.
Utförandet är dessutom kassare än det som redan finns.

Tvi

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Prisjakt-länken? Det blir kladdigt att länka till flera, vi länkar till testplattformen.

Jo precis. Men det är säkert för avancerat för att lösa.
Ä mest lite irriterande att när man trycker på länken så går det till Ps4 versionen, när man vill ha det till en plattform som man använder. Men det är ju inte värre än att jag själv söker på prisjakt.

Avstängd

Jag har inte spelat ett enda fallout och känns som jag inte missat något.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Wooh!

Den enastående grafiken, fysik och helt underbara uppvisning av teknologiskt under (från 2002) är jag SÅ sugen på att se i Elder Scrolls VI.

BLÄ.

Relik 📜
Skrivet av breahl:

Jag har inte spelat ett enda fallout och känns som jag inte missat något.

Det där är ju dock bara fel! Du får inte döma hela serien efter senaste inlagan. Finns otroligt mycket bra i Fallout, även bland de nyare titlarna!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Skribent

@breahl:
Fallout har sin charm. Skulle dock inte rekommendera någon att börja med Fallout 76 som sitt första spel dock.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Vilket Bethesda bevisat om och om igen att de inte är kapabla till när de låter moddare fixa deras senaste 4-5 spel beroende på om man räknar med New Vegas. Tycker det är jättekonstigt att folk håller olika utvecklare till olika standard, speciellt när Bethesda och deras ägare ZeniMax Media är ju inga direkt fattiglappar som inte har råd att ta in kompetens samt utveckla spel till de blir klara. Sedan CD PROJEKT RED kunde pusha ut det ambitiösa Witcher 3 i det skicket de gjorde så finns det ingen ursäkt längre för Bethesda.

Tvärvägrar att köpa Fallout 76 efter alla de videos jag har sett, ser ut som en buggig smaklös soppa.

Håller med! Personligen har jag sett förbi det mesta av buggarna och ändå tyckt om spelen så galet mycket. Sen Fallout 3 till Fallout 4 så har jag lagt ner otroligt galet med timmar på dessa äventyr och världar. Men när man ser nyare spel och hur bra dessa fungerar, så börjar man ju fundera vad äre som händer. Witcher 3 är ett spel jag precis har plockat upp, och kan bara säga wow! Det spelet är sååå extremt välgjort. Kan inte säga så mkt hur det var vid release men just nu är det ju ett extremt otroligt bra spel, inte stött på några buggar alls på mina 40 timmar. Medan Fallout 4 fortfarande fungerar till och ifrån, och man rekommenderas att installera o-officiella patchar av community... fortfarande efter så länge efter release.

Blir inget 76 köp av mig i alla fall, kanske i framtiden, vi får se med tiden vad som händer med spelet

Skrivet av breahl:

Jag har inte spelat ett enda fallout och känns som jag inte missat något.

Säger bara plocka upp Fallout 3 till Fallout 4 på nån rea och börja spela. Alla de tidigare fallout spelen har verkligen sin charm. Håller med personen tidigare, som sa att börja inte med 76 som första fallout spel.

Medlem

Jag har alltid varit väldigt kritisk mot Bethesda just för att deras spel är så extremt buggiga och har alltid tyckt både gameplay och värld är stelt och tråkigt. DOCK har jag lagt ner över 100 timmar på FO4 så jag gillar definitivt spelet och jag är medveten om att dem har en väldigt stor fanbase så dem gör ju något rätt bara det att de tidigare FO och Elder Scrolls lockar mig inte. Det jag tror verkligen har hjälpt Bethesda är mod communityn. Mods är den ENDA anledningen till att jag spelar FO4. På min senaste run hade jag 200+ mods och jag ger Bethesda cred för att dem låter folk fiffla så mycket med deras spel. Men det går ju inte nu med FO76 och vad jag har sett av denna bugfest till spel finns det inget alls som lockar mig där. Från mitt perspektiv är Bethesda antingen lata, inkompetenta eller helt passionslösa för det är så deras spel ser ut utan mods. Min åsikt!

Ett företag är gjort för att tjäna pengar men många företag drivs av passionerade människor som vill släppa kvalitets varor som ger dem praise, respekt och en tight fanbase. När jag jämför Bethesdas grejer med många andra stora titlar som The WItcher, God of War och Dark Souls tex så känns det inte som det finns väldigt mycket passion hos Bethesda.
Som Tod Howard själv har sagt "We have pretty much made the same game over and over again".

Skyrim är en av dem sakerna här i världen som jag har svårt att förstå att folk praisar så mycket. Det enda bra jag ser med det spelet är modsen. Annars tycker jag verkligen det är skit

Medlem

Vet inte vad jag ska säga om spelet... det är uppenbart att spelet inte är färdigt, eller att de lagt vidare mycket tid på PC versionen av spelet. Buggar är överallt och tar max en kvart innan man stött på nån bugg som man tycker borde varit uppenbar under utvecklingen.

Det sagt... så har jag ändå haft skoj med det än så länge. Världen är härlig att utforska och själva gameplayet är underligt tillfredsställande. Spelet är inte bra , varken i design eller tekniskt utförande - men samtidigt kan jag inte förneka att jag har kul när jag lirar det.

Medlem

Har rubriken ändrats och artikeln puttats upp i listan? Det framstod som så för mig och då trodde jag att det skulle ha kommit nästa del i recensionen och ett betyg, så jag skummade igenom hela texten igen, i onödan.

Medlem

Ingen spelare kan stjäla från din camp eller ta din saker när du dör.

Om man inte skjuter tillbaka på en person som försöker att PVP:a så gör den så liten skada att det är löjligt.

Dessa saker gör att spelet är dömt enligt mig.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Ingen spelare kan stjäla från din camp eller ta din saker när du dör.

Om man inte skjuter tillbaka på en person som försöker att PVP:a så gör den så liten skada att det är löjligt.

Dessa saker gör att spelet är dömt enligt mig.

De kan ta det junk du bär med dig. Väldigt få spel har full-loot PvP, och de brukar aldrig bli särskilt populära. EVE har väl lyckats bra, men jämfört med andra MMO:n är det ändå ganska litet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

De kan ta det junk du bär med dig. Väldigt få spel har full-loot PvP, och de brukar aldrig bli särskilt populära. EVE har väl lyckats bra, men jämfört med andra MMO:n är det ändå ganska litet.

Dayz, H1Z1, Rust med flera?? Finns ganska många exempel. Det var den riktningen som jag trodde att Fallout 76 skulle gå, men nu blev det något annat.

Medlem

@noyart: eller så gör man rätt och spelar ettan och tvåan

Medlem

Är lite halvsugen på detta men hur många kan man vara som spelar tillsammans?
vi är 5-6 pers som spelar lite olika spel varje vecka och letar spel som är typ co-op.
De flesta spel är ju max 4 per grupp, så hur ligger det till med F76?

12
Skriv svar