Final Fantasy-studion gör AAA-titel till Playstation 5 – Final Fantasy 16?

Robot
Final Fantasy-studion gör AAA-titel till Playstation 5 – Final Fantasy 16?
Medlem

Sånt som kallas tabbe?

Inaktiv

Ff15 var första FF jag orkat spela igenom sedan 7an. Ser fram emot del 16,när den nu kommer.

Medlem

Najs. Vad heter Sony's event där dom alltid presenterar nya grejjer och när är den? =]

Redaktör
Ponny
Skrivet av Rackaren:

Najs. Vad heter Sony's event där dom alltid presenterar nya grejjer och när är den? =]

Om du menar decemberfesten Playstation Experience så är den... inställd i år.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Många människor som är visare än mig tror att PS5 och uppföljaren till Xbone blir dom sista.
När dom konsolernas match är slut så kommer streaming att ta över då teknologin inom samtliga inblandade områden antagligen kommer vara tillräckligt utvecklade för att det ska fungera helt utan några problem. Du streamar alla spel oavsett om det är Microsoft eller Sony direkt på din TV (eller vad du nu kan tänkas ha fäst på väggen då), konsolexklusiviteten dör ut och alla lever lyckliga i alla sina dagar.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Många människor som är visare än mig tror att PS5 och uppföljaren till Xbone blir dom sista.
När dom konsolernas match är slut så kommer streaming att ta över då teknologin inom samtliga inblandade områden antagligen kommer vara tillräckligt utvecklade för att det ska fungera helt utan några problem. Du streamar alla spel oavsett om det är Microsoft eller Sony direkt på din TV (eller vad du nu kan tänkas ha fäst på väggen då), konsolexklusiviteten dör ut och alla lever lyckliga i alla sina dagar.

O alla slipper köpa nya grafikkort stup i kvarten till sin PC


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Avstängd
Skrivet av s3ng:

Många människor som är visare än mig tror att PS5 och uppföljaren till Xbone blir dom sista.
När dom konsolernas match är slut så kommer streaming att ta över då teknologin inom samtliga inblandade områden antagligen kommer vara tillräckligt utvecklade för att det ska fungera helt utan några problem. Du streamar alla spel oavsett om det är Microsoft eller Sony direkt på din TV (eller vad du nu kan tänkas ha fäst på väggen då), konsolexklusiviteten dör ut och alla lever lyckliga i alla sina dagar.

Aldrig, då kommer Sony att gå i KK. I så fall blir det Sony tv:s med tv-exklusiva spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Aldrig, då kommer Sony att gå i KK. I så fall blir det Sony tv:s med tv-exklusiva spel.

Sony köper upp LG Electronics å utvecklar framtiden. Vore det ascoolt?

Medlem
Skrivet av s3ng:

konsolexklusiviteten dör ut och alla lever lyckliga i alla sina dagar.

Där går du lite väl långt. Det är mer troligt att de försöker få så mycket exklusivt material som möjligt till sin streamtjänst just för att folk ska använda deras service. Se på hur mycket egenproducerat Netflix gör nu jämfört med tidigare. Bara se på hur Microsoft rustar sig för den striden. Det är ingen slump att det sker nu, i en tid då tjänster som ps now, Ea access och xbox game pass tar allt mer plats. I slutändan är det vi konsumenter som förlorar.

Medlem

Att streama spel låter som en dystopisk mardröm men det kanske bara är jag som gillar att spela om gamla spel. Kul när utgivaren bestämmer sig för att ta bort en klassiker ur sortimentet pga nåt svammel och spelet försvinner för att aldrig synas igen förrän det behövs cashas in på lite nostalgi med ett mobilspel.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Om du menar decemberfesten Playstation Experience så är den... inställd i år.

Vad tråkigt antagligen för att dom planerar att avtäcka PS5 på något vis nästa år.

Medlem

Min aning är att det kan bli ett FF15-2 likt som med FFX-2(10-2).
Gissar på detta p.g.a. att dlc:n typ slopades som jag tror ska användas till en uppföljare av FF15 istället samt att regissören gick över till något annat som till uppföljaren(?)

Allt dett eftersom PS5 är allt för nära ett släpp för ett helt nytt FF spel i serien som FF16

AMD som gör grafikkortet till PS5 med kretstillverkaren TSMC har ryktesvis kommit långt med 7nm teknologin och därför verkar vara tidigt redo för en PS5, om sony är redo också så kan 2019 Q4 vara släpp.

Avstängd

Bara man kan spela PS4 spel på den så blir jag nöjd. Känns lite bortkastat annars med det stora spelbibliotek man har på PS4 just nu. Vissa spel kommer man ju spela om osv.


signatur

PS5 och inget annat.

KoP
Medlem
Skrivet av s3ng:

Många människor som är visare än mig tror att PS5 och uppföljaren till Xbone blir dom sista.
När dom konsolernas match är slut så kommer streaming att ta över då teknologin inom samtliga inblandade områden antagligen kommer vara tillräckligt utvecklade för att det ska fungera helt utan några problem. Du streamar alla spel oavsett om det är Microsoft eller Sony direkt på din TV (eller vad du nu kan tänkas ha fäst på väggen då), konsolexklusiviteten dör ut och alla lever lyckliga i alla sina dagar.

Det känns tveksamt då långt ifrån alla har ett bra internet (fortfarande). Det känns som att just den utvecklingen har stagnerat lite såvida du inte väljer att flytta in till en storstad. Det räcker med att du tar dig upp till Norrland till något mindre samhälle så är det kört. 😂

Medlem

Personen i fråga kan inte stava till en jobbtitel och han håller på med en "mobile title, FOR CHINA". Får hoppas han är bättre på modellering än övriga livet. Men det kan ju vara ett weirdo/troll eller dylikt också.

1
Skriv svar