Netflix-producenten bakom Castlevania arbetar på Devil May Cry-serie

Robot
Netflix-producenten bakom Castlevania arbetar på Devil May Cry-serie
Medlem

Castlevania serien var top tier så förhoppningsvis kan han göra något likartat för DMC. Rekommenderar starkt Castlevania serien ifall någon letar efter en serie att kolla på.

Medlem

Kul! Diggar verkligen Castlevania serien.

Medlem

Första säsongen (4 avsnitt) var top tier. Jag tyckte andra säsongen tyvärr var medioker och hade svårt att ta mig igenom den, men första 4 avsnitten var perfektion för mig.

Medlem

Mer animerat åt folket, speciellt om peter stormare är med.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Vill se dem göra Witcher som tv-serie i samma stuk/stil.

Inaktiv
Skrivet av Freffo:

Vill se dem göra Witcher som tv-serie i samma stuk/stil.

Håller med men tror att MGS hade passat bättre. Sen med risken att det hade blivit lite för mycket nu när där redan kommer en Witcher serie.

Medlem

@anon_326114: Ja MGS hade varit väldigt bra! Men efter att ha strax sett klart på senaste säsongen av Castlevania så tycker jag att de istället borde ha lagt budgeten på en 2D animerad tv-serie för Witcher. Live action i all ära men jag är rätt säker på att Witcher netflix kommer bli rätt så medioker om ens det. Men får såklart ge den en chans.

VHN
Medlem

@Prixm: Personligen tyckte jag s2 var ännu bättre and första. Diggade fokusen på Dracula som man gick miste om i s1.


signatur

VHN

Medlem

men dark soouuullss,snälla :/

Medlem

alltid ett plus att höra att peter stormare är med i en tecknad serie

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Castlevania serien var top tier så förhoppningsvis kan han göra något likartat för DMC. Rekommenderar starkt Castlevania serien ifall någon letar efter en serie att kolla på.

Neeej! Castlevania är inte det minsta bra, usla animationer, usel dialog, ingen musik direkt hämtad ur serien förutom en trudelutt jag hörde i säsong två, dem kör med ultravåld istället, allt är mediokert som bäst och det om man jämför med en OK anime, en otroligt stor besvikelse då Castlevania SOTN är ett av mina absoluta favoritspel.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Första säsongen (4 avsnitt) var top tier. Jag tyckte andra säsongen tyvärr var medioker och hade svårt att ta mig igenom den, men första 4 avsnitten var perfektion för mig.

Håller med, den stod och stampade tills sista två avsnitten mer eller mindre. Långdragit där ingenting hände

Skribent
Skrivet av VHN:

@Prixm: Personligen tyckte jag s2 var ännu bättre and första. Diggade fokusen på Dracula som man gick miste om i s1.

Tyckte den var lite segare, kunde nog ha skippat ett par avsnitt. Men håller med om Dracula och sen var ju Peter Stormare grym!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Testpilot
Skrivet av Prixm:

Första säsongen (4 avsnitt) var top tier. Jag tyckte andra säsongen tyvärr var medioker och hade svårt att ta mig igenom den, men första 4 avsnitten var perfektion för mig.

Håller med. Åtta avsnitt, om än korta, är för långt. Det blev för mycket sega dialoger emellan actionsekvenserna. Hörde att nästa säsong ska vara ännu fler avsnitt tyvärr.

Medlem

Får rysningar när ni skriver att säsongen var för lång och stod och trampade. Har vi sett samma serie? Utan dynamiken och variationen i tempo hade rättigheterna lika gärna kunnat gå till Uwe Boll. Säsong två är bland det bästa jag sett 2018.

Gen
Medlem

S1 var en teaser och man blev så besviken när den tog slut. Nu när S2 äntligen släpptes var det en fantastisk resa från början till slut, visst...kanske inte 10/10 pga några tvivelaktiga saker här och där men hyfsat nära.

Nu när Adi fått mer kött på benen kommer han garanterat lösa en sjukt fet DMC. Är ju lite samma stuk så jag hoppas verkligen på mer av den där lite oseriösa dialogen, halvskämtandet och drygheten - något som Nero är bra på.

Medlem

När remixen av Bloody tears drog igång i S2 när de börjar bli förbannade på riktigt. Då insåg jag att jag älskade allt.

1
Skriv svar