Sony firar femåringen PS4 genom att berätta vilka de fem mest sålda spelen är

Robot
Sony firar femåringen PS4 genom att berätta vilka de fem mest sålda spelen är

86 miljoner ex ska förstås firas också.

#call-of-duty, #fifa, #gta-v, #playstation-4, #sony


Medlem

Favoritspelen hittills på PS4 (nya för denna gen så räkna bort re-releaser och remasters)? Jag har alltid svårt att lista favoriter men denna generation var det solklart. Mina tre favoriter är Bloodborne, Dark Souls 3 och Red Dead Redemption 2. Är inte ens i närheten av klar med sistnämnda, vill göra allt som går i spelet för det är så jäkla bra.

Jag gissade innan jag läste texten och trodde: GTA V, RDR2, God of War, Uncharted 4 och något CoD spel. Det va en dålig gissning, tydligen är det skjuta och fotboll som gäller, iofs ganska logiskt, fotboll är ju världens största sport. Men det blir ju en lite bristfällig jämförelse eftersom vissa spel har funnits längere så man får väl dela antal sålda ex/antal dagar sen release kanske.

Medlem

Oerhört tråkig topp 5. Men blir inte förvånad


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Jag gissade innan jag läste texten och trodde: GTA V, RDR2, God of War, Uncharted 4 och något CoD spel. Det va en dålig gissning, tydligen är det skjuta och fotboll som gäller, iofs ganska logiskt, fotboll är ju världens största sport. Men det blir ju en lite bristfällig jämförelse eftersom vissa spel har funnits längere så man får väl dela antal sålda ex/antal dagar sen release kanske.

fotbollsspel säljer ju bara tills nästa upplaga kommer ut.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

fotbollsspel säljer ju bara tills nästa upplaga kommer ut.

Gäller ju alla spel. Oavsett om det gäller BF cod eller witcher så är det ju det senaste i serien som lockar flest köpare.

Medlem

Känns inte som att det är så värst djupt tv-spelsintresserade personer som står för tv-spelsköpen då.

Avstängd

Klart FIFA säljer bland flest spel. FIFA är något jag köper varje år och som jag spelar flest timmar på min PS4 av alla spel. Andra spel som Assassins creed, GTA V, Red Dead, Horizon, God of war osv osv tar ju slut någon gång. FIFA tar aldrig slut, när du startar karriärläge där kan du spela det tills nästa FIFA kommer. Klart bästa spelet av alla ovannämnda när det gäller att hålla i längden och helst om man är fotbollsintresserad.

Som igår när jag tog en paus från legendary jagandet i red dead 2 så körde jag ett par FIFA-matcher för omväxlingens skull. Det är perfekt!

Och inte att förglömma, även folk som spelar generellt lite spel och gillar fotboll spelar FIFA med. När Sverige, England eller något annat lag spelade fotbolls VM i somras så spelar lagens spelare FIFA på sina hotell mellan matcher och träningar. Nu säger jag inte att alla spelare gör det i lagen men det finns som tillval vet jag. Det är ett spel för alla icke spelintresserade också och därför det säljer så bra bland annat.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Såklart svart dualshock är etta, jag ville ha andra färger men det fanns bara svart så jag har fyra svarta.
Damn vilka trista spel i topp.

Medlem
Skrivet av HellRat:

Såklart svart dualshock är etta, jag ville ha andra färger men det fanns bara svart så jag har fyra svarta.
Damn vilka trista spel i topp.

Fast det är den gråsvarta kontrollen som är etta. Som för övrigt är snyggast också.

Ontopic: Känns som de där populära spelen definierar en konsolpeasant, så hårt. Men bra sälj för Sony onekligen. Äger inget av top 5 spelen. Har mitt ps4 till exclusives, och dom är oftast minst lika imponerande på många sätt trots avsaknaden av native 4k/högre framerates.

Medlem

hur kan röd kontroller vara nr3? inte för att det spelar roll men tycker ändå det är konstigt vit är nr 4 bara...

Medlem

Att inte The Last of Us Remastered är med, är för mig en gåta. Det verkade ju sälja som SMÖR...


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

hur kan röd kontroller vara nr3? inte för att det spelar roll men tycker ändå det är konstigt vit är nr 4 bara...

51% av planeten är fruntimmer, de gillar rött -- flesta av oss ogillat vitt, med tanke på hur snabbt smuts syns... Tro mig.. jag har en vit bil, ALDRIG igen...


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Hade varit mer intressant att se bäst säljande exklusiva spel.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Hade varit mer intressant att se bäst säljande exklusiva spel.

Enligt VGchartz, Uncharted 4 på 6e-plats med 10,52 miljoner enheter sålda.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

KoP
Medlem
Skrivet av gryzor:

Att inte The Last of Us Remastered är med, är för mig en gåta. Det verkade ju sälja som SMÖR...

Nah, dom flesta spelade det på PS3:an, inklusive mig själv. Inte värt att punga ut pengar igen för ett halvnytt gå från punkt A till B spel som man redan spelat pga lite bättre grafik.

Medlem

Släng ungen utför ett bergstup och tryck ut en bättre, please.


signatur

Ordo Ab Chao

1
Skriv svar