Bra spel som är översatta till svenska?

Medlem
Skrivet av Flower Knight:

Min son (snart 8 år) har börjat spela allt möjligt men kan fortfarande inte läsa engelska. Man kan ju låta honom lära sig den hårda vägen såklart men nu undrar jag om ni kan ge tips på bra spel som är översatta till svenska (är det både tal och text så är det stort plus)?

Go bananas! Alla tips på översatta spel är välkomna så kan jag sålla själv sedan. Vi har PC, PS4 och Switch här hemma.

Definitivt, spyro reignited trilogy och ratchet and clank remastered.

Medlem

Puppeteer men finns bara till ps3 tror jag.

Medlem

Köpte nya Spiro Trilogy till PlayStation 4 och alla de 3 spelen kan spelas i svenska. Alla pratar svenska går att ha alltså. Även engelska finns. Ratchet & Clank till PlayStation 4 går också med svenska.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Sword of Hope till gameboy 😋

"Du öppnar bröst"

Medlem

Sly cooper spelen! Vet inte om alla finns på svenska. Men fyran finns det definitivt, har spelat igenom det ett antal gånger med min grabb. Sen har du Knack också även det kul då kan ni köra coop med.

Medlem

Little Big Planet
Disney Infinity
Worms
Ratchet and Clank
That’s You
Knowledge is Power
Knack 1 och 2
Plants vs Zombies om jag minns rätt

Medlem

Utan att läsa en enda post... Black & White på svenska!

Medlem

Deja Vu och Shadowgate till NES

Medlem

Alla typ EA sport spel och sen självklart CSGO måste ju börjas i tid

Medlem

Sim City 3000


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Körde igenom knack på svenska med min 6 åriga dotter, båda gillade det. Pusselspel som t.ex unravel funkar ju också.
Du kan ju även göra som jag, köra igenom kingdom hearts 1 och 2 och snabböversätta varenda mening

Medlem

The Legend of Spyro: Dawn of the Dragon på svenska. Finns på X360. Och det är Tobbe Trollkarl som är Spyro!


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Minecraft på svenska måste ju vara ett perfekt spel för barn.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av AtlasBreaker:

Worms 2 och Worms Armageddon?
Det är ett tarvligt substitut, men att höra maskarna skrika "blindstyre", och "du skall få" är väldigt fnissprovocerande.

Men på en allvarligare not; Är det inte ett klokt sätt att faktiskt lära sig engelska?
Vet många av oss gamers som lärt oss flytande engelska via gamla spel?

Visst är det så men ett NES hade ex knapparna A och B. En tac-2 lika så.. många spel är mer avancerade (även de enkla) så det blir mycket knappar väldigt fort och att då ha allt på engelska vid 7-8års ålder är inte alltid det bästa sättet att främja intresset

Backloggens befriare

Diablo till PlayStation!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Shadowrun på SNES kom på svenska vet jag. Var nog där min resa mot min cyberpunk kärlek började.

Spelade igenom det bara för nåt år sen och det håller än idag. Lite knepigt kan det vara att hitta så man kommer vidare dock.

Medlem

@TheConsul: Förstår! Har inga egna barn, men har begåvats med syskonbarn och ett väldigt spelintresserat gudsbarn. Tänker inte alls på att spelkontroller och spelmekaniker är avancerade. Man blir närblind när man bara spelar själv. Hoppas du finner någonting givande som kan nära ett begynnande spelintresse!

Medlem

Tack för alla tips!

Skrivet av Caravaggio:

Dungeon Keeper 1 och 2! Finns på gog.com och det ska i alla fall gå att fixa svenska till första.

"Din grotta lutar! Varelser är arga för att dom inte kan putta kula!"

Jag tänkte själv på dessa! Tror jag har cd-skivorna ute i förrådet någonstans...

12
Skriv svar