Fallout 76 får snart en FOV-slider och Push-to-Talk

Robot
Fallout 76 får snart en FOV-slider och Push-to-Talk

Ingen ska behöva höra dig spy.

#bethesda, #fallout-76


Medlem

Till och med RDR2 har fov sliders för första person, ett spel som säkert ingen spelar i första person. Bethesda får ta sig i kragen.

Medlem
Medlem

Jäkla muppar eller? Att sånt här inte varit solklart och genomtänkt ifrån början ger ju ledtrådar till hur resten av spelet har utförts. Ja, jag har spelat "betan" - borde vara olagligt att lansera en så ofärdig och dålig produkt. Som att Ica skulle försöka att sälja rutten frukt ungefär Medans dom som håller i tyglarna står runt fruktdisken och kollar på den ruttna frukten, som fortsätter ruttna ännu mera och är överens om att det är bra!

Medlem

När är tanken att fallout 76 ska släppas? är det fortfarande beta?

Medlem

För lite, försent


signatur

Meep!

Medlem

"Ingen ska behöva höra dig spy." Bidrar ni självmedvetet till att vuxenmobba vissa spel, eller låter ni er liksom bara dras med i drevet?

Vi som faktiskt trivs i Fallout 76, och som hittar trevligt folk där online betackar oss för er skitkassa, pseudo-smarta, hatfulla kommentarer. Som tex Steinerjr, som enbart bidrar med förakt och plumphet.

Är majoriteten på FZ forumen verkligen inte mognare än såhär? Tragisk. Skäms över att vara en gamer idag, där enbart hatarna får yttra sig.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

"Ingen ska behöva höra dig spy." Bidrar ni självmedvetet till att vuxenmobba vissa spel, eller låter ni er liksom bara dras med i drevet?

Vuxenmobba vissa spel? Kom igen nu.. För det första, så kan det vara ett skämt om hur ett dåligt fov-reglage kan få en att må illa och känna sig spyfärdig. För det andra, så skulle jag inte ens kalla det här vuxenmobbning på något sätt alls, speciellt då det handlar om ett spel och inte individer. För det tredje, det är uppenbart att du är defensiv för att du gillar spelet, men bara för att man gillar något så kan man väl kunna klara av lite skämt och kritik om ett spel man tycker om?

Bara för att man är vuxen och är kapabel till att dra till med lite skämt om spel, så behöver man väl ändå inte stämplas som omogen. Om vi ska diskutera sånt, så tycker jag personligen att det är mer omoget att inte kunna klara av att se kritik och humoristiskt narr om spel man själv gillar.

Medlem

@Ruskendrul: Det ska finnas en FoV-slider i fps spel. Vissa (jag t.ex) blir riktigt illamående när spel har för låg FoV.

Sen tror jag inte ens Bethesda själva kan säga med gott samvete att spelet var redo att släppas i det skick spelet är i nu, men man kan väl ha kul med det ändå.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

"Ingen ska behöva höra dig spy." Bidrar ni självmedvetet till att vuxenmobba vissa spel, eller låter ni er liksom bara dras med i drevet?

Vi som faktiskt trivs i Fallout 76, och som hittar trevligt folk där online betackar oss för er skitkassa, pseudo-smarta, hatfulla kommentarer. Som tex Steinerjr, som enbart bidrar med förakt och plumphet.

Är majoriteten på FZ forumen verkligen inte mognare än såhär? Tragisk. Skäms över att vara en gamer idag, där enbart hatarna får yttra sig.

Tror nog att trådskaparen refererade "spy" med den låsta (?) FOV. Många kan känna ett obehag och lätt bli "åksjuk" av en låg FOV. Lite fyndigt skrivet tycker jag Bästa communityt för övrigt...tycker jag!

Medlem

Det är klent försvar att säga att man nu fokuserar på andra saker än FOV-slider och push to talk.
FOV går redan att fixa genom att skriva om i en fil, bara att söka på det.

Medlem
Skrivet av Efraim:

Det är klent försvar att säga att man nu fokuserar på andra saker än FOV-slider och push to talk.
FOV går redan att fixa genom att skriva om i en fil, bara att söka på det.

Man ska inte BEHÖVA göra det genom att söka sig fram till en lösning. Det ska finnas i spelet ifrån början.

Medlem

att sånt inte är med från start är helt otroligt för mig

Medlem

Saker som redan skulle ha varit i spelet från början.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av bambiface:

Man ska inte BEHÖVA göra det genom att söka sig fram till en lösning. Det ska finnas i spelet ifrån början.

Speciellt med tanke på att det kan ställa till problem med anti cheat och liknande när man är inne och ändrar manuellt i filer.

Medlem

@Steinerjr: 14'e november, lolol

Medlem

Dom kan släppa det som DLC och tjäna extra cash.

Medlem

FOV i all ära, men än viktigare är det att de ökar utrymmet i ens stash... Ser ingen anledning till att det ska vara så begränsat.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Ruskendrul: Kommentarer som din är det som får mig att skämmas. Vuxenmobbing... Kom igen.. xD Gör om, gör rätt.
Och i och med att det är en väldigt kontroversiell release egentligen, då de går utanför deras vanliga mönster samt fått mottaga, som bekant, en hel del kritik över deras vägval. etc etc. Spelet som fått ganska svala reaktioner under båda beta och release, med relativt låga betyg samt kommer i ett ofärdigare tillstånd än nånsin tidigare med Bethedsa.

I detta fallet var det solklart FOV slidern de åsyftar dock men även om de vore annat så vore det ju inte jättekonstigt, med tanke på spelets kontroversiella natur + halvlyckade mottagande..

Medlem

@Dunder: Det kommer... som ett $9.99 dlc

Medlem

Fyndig text, för mig tar det inte mer än 10-15 minuter i fov under ~85 innan kallsvetten börjar komma tillsammans med illamåendet, huvudvärken är inte långt efter det så jag är en som är väldigt glad när fov sliders finns inbyggt.

Medlem

@spikes: På riktigt? de är ju inte ens klara med options menyn.
pinsamt

Medlem

@Ruskendrul: Du får gärna förklara vad som är så bra med Fallout 76. Jag har varit med i branchen för länge för att bli imponerad av spel som detta.

Medlem
Skrivet av noyart:

@Newklear: Det kommer... som en $9.99 dlc

Det har jag svårt att tro, ser inget som pekar på att de vill ta betalt för saker som ger fördelar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Är majoriteten på FZ forumen verkligen inte mognare än såhär? Tragisk. Skäms över att vara en gamer idag, där enbart hatarna får yttra sig.

Det verkar ju inte direkt som om någon hindrar dig från att yttra dig.

Medlem

Vet inte vad endera grejen är för något.

Medlem

Stashen kommer ökas om några veckor med, dom ska bara hitta ett sätt så det inte försämrar prestandan på spelet.

Man kan ändra FOV redan nu genom config filen, dock så ändras den tillbaka när man använder VAT eller photomode.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Snälla Bethesda kom tillbaka. Waah.

Saknar nördiga Bethesda mellan 2000 - 2006. Efter där blev det corporate Bethesda. (Horse armor DLC 2.50$ plus bugs)


signatur

Ordo Ab Chao

eld
Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Snälla Bethesda kom tillbaka. Waah.

Saknar nördiga Bethesda mellan 2000 - 2006. Efter där blev det corporate Bethesda. (Horse armor DLC 2.50$ plus bugs)

Elderscrolls 2 blev ju så ökänt att det fick nicknamet "Buggerfall" och bethesdas bussiness-tvilling zenimax skapades ju under morrowind så de har alltid varit buggiga corporate Bethesda.

Annars så när det handlar om fov i fallout 76 så fick jag huvudvärk fram tills att jag lyckades öka den, och det var inte världens lättaste grej när man inte vet ifall ändringarna kommer registreras, skrivas över, eller kanske ignoreras helt.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

"Ingen ska behöva höra dig spy." Bidrar ni självmedvetet till att vuxenmobba vissa spel, eller låter ni er liksom bara dras med i drevet?

Vi som faktiskt trivs i Fallout 76, och som hittar trevligt folk där online betackar oss för er skitkassa, pseudo-smarta, hatfulla kommentarer. Som tex Steinerjr, som enbart bidrar med förakt och plumphet.

Är majoriteten på FZ forumen verkligen inte mognare än såhär? Tragisk. Skäms över att vara en gamer idag, där enbart hatarna får yttra sig.

Är det du som kodat spelet?


signatur

Ducati Streetfighter 848

12
Skriv svar