Bethesda hintar om vad som kommer efter Fallout 76-lanseringen

Robot
Bethesda hintar om vad som kommer efter Fallout 76-lanseringen

Mer innehåll att vänta, men hur kommer det gå vid release?

#fallout-76, #launch


Tråddemonen
Testpilot

Kanske blir en No man's sky flopp med det hela vid release, då lär man väl få ta avstånd ifrån spelet tills det blir fixat. Lite trist att spelet var så oslipat, men det fanns en del på tråden som hade positiv attityd till spelinnehållet, så vem vet? Kanske blir ett riktigt bra spel i slutändan.

Releasehästryttare
Skrivet av Zimpan:

Kanske blir ett riktigt bra spel i slutändan.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Kanske blir ett riktigt bra spel i slutändan.

Det är hyfsat bra redan, det finns en del buggar och quality-of-life problem att slipa bort bara. Lusten att fortsätta utforska har funnits efter varje nedsläckning av servrarna.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder:
Jag förstår inte vad som hänt med folks acceptans till spel. Jag har aldrig haft tråkigt i ett Fallout-spel tidigare. För mig är det ett helt bedrövligt spel. 600 kr för ett halvdassigt MMO med massa fetch quests? Inte en chans.
Intressant dock att man kan ha så olika uppfattningar

Medlem

hur är detta "ett försök till nytändning" när alla Bethesda spel blir succe?

Medlem

Bethesda skulle satt en "early acess" stämpel på spelet och problem solved.
Ja spelet är lite i beta stadiet när det släpps och det är ju lite tråkigt och girigt att släppa det till fullpris i det skicket det är i...där håller jag med de flesta att det känns fel.

Men visst finns det potential här, ska bli spännande att se vart det tar vägen, jag kommer lätt hålla ögonen på detta spel.

Medlem

Ärligt talat så känner jag inte en kotte (inom min spelkrets) som tänkt köpa spelet. Vi har inte ens diskuterat spelet. Personligen har jag tittat på en del klipp från spelet och blir bara mer avtrubbad. Många kommer bli besvikna!

Medlem

Spelet verkar riktigt uselt.
Föråldrat och innehållslöst (av det man sett)
Men det heter fallout folk kommer köpa


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Tharilas:

@Newklear:
Jag förstår inte vad som hänt med folks acceptans till spel. Jag har aldrig haft tråkigt i ett Fallout-spel tidigare. För mig är det ett helt bedrövligt spel. 600 kr för ett halvdassigt MMO med massa fetch quests? Inte en chans.
Intressant dock att man kan ha så olika uppfattningar

Grymt, då är det inte för dig, helt enkelt. Bara att kliva av hästen och vandra vidare!

Det är otroligt mycket mer än fetch-quests, men med den åsikten så måste du avsky i princip alla MMO:s på marknaden.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: Ja, det har jag gjort också Kommer inte röra detta Fallout igen. Trots att jag har spelat igenom alla tidigare fallout minst en gång.

Jag har inget emot MMO:s så. Men det är så långt ifrån vad Fallout är för mig.
Värdet i Fallout har för mig alltid legat i en fantastisk värld som bärs upp av intressanta quests och NPC:s att ta det av information av. Fallout 76 är en lat mobilifierad version av Fallout världen. Det är svårt att inte bli upprörd när det handlar om något så kärt som blir behandlat med så lite kärlek. Resultatet kändes som en kartongversion av Fallout.

Men som sagt, Du får gärna tycka om det
Det är väl för dig och dina likasinnade som Fallout kommer göras för framöver skulle jag tro. Innan de gör en Diablo och går över till Mobile

Gnällkuk

Har svårt att se någon annan än Fallout-fans vara sugna på detta. Även inom det hårdkokta lägret verkar spelet vara vattendelare - för de utomstående har jag svårt att se att det finns något alls, förutom möjligtvis postapokalyptiskt tema som är intressant.

Är det någon här som inte varit någon Fallout-fan som spelat och/eller är taggade på detta?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

För mig blir det helt enkelt inte ett köp, jag har redan Fallout 4...

Medlem

Aha, hade hoppats att det skulle stå TES: VI.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Tharilas:

@Newklear: Ja, det har jag gjort också Kommer inte röra detta Fallout igen. Trots att jag har spelat igenom alla tidigare fallout minst en gång.

Jag har inget emot MMO:s så. Men det är så långt ifrån vad Fallout är för mig.
Värdet i Fallout har för mig alltid legat i en fantastisk värld som bärs upp av intressanta quests och NPC:s att ta det av information av. Fallout 76 är en lat mobilifierad version av Fallout världen. Det är svårt att inte bli upprörd när det handlar om något så kärt som blir behandlat med så lite kärlek. Resultatet kändes som en kartongversion av Fallout.

Men som sagt, Du får gärna tycka om det
Det är väl för dig och dina likasinnade som Fallout kommer göras för framöver skulle jag tro. Innan de gör en Diablo och går över till Mobile

Jag har också spelat alla spelen, ettan och tvåan många, många gånger. Är vi lika värdiga nu?

Det är en lika fantastisk värld som det alltid varit i Fallout, och berättelserna sker genom att man lyssnar och läser det material som finns utspritt. Det är ganska likt tvåan på det sättet.
Man blir inte serverat allt som man blir i de andra moderna Fallout-spelen, utan det blir ett större fokus på att utforska och överleva, två av de viktigaste hörnstenarna i Fallout.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: Lika värdiga? Vad lamt skrivet. Jag berättade bara min bakgrund till Fallout.

Jaja, jag håller inte med dig. Och märker att vi har helt olika uppfattning kring detta. Så jag lämnar det där helt enkelt.

Och för alla andra. Spelet är verkligen skittråkigt. Jag avråder alla ifrån att köpa det.

Medlem
Skrivet av Tharilas:

@Newklear: Lika värdiga? Vad lamt skrivet. Jag berättade bara min bakgrund till Fallout.

Det var i respons till ditt försök till någon slags härskarteknik.

Skrivet av Tharilas:

Jaja, jag håller inte med dig. Och märker att vi har helt olika uppfattning kring detta. Så jag lämnar det där helt enkelt.

Och för alla andra. Spelet är verkligen skittråkigt. Jag avråder alla ifrån att köpa det.

Som sagt, gillar du inte spelet så är det bara att vandra vidare, det finns som tur är gott om folk som gillar det. Det är i princip Fallout 4 med multiplayer, något som varit efterfrågat i många år.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Pjn
Medlem
FO76 online nu :)

Så taggad på att komma hem och lira idag, jag och mina kompisar har verkligen haft det svinkul under betan. Riktigt härlig atmosfär och en stor värld att upptäcka och utforska. Förstår att detta spel inte är för alla men som inbiten Fallout-fan så tycker jag detta är klockrent, har alltid velat delat upplevelsen med likasinnade.

Medlem
Skrivet av Pjn:

Så taggad på att komma hem och lira idag, jag och mina kompisar har verkligen haft det svinkul under betan. Riktigt härlig atmosfär och en stor värld att upptäcka och utforska. Förstår att detta spel inte är för alla men som inbiten Fallout-fan så tycker jag detta är klockrent, har alltid velat delat upplevelsen med likasinnade.

Det öppnas väl inte förrän vid midnatt, alternativt när det blir midnatt i EST?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Är taggad för faction wars som dom ska lägga till snart. Enclave vs BoS?


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar