Testpilot - Florpad

Moderator | Testpilot
Skrivet av Harakiri:

Jag är helt florpad av recensionen

Haha börja inte!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Trodde det var samma recension som fanns på Sweclockers: https://www.sweclockers.com/testpilot/26470-testpilot-florpad...

Men när man ser på slutsatserna så kommer man fram till helt olika saker.

Medlem
Skrivet av Macenso:

Trodde det var samma recension som fanns på Sweclockers: https://www.sweclockers.com/testpilot/26470-testpilot-florpad...

Men när man ser på slutsatserna så kommer man fram till helt olika saker.

Det blev ett dubbeltest, uberpwnage2.0 fick testa den här för FZ och det är jag som testat den för Sweclockers.

Kanske är jag längre från den tänkta målgruppen och på grund av det inte lika (om ens alls) positiv till Florpad.

Medlem

Trevligt! Det blir nog ett köp av den svarta varianten.

Medlem

Lite fascinerad över att uttrycket gaming sätts i relation till spill och kladd så pass ofta. Om det ska behövas produkter för att skydda mot detta så är det ju knappast för att man är en gamer. Snarare för att man inte kan hantera drycker eller snacks på ett vettigt sätt överlag.

Snart 40 och spelat sedan ca 7 års ålder. Så jag klassar mig som en gamer. Tror jag spillt ut en kopp kaffe över ett tangentbord en gång. Och det var på jobbet Och då har jag i princip alltid ngn form av dryck bredvid mig när jag spelar hemma.

Medlem
Skrivet av Ringo:

Lite fascinerad över att uttrycket gaming sätts i relation till spill och kladd så pass ofta. Om det ska behövas produkter för att skydda mot detta så är det ju knappast för att man är en gamer. Snarare för att man inte kan hantera drycker eller snacks på ett vettigt sätt överlag.

Snart 40 och spelat sedan ca 7 års ålder. Så jag klassar mig som en gamer. Tror jag spillt ut en kopp kaffe över ett tangentbord en gång. Och det var på jobbet Och då har jag i princip alltid ngn form av dryck bredvid mig när jag spelar hemma.

Jag har avverkat två widowmaker-tangentbord, ett skräp-tangentbord, en razer naga och lyckades till och med tappa en julmust i golvet så det sprutade in i datorn som saknade sidoskyddet på chassit. Det är enbart för att jag är jävligt klantig.

Edit: Datorn överlevde julmusten som tur var.

Medlem

Denna räcker utmärkt och sticker inte ut. Denna accepterar frugan absolut!

https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/44881100/

Medlem

@uberpwnage2.0: Hur har IKEA's golvskydd varit "dåligt"? Har det inte skött sitt jobb? Förklara dig herrn!

@Harakiri: Äschdå, går ju att skära i IKEA's golvskydd om man vill ändra form på det.

Moderator | Testpilot

@spikes: Jag skulle säga att jag beskrivit varför de varit dåliga för mig i recensionen och i kommentarerna Även att fler påpekat att det inte varit den bästa lösningen för dem.

Det är givetvis en smaksak. Funkar plastbiten från IKEA för dig så är det ju bra, men för mig så lyckades den inte lika bra som en Florpad. Plastbiten har lyckats göra märken på golvet, glider runt när jag rullar runt på stolen och får inte heller min stol att stå stilla. Små saker på det viset som gör att jag föredrar den här mattan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

@spikes: Jag skulle säga att jag beskrivit varför de varit dåliga för mig i recensionen och i kommentarerna Även att fler påpekat att det inte varit den bästa lösningen för dem.

Det är givetvis en smaksak. Funkar plastbiten från IKEA för dig så är det ju bra, men för mig så lyckades den inte lika bra som en Florpad. Plastbiten har lyckats göra märken på golvet, glider runt när jag rullar runt på stolen och får inte heller min stol att stå stilla. Små saker på det viset som gör att jag föredrar den här mattan.

Om folk säger att den gör märken på golvet? Hur? Fattar inte hur det skulle vara möjligt, kanske om man väger 250kg+ eller ngt, lol

Moderator | Testpilot

@spikes: Allt beror ju från person till person, sin omgivning och annat. Jag har sett exempel på vita/gråa märken efter att man rullat runt på stolen ovanför en sådan.

För mig är det inte det största problemet som sagt innan. Det är mest det att många gånger med sådana plastbitar att de inte ligger fast på golvet och samtidigt inte hjälper min stol att stå still då mitt golv lutar lite


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

@spikes: Allt beror ju från person till person, sin omgivning och annat. Jag har sett exempel på vita/gråa märken efter att man rullat runt på stolen ovanför en sådan.

För mig är det inte det största problemet som sagt innan. Det är mest det att många gånger med sådana plastbitar att de inte ligger fast på golvet och samtidigt inte hjälper min stol att stå still då mitt golv lutar lite

Vet inte vad det kommer från men min IKEA matta den har ett fint lager av vitt pulver som jag sköljde bort då jag bytte plats på mattan. Den har också fått småsten under sig och då blir det märken.

Väntar nog på nästa version av Florpad med LED belysning

Moderator | Testpilot
Skrivet av Harakiri:

Vet inte vad det kommer från men min IKEA matta den har ett fint lager av vitt pulver som jag sköljde bort då jag bytte plats på mattan. Den har också fått småsten under sig och då blir det märken.

Väntar nog på nästa version av Florpad med LED belysning

Finns en chans att det är på grund av det och att det nöts ut med hjälp av plastbiten som då kan glida runt. Det kan givetvis fastna skräp under florpaden också men ser man bara till att dammsuga innan så är det inge problem. Då den ligger så stadigt och bra på golvet så behöver man inte vara rädd att det blir mycket glid så det nöts ut heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Blev faktiskt att jag köpte en och är rätt så nöjd än så länge. Mycket av det du skriver stämmer in och jag ska testa med en IKEA PLASTBIT för att jämföra lite.

Medlem

Jag läste samma på SweClockers och min uppfattning är att produkten är dålig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Halvars90:

Jag läste samma på SweClockers och min uppfattning är att produkten är dålig.

Just därför det är bra att olika personer får testa samma pryl

I helhet skulle jag säga att produkten är bra för vad den gör men sedan finns det folk som klarar sig med andra enklare varianter som IKEA's egena golvskydd som folk pratat om här på FZ och på Swec. I samma veva har vi också människor som inte tyckt den varit bra och då tror jag den här kan göra jobbet för dem istället.

Något jag skulle kunnat sätta som minus är att det inte finns så många olika motiv ännu, men då min text denna gången i synnerhet handlade om produkten och hur den används så fick det utebli.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har köpt en baserad på denna recension, gillar den!

Medlem

@uberpwnage2.0: Jo absolut, det som dödade produkten för mig var att det är trögare att rulla stolen, det skulle bli ett irritationsmoment speciellt för mig som tenderar att röra på mig en del, har trådlöst headset så jag brukar springa iväg och göra andra snabba saker medans man väntar i lobbies/cutscenes och lyssna när det är dags att springa tillbaka ^^.

Medlem
Skrivet av Ender:

Den knottriga, för mer känsla? ;D

Eeuuuww

Moderator | Testpilot
Skrivet av Artifactor:

Jag har köpt en baserad på denna recension, gillar den!

Kul att höra

Skrivet av Halvars90:

@uberpwnage2.0: Jo absolut, det som dödade produkten för mig var att det är trögare att rulla stolen, det skulle bli ett irritationsmoment speciellt för mig som tenderar att röra på mig en del, har trådlöst headset så jag brukar springa iväg och göra andra snabba saker medans man väntar i lobbies/cutscenes och lyssna när det är dags att springa tillbaka ^^.

Personligen skulle jag inte säga att det är trögt nog för att vara jobbigt. I mitt test så kände jag att det var nästan en perfekt balans med att vara stadig så man inte rullar runt utan att man vill, men är man väl vill rulla så kan man det utan problem.

Bästa är givetvis när man får testa den själv och avgöra men för mig var det inga som helst problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ser intressant ut, men 4 mm är lite väl tjockt för en golvskyddsmatta. Jag måste ha min delvis inskjutet under skrivbordet så med denna skulle allt börja luta.


signatur

Metal is best served heavy.

Avstängd

På tal om spill vid datorn:

Själv kör jag denna träbricka från IKEA: https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/06410406/

79 kr och då kan man ha den på ett bord bredvid datorn eller att man har datorn på vänster sida om skrivbordet och bordet med denna bricka på höger sida.

Där geggar jag oftast kaffe, kladd och annat men det är bara att skölja av, går till och med att borsta med diskborste utan repor! Rekommenderar varmt. Varför låta det ens spilla ned mot golvet där gravitationen och fallvinkeln kan vara emot dig?

Medlem
Skrivet av Artifactor:

Jag har köpt en baserad på denna recension, gillar den!

Samma här. Köpte den med monstermotivet på, frugan gillade den också


signatur

I drank what?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Artifactor:

Jag har köpt en baserad på denna recension, gillar den!

Skrivet av Mirage:

Samma här. Köpte den med monstermotivet på, frugan gillade den också

Riktigt kul att läsa


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar