Bekräftat – PUBG släpps till Playstation 4

Robot
Bekräftat – PUBG släpps till Playstation 4
Medlem

Nu har jag inte testat PUBG på Xbox, men när jag lirar på min PC med i5-7500 och 1080 Ti så varierar min FPS mellan 12 och 144. 144 när jag lootar en tom stad och 12 så fort en muzzle flash går av. Jag kan inte förstå hur man skulle vilja köra det på konsoll, men grafiken kanske är nedgraderad?

Skrivet av Cjnilsson22:

Nu har jag inte testat PUBG på Xbox, men när jag lirar på min PC med i5-7500 och 1080 Ti så varierar min FPS mellan 12 och 144. 144 när jag lootar en tom stad och 12 så fort en muzzle flash går av. Jag kan inte förstå hur man skulle vilja köra det på konsoll, men grafiken kanske är nedgraderad?

Jag har samma upplevelse på PC. Det känns inte färdigt, och jag tror knappat att det blir bättre på konsol.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kör med Rx 580 i7 3770k och får runt 60- 70 fps i genomsnitt men då och då dippar det ner till 40 vilket gör att det bli ospelbart speciellt i eldstrider. Har inte haft detta problem tidigare, men antar att man får nöja sig mig låga inställningar

Medlem

@Cjnilsson22: Upplever liknande men inte alls lika hög drop som dig, mest bara "stuttering". Kör med 7700k och 1080Ti.
Ligger på normalt upp mot 165fps (fps limit) men får spiklagg ibland som gör att fpsen sänks med ~20-30fps under någon mikrosekund för att sedan hoppa upp tillbaka... väldigt skumt. bara PUBG jag har dessa grafikproblem i. Men aldrig att det går så lågt som du skrev, du kanske överdrev?

Medlem

Pubg är en ren mardröm. De lyckas göra spelet mer och mer ospelbart för varje patch de släpper. Älskade verkligen spelet när det funkade men de behöver göra om hela plattformen och börja om på nytt känns det som. Ger det ett försök igen när pubg 2 kommer.

Medlem

Är superhypad, PUBG må vara riktigt kasst när det gäller optimering men spelglädjen kan man inte klaga på. Efter 320h på en helt ok pc ska det bli nice att kunna lira på ps4. Hoppas bara det flyter något så när.

Medlem

Förstår inte att folk har problem med frames på PC, måste vara någonting annat som gör det. Polaren spelar på en ålderdomlig i5 och ett 970 och ligger konstant på 60 (låst).

Själv ligger man konstant på (låst) 144 med ett 1080ti i 2560x1440.

Senaste patchen fixade buggen som gav upphov till desync och det verkar ha haft effekt. Efter så många timmar 1500+ så förstår jag inte allt gnäll.
Visst har man upplevt en del buggar, men vad förväntar man sig av en sån liten utvecklare. Förvånad att det fungerat så pass bra ändå.

Grymt kul spel.

Kan lagget och problemen i Pubg bero på de större kartorna jämfört med Blackout och Fortnite eller är det bara dålig programmering? Jag tycker att både Fortnite och Blackout har lite små kartor och spelsättet blir väldigt speedat och man tvingas till encounters ganska tidigt, på gott och ont. Pubg känns mer långsamt, om man nu gillar det.

Medlem

@rewoX: Nja, överdrev inte men jag kanske fick några enstaka fall att låta som om det vore regel. Jag använde Nvidias FPS räknare och vet att den pekat så lågt åtminstonde ett par gånger. Det märks iallafall varje gång det är eldstrid att det är låg frame rate.
Sen har du ju då en rätt mycket vassare prolle än mig. Min i5a ligger på 100% från att jag öppnar PUBG tills jag stänger det. 1080Tin ligger på 10-20%.

Medlem

@Cjnilsson22: Aha, ja där har vi nog "flaskhalsen"

1
Skriv svar