Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Ambassadör
Xbox

Ja det tar ju en stund innan man får kläm på wanted-systemet, men nu tycker jag att det är mer och mer logiskt.
Har en full mundering som jag använder som bandit-utstyrsel, använder bara till sådant. Så länge man bryter line of sight, svidar om och låtsas som inget så kan man komma undan med mycket. "Nej sheriffen, jag har inte sett något, inte alls"
Det gäller ju att veta när det är dags att dra också, i början dröjde jag mig kvar för länge på brottsplatser. Ett och annat vittne har väl kanske sänkts i närmaste vattendrag iofs...


signatur

Jump in.

Medlem

På flashback verkar folk redan nu ha börjat med att diskutera RDR3 haha! Då är spelet extremt populärt.

https://www.flashback.org/p65877395#p65877395

Medlem
Skrivet av breahl:

Vill man inte hamna i finkan så hamnar man inte där. Endera dör du eller så skjuter man ner alla runt en.

När man spelat ut spelet vill man verkligen inte hamna i finkan så skjuter ner allt som försöker skjuta mig.

Jodå, skjuta alla eller dö är ju alltid ett alternativ. Dock kommer då mitt problem med minnet, att jag hinner och kommer ihåg att sälja av skinnen på hästen innan någon eldstrid. Alltså mitt minne. 😁 Att alltid spara mycket. Sen kanske mitt skjutande mot många inte är min starka sida. 😀 Jag har upptäckt tjusningen med en riktigt snabb häst, bättre fly än illa fäkta. Jag är nog bättre på att rida fort än skjuta alltså.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Jag tycker också det passar Arthur bättte att ha moral, men ibland pekar dialogen mot att hans omdöme är lite sådär. 😀 Älskar samtalen i lägret med Tilly och dom andra damerna när man sätter sig ner och talar ut om dödandet av oskyldiga människor och djur.

Ja precis! "Terapisamtalen" gillade jag verkligen. 🙂
Hur många "våldsspel" bemödar sig om en sådan sak. Inte direkt COD t ex. 😝

Ambassadör
Xbox

@Över45: Bättre rida fort än illa skjuta som de gamla grekerna sa!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Över45:

Jodå, skjuta alla eller dö är ju alltid ett alternativ. Dock kommer då mitt problem med minnet, att jag hinner och kommer ihåg att sälja av skinnen på hästen innan någon eldstrid. Alltså mitt minne. 😁 Att alltid spara mycket. Sen kanske mitt skjutande mot många inte är min starka sida. 😀 Jag har upptäckt tjusningen med en riktigt snabb häst, bättre fly än illa fäkta. Jag är nog bättre på att rida fort än skjuta alltså.

Kom bara ihåg att ha sådana här drycker som ger hälsa. Ta dom under tiden striden fortgår, man blir ju typ skottsäker då.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Kom bara ihåg att ha sådana här drycker som ger hälsa. Ta dom under tiden striden fortgår, man blir ju typ skottsäker då.

Tack! Ska försöka komma ihåg det. Det är väl så att jag får lite panik när det "brakar loss". 😵 Det är ju lite skillnad från att smyga runt i vildmarken. Eller "stealth kill". Man lär så länge man lever. 😀

Avstängd

Har inte fått något stranger mission på länge nu. Har nog antagligen gjort alla.

Lite tråkigt att spelet tog slut så snabbt!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Sa till Rockstar på twitter nu att dom får se till att släppa några DLC:s.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@breahl: Kommer väl Online snart i alla fall! Tror det kan bli kul en stund.

Jag har content så jag klarar mig ett tag till, klockar in på 60h nu och är bara i kapitel 3. Singleplayer DLC är väl inget Rockstar pysslar med längre så vi ska nog inte hålla andan. Men jag blir gärna överraskad!

Har precis (spoiler kap3):

Gjort bankrånet i Valentine. Nu jäklar har man cash!


signatur

Jump in.

Avstängd

Blir till att beställa några saker härifrån sen när man får pengar. Fanns mycket coolt!

https://www.rockstarwarehouse.com/store?Action=list&Locale=en...


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@breahl: Kommer väl Online snart i alla fall! Tror det kan bli kul en stund.

Jag har content så jag klarar mig ett tag till, klockar in på 60h nu och är bara i kapitel 3. Singleplayer DLC är väl inget Rockstar pysslar med längre så vi ska nog inte hålla andan. Men jag blir gärna överraskad!

Har precis (spoiler kap3):

Gjort bankrånet i Valentine. Nu jäklar har man cash!

Det var vad du gjort i spoilern som jag var inne på när jag berättat att jag var rädd att hamna i finkan. 😉

Avstängd

I two-parter-avsnittet i South Park härom veckan så övergick de från att säga Red Dead Redemption 2 till bara Red Dead Redemption. Jag vet ej varför. Men sjukt roligt att de hade massa in-game footage från spelet i avsnittet. De måste vara helt lyriska över spelsläppet!

Ambassadör
Xbox

@Över45: Ah hehe, ja det var lite nervöst


signatur

Jump in.

Releasehästryttare
Avstängd

Ja kan inte va lätt att vara PC-spelare.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

@Zontos på tal om bountys hittade jag en nyss i tumbleweed hos sheriffen. Hade aldrig varit där men råkade rida igenom då jag skulle fara och ta legendary cougar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Den där puman försökte jag också knipa Jo jag har faktiskt sett dom bounty-hunteruppdragen och har gjort dom. Såg du gruvan förresten? Det ser ut som gruvan är större men att vägen har blockeras och försökte använda dynamit för att spränga bort men det funkade inte. Det är konstigt att kartan säger att det finns ett rum där bakom i så fall.

Förresten igår såg jag några Ku Kux Klan-figurer utanför valentine mitt i natten, ville bränna upp dom... Jag har även sett spår av vad jag förstår är en seriemördare, kan man ta reda på vem det är som är seriemördaren eller är det bara easter eggs?

Avstängd
Skrivet av Zontos:

@breahl: Den där puman försökte jag också knipa Jo jag har faktiskt sett dom bounty-hunteruppdragen och har gjort dom. Såg du gruvan förresten? Det ser ut som gruvan är större men att vägen har blockeras och försökte använda dynamit för att spränga bort men det funkade inte. Det är konstigt att kartan säger att det finns ett rum där bakom i så fall.

Förresten igår såg jag några Ku Kux Klan-figurer utanför valentine mitt i natten, ville bränna upp dom... Jag har även sett spår av vad jag förstår är en seriemördare, kan man ta reda på vem det är som är seriemördaren eller är det bara easter eggs?

Ku klux klan har jag med sett men var under storyn någon gång. Seriemördar-grejen har jag dock inte sett.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Det finns spår av det utanför den övergivna staden bland annat en bit utanför Valentine.

Tänk på att det kan vara spoiler men tydligen går det att hitta personen, älskar att spelet bjuder på så många grejer.
https://www.vg247.com/2018/11/13/red-dead-redemption-2-serial...

Medlem
Skrivet av breahl:

Ku klux klan har jag med sett men var under storyn någon gång. Seriemördar-grejen har jag dock inte sett.

Skjut KKK så får du poäng för att du är snäll! 😁

Det finns flera gruvor och några uppdrag som rör sig i ngn gruva. Så leta, leta, leta. ☺

Medlem
Skrivet av Över45:

Skjut KKK så får du poäng för att du är snäll! 😁

Det finns flera gruvor och några uppdrag som rör sig i ngn gruva. Så leta, leta, leta. ☺

Då hoppas jag på mycket poäng när jsg hjälper dom med elden nästa gång jag spelar. Höhöhö!

Gruvorna har jag sett några av

Avstängd
Skrivet av Över45:

Skjut KKK så får du poäng för att du är snäll! 😁

Det finns flera gruvor och några uppdrag som rör sig i ngn gruva. Så leta, leta, leta. ☺

Menar du detta? I så fall har jag gjort det. https://www.youtube.com/watch?v=Xv6C92zvy14


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Zontos:

@breahl: Det finns spår av det utanför den övergivna staden bland annat en bit utanför Valentine.

Tänk på att det kan vara spoiler men tydligen går det att hitta personen, älskar att spelet bjuder på så många grejer.
https://www.vg247.com/2018/11/13/red-dead-redemption-2-serial...

Det låter bra. Jag har hittat tre spår så långt och det börjar brännas nu. Ska försöka hitta galningen på egen hand utan att fuska och tjuvkika på nätet. Få se om jag lyckas...

Avstängd
Skrivet av Zontos:

@breahl: Det finns spår av det utanför den övergivna staden bland annat en bit utanför Valentine.

Tänk på att det kan vara spoiler men tydligen går det att hitta personen, älskar att spelet bjuder på så många grejer.
https://www.vg247.com/2018/11/13/red-dead-redemption-2-serial...

Coolt det där måste jag göra.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Menar du detta? I så fall har jag gjort det. https://www.youtube.com/watch?v=Xv6C92zvy14

Nej faktiskt inte. Har själv inte gjort det.

Det är ett uppdrag från Strauss, där du skall hämta en skuld uppe vid Strawberry. Killen kan inte betala och leder dig på grott/gruvjakt efter en ovanlig puma.

Men det kanske du också gjort, är ganska tidigt.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Det låter bra. Jag har hittat tre spår så långt och det börjar brännas nu. Ska försöka hitta galningen på egen hand utan att fuska och tjuvkika på nätet. Få se om jag lyckas...

Jag har bara hittat två spår än. Men vill heller inte tjuvkika. 😀

Avstängd
Skrivet av Över45:

Nej faktiskt inte. Har själv inte gjort det.

Det är ett uppdrag från Strauss, där du skall hämta en skuld uppe vid Strawberry. Killen kan inte betala och leder dig på grott/gruvjakt efter en ovanlig puma.

Men det kanske du också gjort, är ganska tidigt.

Jo det där har jag gjort, alla strauss grejer gjorde jag. Säg gärna till om ni hittar fler sådana där som mördar uppdraget med ledtrådar, har gjort hela nyss. Var faktiskt kul!

Edit: Kollade nu på en sida som visar vart alla stranger missions är och jag har nog gjort alla med detta jag gjorde nyss.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Det låter bra. Jag har hittat tre spår så långt och det börjar brännas nu. Ska försöka hitta galningen på egen hand utan att fuska och tjuvkika på nätet. Få se om jag lyckas...

Skrivet av breahl:

Coolt det där måste jag göra.

Jag har hittat två av dom utan att kolla på internet Men får kanske kolla lite ändå brukar bli lite otålig.

Ambassadör
Xbox

Jag har också hittat två på egen hand. Creepy när man snubblar över det på natten. Låter det ske naturligt, men har jag inte hittat alla vid endgame så ger jag mig på en guide. Gillar verkligen de här små grejerna ute i världen!


signatur

Jump in.

Skriv svar